Nástroje na ochranu tvůrců a značek
Platforma zavádí dva klíčové nástroje na ochranu tvůrců. Navazují na Content ID, které YouTube používá od roku 2007. Tento nástroj byl vyvinut s cílem řešit otázky autorských práv a pomoci tvůrcům a držitelům práv spravovat jejich obsah na platformě. Od té doby se stal klíčovým nástrojem pro ochranu autorských práv a zpeněžování obsahu na YouTube.
- Technologie syntetické hlasové identifikace umožňuje tvůrcům rozpoznávat a spravovat obsah generovaný umělou inteligencí, který simuluje jejich hlas.
- Platforma také vyvinula nástroj pro rozpoznávání obličejů generovaných umělou inteligencí. Umožní tvůrcům, hercům, hudebníkům a dalším profesionálům najít a zkontrolovat verze jejich obličejů vytvořené umělou inteligencí. Díky tomu budou moci e-commerce značky a známé tváře řídit, jak je jejich podobizna na YouTube používána. Platforma slibuje lepší zachování identity a autenticity značek.
S nástupem umělé inteligence musíme hledat nové způsoby ochrany naší práce a identity. To je dobrá zpráva pro značky i známé tváře, protože systém je o krok blíže k bezpečnému využívání YouTube pro reklamu.
Může YouTube poskytnout ochranu?
YouTube zvyšuje ochranu proti neoprávněnému použití obsahu, zejména ze strany třetích stran, které mohou stahovat obsah pro trénink umělé inteligence. Platforma se zavázala prosazovat své podmínky používání, aby třetí strany nemohly zneužít obsah bez souhlasu tvůrců.
“To zahrnuje podporu našich operací v oblasti důvěryhodnosti a bezpečnosti, zlepšování našich doporučovacích systémů a vývoj nových generativních funkcí AI, jako je automatický dabing. I do budoucna jsme odhodláni zajistit, aby byl obsah z YouTube, používaný v rámci společnosti Google nebo YouTube k vývoji našich nástrojů poháněných umělou inteligencí, používán zodpovědně.” uvádí platforma.
YouTube pracuje na nových funkcích, které tvůrcům umožní větší kontrolu nad tím, jak mohou třetí strany používat jejich obsah. Pro značky e-commerce to znamená větší svobodu při spolupráci s platformami AI a zároveň ochranu duševního vlastnictví.
Tento vývoj je důležitý nejen pro e-commerce, ale pro všechny, kteří chtějí využívat umělou inteligenci k propagaci svého podnikání a ochraně svých značek na platformách, jako je YouTube. Umělá inteligence nemá být strašákem, ale prostředkem pro lepší kreativitu. Více jsme se tomuto tématu věnovali v rozhovoru s Petrem Šebem ze společnosti PS:Digital.