
Přehled novinek
Doručovací služba Instabox končí své služby v Německu. Podle společnosti není objem trhu dostatečně vysoký na to, aby se její provoz udržel. Odchod z Německa přichází zhruba rok poté, co Instabox v Nizozemsku zkrachoval a jeho aktiva tam převzala společnost DHL. Kromě toho společnost oznámila, že spoluzakladatel Fredrik Hamilton odchází z funkce generálního ředitele. Druhý spoluzakladatel, Alexis Priftis, bude ve své funkci pokračovat.
Zalando zavádí fulfillment pro prodejce třetích stran. Služba se nazývá ZEOS a umožňuje značkám využívat rozsáhlou logistickou síť Zalanda k doručování a vracení zboží bez ohledu na to, kde bylo zakoupeno – zda na Zalandu, ve vlastním internetovém obchodě prodejce nebo dokonce na jiné evropské platformě. Služba je k dispozici nejen stávajícím partnerům Zalando, ale všem hráčům v oblasti módy a životního stylu.
Česká fintech společnost Twisto nově implementovala platební metodu Click to Pay společnosti Mastercard do své mobilní aplikace. Twisto je první společností v České republice a třetí v Evropě, která má Click to Pay plně integrovanou přímo ve své aplikaci. Společnost tuto novinku spustila na začátku srpna 2023 a od té doby si svou kartu Mastercard do Click to Pay přidalo více než 5 000 uživatelů. Nová funkce je určena zákazníkům, kteří nepoužívají Apple Pay nebo Google Pay, ale nechtějí neustále kopírovat údaje o své platební kartě.
Necelé dva roky po oznámení akvizice kupuje Microsoft společnost Activision Blizzard. Transakce v hodnotě téměř 69 miliard dolarů – největší v historii videoherního průmyslu – následuje po kontrole ze strany regulačních orgánů v USA i ve Velké Británii. Microsoft je po akvizici Activision Blizzard třetí největší herní společností na světě podle tržeb, hned za společnostmi Tencent a Sony.
Online inzerenti mohou nyní inzerovat také v hypermarketech Albert. Novinku připravila společnost Vision Thing ve spolupráci s POS Media. POS Media, lídr v oblasti shopper marketingu, instalovala 80 digitálních obrazovek ve 20 hypermarketech Albert po celé České republice. Společnost Vision Thing následně tyto obrazovky začlenila do své sítě, jejímž prostřednictvím v současné době nakupuje reklamní prostor na digitálních billboardech v České republice a na Slovensku.
Společnost GymBeam pokračuje v růstu a překonává plánované výsledky. V prvních třech čtvrtletích letošního roku dosáhla společnost tržeb ve výši 120 milionů eur, což představuje meziroční nárůst o téměř 70 %. Do konce roku by to mohlo být ještě o 40 milionů více. Během nedávného podzimního výprodeje dosáhla společnost GymBeam i několika dalších rekordů – rekordního obratu téměř 16 milionů eur za 30 dní a rekordu v expedici, kdy bylo za jediný den odesláno 19 000 balení obsahujících celkem 150 000 výrobků. Tento skokový nárůst výkonnosti vedl k 160% meziročnímu nárůstu obratu a 216% nárůstu zisku.
Hostem našeho studia byl tentokrát Viktor Doletina, COO společnosti ui42. Viktor si s námi povídal o komplexních řešeních v e-commerce a o tom, proč je dobré mít všechny marketingové aktivity zastřešené jednou agenturou. Pokud chcete vědět, jak celý proces funguje, kde jsou limity agentury a pro koho je one-stop shop určen, nenechte si tento rozhovor ujít.
Rýchlovky:
Společnost Tesco plánuje spustit vlastní online tržiště. Podle internetových stránek Grocer připravuje Tesco tržiště, které zákazníkům umožní nakupovat širokou škálu výrobků třetích stran. Jedná se o druhý pokus o vytvoření tržiště.
Společnost Shopsys koupila 100% podíl v agentuře Sounds Good, která se zaměřuje na vytváření internetových obchodů na globální platformě Shopify (Plus). Touto akvizicí chce společnost Shopsys rozšířit svůj trh o e-shopy střední velikosti.
Fashion Arena Prague Outlet, nejnavštěvovanější outletové centrum v České republice, otevřela nový outlet luxusní a nadčasové módní značky HUGO BOSS. Prodejní plocha o rozloze 500 m2 je navržena v minimalistickém stylu, který umocňuje prémiový zážitek z nakupování.
Adam Špina, držitel ocenění Strateg roku, přechází do Ogilvy po 11 letech v pražské agentuře Triad. Nahradí Zuzanu Kabelkovou v její nové roli ředitele pro strategii.
Skupina Heureka přichází s jednotným vizuálním stylem a komunikací na všech devíti trzích střední a východní Evropy, kde působí. Všechny společnosti patřící do skupiny dostanou nová loga, design a komunikační styl pro B2C i B2B komunikaci.
Online supermarket Košík.cz vzrostl na 2,3 miliardy korun, meziročně o pětinu. Výsledek hospodaření po zdanění byl opět záporný, ztráta se zvýšila o čtyřicet procent na 565 milionů Kč.