
Akvizice se protáhla na 21 měsíců
Transakce v hodnotě téměř 69 miliard dolarů – největší v historii videoherního průmyslu – následuje po kontrole ze strany regulačních orgánů v USA i ve Velké Británii, které vyjádřily obavy z rozšiřování cloudových herních služeb společnosti Microsoft.
Tato velkolepá transakce byla poprvé oznámena v lednu 2022 a čelila řadě kontrol ze strany regulačních orgánů, jako je CMA a FTC. Důvodem byly obavy, že akvizice by byla nekalá pro hospodářskou soutěž v různých oblastech herního průmyslu. Společnost Microsoft nakonec prokázala, že tomu tak není, porazila FTC u soudu a nakonec donutila CMA, aby své námitky proti transakci stáhl.
Mluvčí společnosti Activision Blizzard na tento krok reagoval: “Oficiální schválení CMA je skvělou zprávou pro naši budoucnost se společností Microsoft a těšíme se, až se staneme součástí týmu Xbox.”
Microsoft je po akvizici společnosti Activision Blizzard třetí největší herní společností na světě podle tržeb, hned za společnostmi Tencent a Sony.
Společnost Sony také varovala, že spojení by mohlo zabránit hráčům na PlayStationu hrát populární hry Activision Blizzard, včetně série Call of Duty, ačkoli Microsoft později nabídl desetiletou dohodu, která umožní budoucí vydání Call of Duty na PlayStationu.
Dohodu schválila také Evropská komise poté, co Microsoft souhlasil s tím, že umožní hraní her Activision Blizzard na jiných cloudových službách.