2min. doba čtení

Pomáháte zákazníkům s nákupním rozhodováním? Eco-Score se Lidlu osvědčilo

V červnu 2021 společnost Lidl představila Eco-Score značku, která pomáhá zákazníkům při výběru výrobků podle jejich vlivu na životní prostředí. Po testovací fázi v Berlíně je nyní jasné, že značka sklízí úspěch. 

Pomáháte zákazníkům s nákupním rozhodováním? Eco-Score se Lidlu osvědčilo

Společnost Lidl od června 2021 testuje ve všech svých berlínských prodejnách značku udržitelnosti Eco-Score pro vybrané skupiny výrobků. Diskontní společnost skupiny Schwarz nyní zveřejnila průběžnou zprávu o testu. „Zákazníci mají zájem o označení udržitelnosti a Eco-Score hodnotí pozitivně.“ 

Při hodnocení záleží na více kritériích 

Za tímto účelem prodejna označila přibližně 140 výrobků ze svého sortimentu štítky Eco-Score. Vliv na životní prostředí je znázorněn písmeny a různými barevnými stupni, podobně jako například na energetických štítcích bílé techniky. Celkově existuje pět úrovní, od zelené úrovně „A“ po nejhorší úroveň „E“ v červené barvě.

Metodika výpočtu ekologického skóre se skládá ze dvou složek: vlivu výrobku na životní prostředí na základě environmentální stopy výrobku (PEF) a dalších kritérií udržitelnosti, za které se přidělují plusové nebo minusové body, jako je původ složek, obal nebo certifikáty. Například certifikáty Bioland, Naturland nebo Demeter. Taková certifikace automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň. 

zdroj: lidl.com

Označení produktů pomáhá zákazníkům v lepší orientaci

Pro společnost bylo důležité zjistit, jak zákazníci vnímají označování udržitelnosti potravinářských výrobků a zda vliv výrobků na životní prostředí ovlivňuje nákupní rozhodnutí. Rozhovory a průzkum trhu, jakož i průzkum mezi zákazníky, poskytly v tomto směru cenné poznatky. Ekologické skóre je obvykle spojeno s lepším vnímáním společnosti v dimenzích odpovědnosti a udržitelnosti, inovací, čerstvosti, kvality, jakož i ceny, uvádí Lidl ve své zprávě. 

„Výsledky průzkumu našeho testu Eco-Score ukazují, že označování udržitelnosti poskytuje zákazníkům orientaci pro udržitelnější nákup. Transparentnost o vlivu výrobků na životní prostředí tak může umožnit uvědomělá nákupní rozhodnutí a přispět k udržitelnější spotřebě,“ říká Christoph Graf, vedoucí oddělení nákupu společnosti Lidl v Německu. 

Celá zpráva je k dispozici zde.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Threads už tahá nitky i do Evropy
3min. doba čtení

Threads už tahá nitky i do Evropy

V červenci letošního roku byla zprovozněna nová aplikace Threads, ale kvůli obavám o ochranu osobních údajů nebyla v EU dostupná. The Wall Street Journal uvádí, že společnost Meta, která za aplikací stojí, by mohla tuto platformu zpřístupnit evropským uživatelům již příští měsíc.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+