Společnost Lidl od června 2021 testuje ve všech svých berlínských prodejnách značku udržitelnosti Eco-Score pro vybrané skupiny výrobků. Diskontní společnost skupiny Schwarz nyní zveřejnila průběžnou zprávu o testu. „Zákazníci mají zájem o označení udržitelnosti a Eco-Score hodnotí pozitivně.“
Při hodnocení záleží na více kritériích
Za tímto účelem prodejna označila přibližně 140 výrobků ze svého sortimentu štítky Eco-Score. Vliv na životní prostředí je znázorněn písmeny a různými barevnými stupni, podobně jako například na energetických štítcích bílé techniky. Celkově existuje pět úrovní, od zelené úrovně „A“ po nejhorší úroveň „E“ v červené barvě.
Metodika výpočtu ekologického skóre se skládá ze dvou složek: vlivu výrobku na životní prostředí na základě environmentální stopy výrobku (PEF) a dalších kritérií udržitelnosti, za které se přidělují plusové nebo minusové body, jako je původ složek, obal nebo certifikáty. Například certifikáty Bioland, Naturland nebo Demeter. Taková certifikace automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň.
Označení produktů pomáhá zákazníkům v lepší orientaci
Pro společnost bylo důležité zjistit, jak zákazníci vnímají označování udržitelnosti potravinářských výrobků a zda vliv výrobků na životní prostředí ovlivňuje nákupní rozhodnutí. Rozhovory a průzkum trhu, jakož i průzkum mezi zákazníky, poskytly v tomto směru cenné poznatky. Ekologické skóre je obvykle spojeno s lepším vnímáním společnosti v dimenzích odpovědnosti a udržitelnosti, inovací, čerstvosti, kvality, jakož i ceny, uvádí Lidl ve své zprávě.
„Výsledky průzkumu našeho testu Eco-Score ukazují, že označování udržitelnosti poskytuje zákazníkům orientaci pro udržitelnější nákup. Transparentnost o vlivu výrobků na životní prostředí tak může umožnit uvědomělá nákupní rozhodnutí a přispět k udržitelnější spotřebě,“ říká Christoph Graf, vedoucí oddělení nákupu společnosti Lidl v Německu.
Celá zpráva je k dispozici zde.