Google aktualizoval kampaně Demand Gen, které nyní umožňují přesnější cílení na základě věku a pohlaví. Změny přinášejí lepší kontrolu nad tím, komu se reklamy zobrazují a pomáhají tak dosáhnout efektivnějšího cílení na konkrétní demografické skupiny. Inzerenti však musí zvážit riziko příliš úzkého cílení, které může snížit návštěvnost a konverze. Ironií je, že změna cílení na platformě Meta z počátku letošního roku šla opačným směrem – doporučila profilům používat při vytváření kampaní pouze podobná publika a upustila od přesného cílení. Najít správnou rovnováhu mezi přesným cílením a výkonností kampaní bude ještě větší oříšek než nyní.
Které platformy vedou v oblasti Social Commerce? Obecně lze říci, že na Západě se sociální nakupování rozvíjí pomaleji než v Číně. Mladší uživatelé tam většinou nakupují přímo v aplikacích. Nedávná zpráva společnosti eMarketer uvádí, že Facebook vede v nákupech díky své velké uživatelské základně a Marketplace. TikTok, Snapchat a Reddit jsou efektivní zejména v doporučování produktů. Je dobré myslet na to, že kvůli rostoucímu počtu podvodů jsou spotřebitelé obezřetní. Proto je důležité budovat důvěru a dbát na bezpečnost.
Pro ostatní lidi léto právě skončilo, ale každý, kdo pracuje v e-commerce, ví, že Vánoce jsou za rohem. Očekávání od nákupní sezóny jsou vysoká. Podle průzkumu z Velké Británie plánuje 70 % Britů bohaté svátky. Černý pátek a kybernetické pondělí zůstávají pro obchodníky klíčové, protože až 71 % nakupujících plánuje využít výhodných nákupních akcí. Zajímavým trendem je rostoucí zájem mladých Britů o vánoční nákupy. I oni plánují utratit více než v předchozích letech. Je však třeba mít na paměti, že dávají přednost udržitelnosti a zboží z druhé ruky. Respondenti dokonce vyjádřili zájem vrátit se k fyzickým nákupům. Nezapomeňte proto ve svých strategiích kombinovat online a offline kanály.
Ve studiu jsme si povídali s Jaroslavem Vojtěchovským, zakladatelem Digitální univerzity, o tom, jak může program MBA skutečně zvýšit zisky firmy. Hovoří o unikátním přístupu ke vzdělávání, který spojuje teorii s praxí a představuje koncept Sobotical. Vysvětluje také rozdíly mezi tradičním programem MBA a jejich přístupem. Představuje také způsoby, jak studium přizpůsobit svým běžným povinnostem.
Zpráva Media Reactions 2024 odhalila některé změny v reklamních preferencích. Například důvěra v platformu X klesá a 26 % marketérů plánuje snížit výdaje na reklamu na této platformě. Mezi marketéry vede YouTube a mezi spotřebiteli dominují Amazon a TikTok. Zajímavé je, že Netflix, který se letos poprvé objevil jako reklamní platforma, se dostal do první pětky jak u marketérů, tak u spotřebitelů díky své silné pověsti bezpečnosti značky. A opět se vracíme k bezpečnosti. Průzkum také například ukázal, že spotřebitelé v současné době upřednostňují reklamu v místě prodeje kvůli její důvěryhodnosti. Dobrou zprávou pro obchodníky je, že otevřenost spotřebitelů vůči reklamě roste. To dodává vítr do plachet elektronickému obchodu. Na závěr této zprávy však upozorníme na další rozdíl mezi spotřebiteli a obchodníky. A tím je umělá inteligence. 41 % spotřebitelů se reklamy generované umělou inteligencí nelíbí, ale 71 % marketérů s nimi souhlasí. U reklam vytvářených umělou inteligencí je tedy opatrnost stále na místě.
YouTube zavádí nové nástroje na ochranu tvůrců a značek před obsahem generovaným umělou inteligencí. Pomocí technologie dokáže rozpoznat syntetický zpěv nebo obličeje generované umělou inteligencí. Známé tváře tak mohou získat lepší kontrolu nad tím, jak je nakládáno s jejich identitou. Nové nástroje posílí ochranu autorských práv a autenticitu značky. Platforma také pracuje na lepším zabezpečení obsahu před neoprávněným použitím třetími stranami.
