Společnost oznámila levnější předplatné již v dubnu
Netflix v dubnu oznámil plán na zavedení levnějšího předplatného, protože počet jeho předplatitelů poprvé po více než 10 letech klesl. Šéf společnosti Ted Sarandos pak v červnu uvedl, že společnost jedná s několika společnostmi o možnostech spolupráce v oblasti reklamy.
Microsoft bude zodpovědný za návrh a správu platformy pro inzerenty, kteří chtějí zobrazovat reklamy uživatelům Netflixu. “Společnost Microsoft prokázala schopnost splnit všechny naše reklamní potřeby tím, že s námi spolupracovala na vytvoření nové nabídky předplatného založeného na reklamách,” uvedl provozní ředitel společnosti Netflix Greg Peters.
Oznámení přichází před výsledky za druhé čtvrtletí
Oznámení o partnerství přichází krátce před zprávou o výsledcích společnosti Netflix za druhé čtvrtletí, kterou společnost zveřejní příští týden v úterý. Společnost varovala investory, že by v tomto období mohla přijít až o dva miliony předplatitelů, a to navzdory návratu populárních seriálů, jako jsou Stranger Things, které trhají rekordy sledovanosti.
Společnost Microsoft v loňském roce získala 10 miliard dolarů z reklamy, kterou prodala mimo jiné ve svém vyhledávači Bing a síti LinkedIn. Minulý měsíc Microsoft dokončil akvizici online reklamní platformy Xandr společnosti AT&T, která inzerentům umožňuje nakupovat reklamní prostor na tisících webových stránek, uvedla agentura Reuters.
Největší konkurent Netflixu, společnost Disney+, již také uvedla, že zavede předplatné s reklamou. Zájem o sledování streamovacích platforem totiž klesá s tím, jak slábne pandemie, sílí konkurence a spotřebitelé omezují výdaje za zábavu kvůli vysoké inflaci.