Amazon se chce soustředit na potraviny a módu
Společnost se sídlem v Seattlu minulou středu uvedla, že tento krok se týká 66 prodejen v USA a dvou ve Spojeném království. Amazon má 24 knihkupectví, 33 čtyřhvězdičkových prodejen a devět pop-up kiosků v nákupních centrech. Společnost původně plánovala otevřít dalších 16 provozů 4-Stars.
Nečekané rozhodnutí umožní společnosti Amazon soustředit své úsilí na Amazon Fresh, Whole Foods Market, její koncept rychlého občerstvení s názvem Amazon Go a připravované prodejny Amazon Style. Amazon Style, ve kterém se bude prodávat móda a doplňky, se má otevřít v nákupním centru v jižní Kalifornii v průběhu tohoto roku.
Tento krok přichází v době, kdy se globální růst tržeb společnosti Amazon.com Inc. zpomaluje a společnost hledá nové způsoby, jak znovu nastartovat prodej.
Neil Saunders, výkonný ředitel společnosti GlobalData Retail, uvedl, že tato strategie je překvapením. Podle něj jde o potvrzení toho, že knihkupectví nepřinášela takové výnosy, jaké Amazon očekával.
Společnost v oficiálním prohlášení uvedla: „Nadále jsme odhodláni budovat skvělé retailové zážitky spojené s nejnovějšími technologiemi. Úzce spolupracujeme s dotčenými zaměstnanci, abychom jim pomohli najít nové úkoly v rámci společnosti Amazon.“
Bezprostředně se nedalo zjistit, kolika zaměstnanců Amazonu se to týká.
Společnost Amazon otevřela své první kamenné knihkupectví v roce 2015, dvě desetiletí poté, co začala prodávat knihy online a pomohla tak ukončit činnost více obchodů. Čtyřhvězdičkové obchody Amazonu, které debutovaly v roce 2018, nabízely výběr nejprodávanějších produktů z nejlepších kategorií, které Amazon.com prodává včetně spotřební elektroniky, hraček a her.
Prodejny Amazonu patřily v rámci obchodních center mezi ty exponovanější. Zavření Amazon Books, Amazon 4 Star a pop-up prodejen Amazon je ranou nejen pro komunitu a zaměstnance, ale také pro životaschopnost dotčených nákupních center.