3min. doba čtení

Strašák jménem recese. Neopakujte stejné chyby

Centrální banky po celém světě ve snaze omezit inflaci zvyšují úrokové sazby a mnoho podniků se obává blížící se recese. Chránit se před dopady recese znamená omezit výdaje.

Strašák jménem recese. Neopakujte stejné chyby

Naprostá většina firem se obává možné recese

Zde jsou některá klíčová zjištění z nejnovější zprávy společnosti Sapio Research International Business Barometer. Zpráva s názvem “Příprava na recesi?”. ukazuje, že přibližně 95 % firem na celém světě se obává možné recese. Zatímco v USA se recese obává 45 % společností, v Německu je to pouze 11 %.

Současnou hospodářskou situaci již pociťuje řada firem (22 %) a očekává se, že do konce roku se podíl postižených zvýší na 42 %. Průzkum však ukazuje, že minulost se pravděpodobně bude opakovat a reakce firem na recesi bude pravděpodobně stejně chybná jako v minulosti.

Snížení výdajů na marketing

“Přestože mnoho společností tvrdí, že jejich hlavní strategií při zmírňování dopadů recese bude zvýšení prodejních a marketingových aktivit, většina z nich pravděpodobně kousne do ruky, která je živí,” uvedla Jane Hales, partnerka společnosti Sapio Research. “Očekává se, že největší podíl potenciálního propouštění bude v klíčových oblastech, jako je prodej a komunikace.”

Polovina podniků navíc očekává, že v příštích 12 měsících omezí výdaje na marketing (např. PR, akce, reklamu a sponzoring). V současné době snižuje marketingové rozpočty pouze 6 % společností.

Recese jako příležitost

Některé podniky však považují každou potenciální recesi za příležitost. Například v USA plánuje 37 % respondentů využít tuto možnost k navýšení svých marketingových rozpočtů. Cíl je jasný. Získat více příznivců a udržet si stávající zákazníky.

“Společnosti, které v důsledku recese sníží své marketingové rozpočty, budou mít po obnovení hospodářského růstu problém udržet si stávající zákazníky a přilákat nové,” dodala Hales.

Podle názoru společnosti Sapio Research se mnoho společností nepoučilo z minulosti a iracionálně snižuje rozpočty na prodej a marketing.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek