2 min. doba čtení

Microsoft konečně kupuje společnost Activision

Podle pátečního oznámení regulačních orgánů společnost Microsoft uzavřela akvizici vydavatele videoher Activision Blizzard v hodnotě téměř 69 miliard dolarů po dlouhém procesu regulačního přezkumu, který následoval po oznámení transakce na začátku loňského roku.

Microsoft konečně kupuje společnost Activision

Akvizice se protáhla na 21 měsíců

Transakce v hodnotě téměř 69 miliard dolarů – největší v historii videoherního průmyslu – následuje po kontrole ze strany regulačních orgánů v USA i ve Velké Británii, které vyjádřily obavy z rozšiřování cloudových herních služeb společnosti Microsoft.

Tato velkolepá transakce byla poprvé oznámena v lednu 2022 a čelila řadě kontrol ze strany regulačních orgánů, jako je CMA a FTC. Důvodem byly obavy, že akvizice by byla nekalá pro hospodářskou soutěž v různých oblastech herního průmyslu. Společnost Microsoft nakonec prokázala, že tomu tak není, porazila FTC u soudu a nakonec donutila CMA, aby své námitky proti transakci stáhl.

Mluvčí společnosti Activision Blizzard na tento krok reagoval: “Oficiální schválení CMA je skvělou zprávou pro naši budoucnost se společností Microsoft a těšíme se, až se staneme součástí týmu Xbox.”

Microsoft je po akvizici společnosti Activision Blizzard třetí největší herní společností na světě podle tržeb, hned za společnostmi Tencent a Sony.

Společnost Sony také varovala, že spojení by mohlo zabránit hráčům na PlayStationu hrát populární hry Activision Blizzard, včetně série Call of Duty, ačkoli Microsoft později nabídl desetiletou dohodu, která umožní budoucí vydání Call of Duty na PlayStationu.

Dohodu schválila také Evropská komise poté, co Microsoft souhlasil s tím, že umožní hraní her Activision Blizzard na jiných cloudových službách.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+