Začátkem letošního roku představila společnost Amazon asistenta s umělou inteligencí Rufuse. Nyní však přináší na platformu novou éru reklamy. Rufus pomáhá zákazníkům s výběrem produktů a nyní dokáže dokonce integrovat sponzorované příspěvky přímo do konverzací. Zákazníci mohou dostávat personalizovaná doporučení a reklamy na základě svých otázek a potřeb, což umožňuje přesnější zacílení na produkty v klíčových bodech procesu rozhodování o nákupu. Funkce je prozatím dostupná v USA, ale je velmi pravděpodobný trend rozšíření na další trhy včetně Evropy.
Zpráva společnosti Tubular se zabývá důležitými trendy v sociálních médiích. Podniky si musí osvojit multiplatformní přístup, protože uživatelé jsou aktivní na více sítích. Na popularitě získává delší video obsah, zejména na YouTube a TikToku. To je příležitost pro značky, aby nešly po povrchu a navázaly hlubší kontakt s publikem. Umělá inteligence mění tvorbu obsahu. Značky mohou využít umělou inteligenci ke zlepšení uživatelské zkušenosti, vytváření personalizovaného obsahu nebo dokonce k využití trendů založených právě na umělé inteligenci. Hry nabízejí nové možnosti spolupráce. Nezapomeňte na chytlavé hudební podkresy! Hudba se totiž stává klíčovou součástí kampaní i prezentací produktů. Značky e-commerce mohou těžit ze začlenění populárních hitů do kampaní, jak to již udělalo několik umělců z TikToku. Ukázalo se také, že sociální média mění dynamiku zpravodajství. Zábavní zprávy dosahují vyššího zapojení než tradiční. Z toho mohou těžit i značky, protože získávají prostor pro zapojení do aktuálních diskusí.
V nejnovějším díle Mudrovačky se můžete těšit na netradiční sestavu. Tentokrát se Michal nemudroval se Štefanem, ale se šéfredaktorkou magazínu Veronikou. Společně diskutovali o tom, jak probíhá první měsíc reklamy TikTok na Slovensku, co pro e-commerce znamená nové nařízení o opravách domácích spotřebičů a jaké jsou nové poznatky o B2B kampaních na LinkedIn. Probrali jsme také dropshipping v EU, vratky v e-commerce, novinky na Instagramu a Googlu a budoucnost programatické reklamy. Nechybí ani téma mobilního obchodu a jeho dopadu na podnikání. Užijte si s námi lehce prezentované novinky uplynulého měsíce ve výživné půlhodince!
Společnost CleverTap osvětluje mezikanálový marketing a vysvětluje klíčové poznatky, které mohou pomoci optimalizovat marketingové kampaně v e-commerce. Pojďme se na něj tedy podívat: Cross-channel marketing se zaměřuje na vytvoření bezproblémového zážitku pro zákazníky na různých platformách. Na rozdíl od vícekanálového přístupu, kdy kanály mezi sebou nekomunikují, multikanálový marketing integruje zapojení a zajišťuje personalizované sdělení během celé cesty zákazníka. Poznatky společnosti ukázaly, že účinnost této strategie závisí na fázi růstu podniku a regionu. Pro e-commerce jsou klíčová push oznámení, zprávy v aplikaci nebo e-mail.
Na závěr vás zveme na Ecommerce Brunch pořádaný společností Expandeco. Ano, je to právě Expandeco, které stále nabízí výjimečnou investiční příležitost. Právě zahájila kampaň, v níž oslovuje investory se svým silným příběhem, vizí a zejména konkrétním strategickým plánem. Akvizicí zahraniční logistické společnosti chtějí výrazně posílit svou pozici na evropském trhu a vy můžete být u toho.
Ale nyní zpět k Ecommerce Brunch. Zítra 10.9. si budete moci poslechnout praktická řešení pro expanzi e-shopů za hranice České republiky a Slovenska. V dynamickém formátu Pecha Kucha mají odborníci pouze 6 minut a 40 vteřin na to, aby vám předali nejdůležitější poznatky. Mikrofonu se ujmou Andrea Stanko z Expandeco, překladatelské duo za Expandeco Jana Kováčová a Alexander Beck, Paula Banasová z TrustPay, Petra Stupková z Legitas, Andrej Kajan z agentury ui42 a Michal Ráchela z MTBiker. Získáte cenné rady ohledně lokalizačních strategií, výběru partnerů, překladů a nástrojů umělé inteligence. Součástí je panelová diskuse, konzultace a networking. Účastníci mají navíc možnost získat vzorovou analýzu svého e-shopu. S námi také získáte speciální slevu na nákup vstupenky. Kód ecommercebridge vám zaručí slevu 10 €.