Nejnovější zpráva společnosti Kantar Media Reactions 2024 odhaluje výrazný pokles důvěry obchodníků v sociální síť X. Do roku 2025 plánuje 26 % marketérů snížit své výdaje na reklamu na X, což je největší ústup ze všech hlavních reklamních platforem.
Důvěra v reklamu na X klesla z 22 % v roce 2022 na 12 % v roce 2024. Přitom pouze 4 % marketérů věří, že platforma poskytuje značkám dostatečnou bezpečnost. Výsledkem je výrazný posun v preferencích platformy, kdy marketéři hledají jiné alternativy.
YouTube vede mezi obchodníky, Amazon a TikTok mezi spotřebiteli
Pro e-commerce je zásadní volba platformy. Zpráva zdůrazňuje, že YouTube zůstává nejlepší volbou pro obchodníky, zatímco Amazon a TikTok se dělí o první místo v oblíbenosti mezi spotřebiteli.
Amazon je oblíbený pro relevantní a užitečné reklamy, zatímco TikTok je známý pro zábavný a poutavý obsah. Zajímavé je, že Netflix, který se letos poprvé objevil jako reklamní platforma, se dostal do první pětky jak u marketérů, tak u spotřebitelů díky své silné pověsti bezpečnosti značky.
Ecommerce trendy vs. offline svět
Odborníci na elektronické obchodování by měli vzít na vědomí rostoucí oblibu spotřebitelů v reklamách v místě prodeje. Ty dokázaly nahradit sponzorované akce jako nejlepší mediální platformu.
Reklamy PoS jsou vnímány jako důvěryhodné a užitečné, což naznačuje, že jejich začlenění do marketingových strategií může zvýšit důvěru a angažovanost spotřebitelů. Oblíbenými kanály zůstávají také reklamy v kinech, novinách a mimo domov.
Otevřenost spotřebitelů vůči reklamě roste
Dobrou zprávou pro obchodníky je, že otevřenost spotřebitelů vůči reklamám roste.
“Přibližně 47 % z nich hodnotí reklamu obecně pozitivně. V roce 2016 byla průměrná vnímavost vůči reklamě pouze 19 %. Od spuštění Media Reactions v roce 2020 má průměrná vnímavost reklamy trvale vzestupnou trajektorii.” uvádí zpráva.
Tento růst představuje pro značky elektronického obchodu významnou příležitost, jak upoutat pozornost prostřednictvím různých kanálů.
Zároveň však existuje rozdíl mezi spotřebiteli a marketéry v jednom bodě. A tím je umělá inteligence. 41 % spotřebitelů se reklamy generované umělou inteligencí nelíbí, ale 71 % marketérů s nimi souhlasí.
To naznačuje, že se vyplatí být opatrný při používání nástrojů umělé inteligence v reklamě, aby nedošlo k odcizení spotřebitelů.
S vývojem technologií přicházejí nové trendy v elektronickém obchodování. Zpráva Media Reactions 2024 poskytuje zajímavé informace o jejich vývoji. Vychází z průzkumu, kterého se zúčastnilo 18 000 spotřebitelů z 27 trhů a 1 000 globálních senior marketérů.