5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přinášíme vám další souhrn toho nejdůležitějšího, co přinesl svět e-commerce za posledních 7 dní. V tomto resumé si přečtete o masivních škrtech Amazonu a H&M nebo o druhé největší investici Google v historii. Všechny články naleznete na webu ecommercebridge.cz a k tomu i inspirativní videa či podcasty.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Airbnb a Wizz Air pomohou lidem utíkajícím před válkou. Airbnb poskytne bezplatné ubytování až pro 100 000 ukrajinských uprchlíků a Wizz Air nabízí 100 000 bezplatných míst na svých linkách na krátké vzdálenosti. Tato nabídka bude platit během března a bude se týkat letů ze Slovenska, z Polska, Maďarska a Rumunska.

Společnost Amazon oznámila uzavření 68 maloobchodních prodejen Amazon Books, Amazon 4 Star a pop-up prodejen Amazon. Toto oznámení vzbudilo pozornost veřejnosti z toho důvodu, že Amazon nedávno plánoval další rozšiřování těchto konceptů. Tento krok přichází v době, kdy se globální růst tržeb společnosti Amazon.com Incorporated zpomaluje.

zdroj: Amazon

A při rušení provozů ještě chvíli zůstaneme. Poté, co společnost H&M  minulý rok zrušila 321 prodejen, zruší tento rok dalších 240 obchodů. Podle globálního rankingu největších maloobchodních řetězců světa kleslo H&M ze 41. na 54. místo. Stále však zůstává třetí největší společností v maloobchodním prodeji módy na světě.

Ani tento týden nechybí na webu ecommercebridge.cz zajímavý rozhovor. Tentokrát si nenechte ujít diskusi Štěpána Polgáriho s Timotejem Striešem, který má na starosti online marketing v Lidlu. Dozvíte se například, jak fungují aplikace Lidl, jakou konverzi přinášejí, ale také o důvodech zrušení papírových letáků. Rozhovor s Timotejem Striešem z Lidlu naleznete v sekci Ecommerce Bridge multimédia. 

Timotej Strieš Head of Online Marketing Lidl SK

Timotej Strieš, Head of Online Marketing Lidl SK

Mimochodem, právě Lidl představil minulý rok v červnu značku Eco-Score. Tato značka pomáhá zákazníkům při výběru výrobků podle jejich vlivu na životní prostředí. Lidl označil k tomuto účelu 140 výrobků ze svého sortimentu a testovací fáze prodeje proběhla v Berlíně. Vliv na životní prostředí je znázorněn písmeny a různými barevnými stupni. Celkově existuje pět úrovní, od zelené úrovně „A“ po nejhorší úroveň „E“ v červené barvě.

Podle nedávno zveřejněného indexu Sendcloud Shipping, poptávka po doručení zásilek v den objednání se mezi nizozemskými spotřebiteli zvýšila o 69 %. Více než polovina spotřebitelů považuje doručení zásilky v den nákupu za možné, pokud je objednávka podána dopoledne. Společnost Sendcloud pomáhá e-shopům automatizovat procesy doručování a pomáhá tak reagovat na poptávku po flexibilním doručování.

Google koupí za gigantických 5,4 miliardy dolarů společnost Mandiant, která se zabývá kybernetickou bezpečností. Jedná se o druhou největší transakci společnosti Google v historii. Technologický gigant doufá, že s firmou Mandiant posílí svá cloudová bezpečnostní řešení, jelikož společnost čelí záplavě kybernetických útoků na své systémy. Po uzavření transakce se Mandiant stane součástí Google Cloud.

zdroj: Depositphotos

Juraj Zaťko CEO a Marketing Manager společnosti OnlineBird vysvětluje, kdy je outsourcing marketingového oddělení výhodný. Juraj Zaťko CEO a Marketing Manager společnosti OnlineBird vysvětluje, kdy je outsourcing marketingového oddělení výhodný. Kde a jak snížit náklady, jak zvýšit efektivitu a proč firmy outsourcují v rámci marketingu nejvíc copywriting a grafické práce? Porovnává také náklady na externí marketingovou agenturu a vlastní marketingový tým. Více na webu ecommercebridge.cz.

Společnost Wish s levným čínským zbožím zavelela na ústup. Společnost Wish s levným čínským zbožím zavelela na ústup. Poslední kapkou byl propad tržeb v posledním kvartálu a zvýšení ztráty o dalších 23 milionů USD. Odchází ze 79 zemí, o práci přijde 15 % zaměstnanců. Spojení levného a nekvalitního zboží se společnosti nevyplatilo. Země, ze kterých odchází, jsou zejména v Africe a Latinské Americe.

LinkedIn kupuje izraelskou společnost Oribi, která se zabývá marketingovou analýzou. Díky tomu bude moci LinkedIn nabídnout zákazníkům efektivnější kampaně s lepší návratností investic. Několik členů týmu Oribi, včetně zakladatelky společnosti Iris Shoor, se připojí ke společnosti LinkedIn a bude působit v telavivské kanceláři.

 Pokud chcete, aby vám od nás nic podstatného neuniklo, přihlaste se k odběru denního či týdenního newsletteru, nebo nás sledujte na sociálních sítích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek