Cross-channel marketing není jen o používání více platforem k zapojení zákazníků. Jde o vytvoření bezproblémového a konzistentního zážitku ve všech kontaktních bodech. Na rozdíl od multikanálového marketingu, kde se kanály často nedokážou vyhnout prázdným místům, multikanálové strategie integrují interakce tak, aby zákazníci dostávali personalizovaná a relevantní sdělení po celou dobu své cesty bez ohledu na platformu.
Kým multi-channel marketing zahrnuje použití více kanálů bez jejich vzájemné integrace, cross-channel marketing poskytuje propojený zážitek napříč všemi kanály, které zákazník používá..
Přizpůsobení strategií růstové fázi podniku
Účinnost cross-channel marketingu úzce souvisí s fází růstu společnosti. Malé podniky musí využívat nákladově efektivní kanály, jako jsou push oznámení, zprávy v aplikacích a e-mail.
“Zdá se, že podniky v počátečních fázích růstu upřednostňují nákladovou efektivitu používáním nízkonákladových kanálů, jako jsou Push Notifications, Inapp, Notification Inbox a e-mail. SMS a WhatsApp mají v porovnání s výše uvedenými kanály vyšší náklady a stávají se součástí cross-channel marketingu, když podniky rostou, pokud jde o počet aktivních měsíčních uživatelů, který ospravedlňuje investice do nich,” uvádí CleverTap.
Specifické údaje v regionech nebo odvětvích
Regionální rozdíly hrají zásadní roli ve výkonnosti kanálu. Například zatímco e-mail zůstává dominantní v USA a Evropě, SMS jsou obzvláště silné v regionech, jako je Čína a USA. WhatsApp má zase silnou uživatelskou základnu v Jižní Americe a Asii. Nabízí bezkonkurenční možnosti zapojení, zejména pro odvětví elektronického obchodu a fintech.
Když podniky pochopí, čemu zákazníci dávají přednost, budou lépe souznít s místním publikem a zároveň si zachovají propojenou přítomnost. Poznat tyto detaily je důležité zejména při expanzi.
Optimalizace strategie kanálů
Odborníci na e-commerce musí optimalizovat svůj mix kanálů na základě specifik jednotlivých odvětví. Například herní průmysl zaznamenává vysokou míru zapojení prostřednictvím webových push oznámení, zatímco e-commerce výrazně těží ze zasílání zpráv v aplikacích a push oznámení. Naopak finanční sektor se ve velké míře spoléhá na zabezpečené kanály, jako je e-mail.
Dobře provedená cross-channel marketingová strategie nejenže zvyšuje počáteční konverze, ale také výrazně podporuje dlouhodobé zapojení a udržení zákazníků. Například, pokud se integrace mezi kanály provede správně, může v odvětví fintech zvýšit míru dokončení onboardingu až o 26 %, zatímco v rámci modelů předplatného navíc výrazně zvyšuje angažovanost v prvním měsíci.
V herním průmyslu může kombinace e-mailu, push oznámení a zpráv v aplikaci zvýšit úroveň zapojení o 13 %, což ukazuje sílu vícekanálového přístupu při podpoře nepřetržité interakce uživatelů.
Cross-channel marketing miluje data
Rozhodovat se na základě dat je pro e-commerce firmy zásadní. Pochopením regionálních preferencí, oborových specifik a dalších výše zmíněných detailů můžete vytvořit strategie, které podpoří smysluplné zapojení cílové skupiny. Příjemným bonusem může být zvýšení konverzí a loajality zákazníků. Koneckonců, očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy jindy.