Naprostá většina firem se obává možné recese
Zde jsou některá klíčová zjištění z nejnovější zprávy společnosti Sapio Research International Business Barometer. Zpráva s názvem “Příprava na recesi?”. ukazuje, že přibližně 95 % firem na celém světě se obává možné recese. Zatímco v USA se recese obává 45 % společností, v Německu je to pouze 11 %.
Současnou hospodářskou situaci již pociťuje řada firem (22 %) a očekává se, že do konce roku se podíl postižených zvýší na 42 %. Průzkum však ukazuje, že minulost se pravděpodobně bude opakovat a reakce firem na recesi bude pravděpodobně stejně chybná jako v minulosti.
Snížení výdajů na marketing
“Přestože mnoho společností tvrdí, že jejich hlavní strategií při zmírňování dopadů recese bude zvýšení prodejních a marketingových aktivit, většina z nich pravděpodobně kousne do ruky, která je živí,” uvedla Jane Hales, partnerka společnosti Sapio Research. “Očekává se, že největší podíl potenciálního propouštění bude v klíčových oblastech, jako je prodej a komunikace.”
Polovina podniků navíc očekává, že v příštích 12 měsících omezí výdaje na marketing (např. PR, akce, reklamu a sponzoring). V současné době snižuje marketingové rozpočty pouze 6 % společností.
Recese jako příležitost
Některé podniky však považují každou potenciální recesi za příležitost. Například v USA plánuje 37 % respondentů využít tuto možnost k navýšení svých marketingových rozpočtů. Cíl je jasný. Získat více příznivců a udržet si stávající zákazníky.
“Společnosti, které v důsledku recese sníží své marketingové rozpočty, budou mít po obnovení hospodářského růstu problém udržet si stávající zákazníky a přilákat nové,” dodala Hales.
Podle názoru společnosti Sapio Research se mnoho společností nepoučilo z minulosti a iracionálně snižuje rozpočty na prodej a marketing.