3min. doba čtení

Pomáháte zákazníkům s nákupním rozhodováním? Eco-Score se Lidlu osvědčilo

V červnu 2021 společnost Lidl představila Eco-Score značku, která pomáhá zákazníkům při výběru výrobků podle jejich vlivu na životní prostředí. Po testovací fázi v Berlíně je nyní jasné, že značka sklízí úspěch. 

Pomáháte zákazníkům s nákupním rozhodováním? Eco-Score se Lidlu osvědčilo

Společnost Lidl od června 2021 testuje ve všech svých berlínských prodejnách značku udržitelnosti Eco-Score pro vybrané skupiny výrobků. Diskontní společnost skupiny Schwarz nyní zveřejnila průběžnou zprávu o testu. „Zákazníci mají zájem o označení udržitelnosti a Eco-Score hodnotí pozitivně.“ 

Při hodnocení záleží na více kritériích 

Za tímto účelem prodejna označila přibližně 140 výrobků ze svého sortimentu štítky Eco-Score. Vliv na životní prostředí je znázorněn písmeny a různými barevnými stupni, podobně jako například na energetických štítcích bílé techniky. Celkově existuje pět úrovní, od zelené úrovně „A“ po nejhorší úroveň „E“ v červené barvě.

Metodika výpočtu ekologického skóre se skládá ze dvou složek: vlivu výrobku na životní prostředí na základě environmentální stopy výrobku (PEF) a dalších kritérií udržitelnosti, za které se přidělují plusové nebo minusové body, jako je původ složek, obal nebo certifikáty. Například certifikáty Bioland, Naturland nebo Demeter. Taková certifikace automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň. 

zdroj: lidl.com

Označení produktů pomáhá zákazníkům v lepší orientaci

Pro společnost bylo důležité zjistit, jak zákazníci vnímají označování udržitelnosti potravinářských výrobků a zda vliv výrobků na životní prostředí ovlivňuje nákupní rozhodnutí. Rozhovory a průzkum trhu, jakož i průzkum mezi zákazníky, poskytly v tomto směru cenné poznatky. Ekologické skóre je obvykle spojeno s lepším vnímáním společnosti v dimenzích odpovědnosti a udržitelnosti, inovací, čerstvosti, kvality, jakož i ceny, uvádí Lidl ve své zprávě. 

„Výsledky průzkumu našeho testu Eco-Score ukazují, že označování udržitelnosti poskytuje zákazníkům orientaci pro udržitelnější nákup. Transparentnost o vlivu výrobků na životní prostředí tak může umožnit uvědomělá nákupní rozhodnutí a přispět k udržitelnější spotřebě,“ říká Christoph Graf, vedoucí oddělení nákupu společnosti Lidl v Německu. 

Celá zpráva je k dispozici zde.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články