2 min. doba čtení

I velcí hráči mají těžší dny. Společnost H&M zavře 240 obchodů

Švédský módní řetězec H&M loni zavřel více než 320 prodejen a dalších 240 hodlá zavřít letos. Zavírání obchodů se týká více zemí. 

I velcí hráči mají těžší dny. Společnost H&M zavře 240 obchodů

Stále více lidí upřednostňuje online nakupování a maloobchodní sektor v posledních dvou letech utrpěl těžké ztráty. Retailový prodejce módy H&M plánuje i v roce 2022 zavírat své provozy. Poté, co loni zavřel 321 obchodů, letos Švédové oznámili zavření dalších 240 provozů. 

H&M expanduje na nové trhy 

Zavírání prodejen se týká zejména etablovaných trhů včetně Německa. Mohlo by se zdát, že H&M masivně zavírá své kamenné prodejny. Není to tak docela. Vstupuje na šest nových trhů a otevře 120 obchodů v Ekvádoru, Kosovu, Severní Makedonii a prostřednictvím franšízy v Kostarice, Guatemale a v Kambodži. 

I přes otevírání nových obchodů se počet provozů zmenšuje. Jen v loňském roce čistý pokles provozů činil 217 obchodů. Pokud vezmeme v úvahu zveřejněné údaje, čistý pokles provozů během dvou let bude 317 obchodů, které společnost H&M zavře. 

zdroj: lilartsy from Pexels

Podle nejnovější studie společnosti Deloitte „Global Powers of Retailing“ klesla společnost H&M ze 41. na 54. místo mezi největšími maloobchodními řetězci na světě. Tržby jí klesly o 20 % na 20,1 miliardy dolarů. H&M se tak v pomyslném celosvětovém žebříčku maloobchodního prodeje módy umístila na třetím místě. Vedoucí příčku drží společnosti TJX Companies, do které patří TK Maxx, a skupina Inditex, jejíž tržby dokonce klesly o 28 %. Přitom propad tržeb společnosti TJX v roce 2021 činil 23 %. 

H&M se v pomyslném celosvětovém žebříčku maloobchodního prodeje módy umístila na třetím místě. 

Údaje z celoroční zprávy ukazují, že počet zaměstnanců H&M klesl přibližně o 3 %, přičemž průměrný počet zaměstnanců ke konci listopadu 2021 činil 107 375, z toho 10 540 zaměstnanců ve Švédsku. V roce 2020 byl tento počet 110 325.

H&M stále provozuje více než 5 000 prodejen po celém světě a tato situace kolem kamenných provozů spíše potvrzuje vzestupný trend online prodeje.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+