4 min. doba čtení

Kdy je výhodný outsourcing marketingového oddělení?

Outsourcing lidských zdrojů není vůbec trendem posledních let. Jeho počátky sahají do 60. let 20. století. Až 87 % firem, které se rozhodly pro outsourcing, to činí z důvodu snížení nákladů. Na druhém místě je zvýšení efektivity. Ne všechny marketingové aktivity je nutno přesouvat na externí firmu. Např. strategické plánování si chce „pod palcem“ nechat až 89 % firem. V tomto článku si představíme výhody řešení marketingu přes externího dodavatele.

Kdy je výhodný outsourcing marketingového oddělení?

Otevírání nového pohledu

Zažili jste to možná i vy. Snažíte se najít důvod, proč něco nefunguje, ale čím víc to rozebíráte, tím méně v tom máte jasno. Agentura není zatížena a ovlivněna pohledem z blízka – vidí problém z nadhledu. Umí vám tak dodat nový impuls, nápady a inspirace.

Trendy, které nemáte kapacitu sledovat

Výhodou outsourcingu je fakt, že dodavatel sleduje marketingové trendy a školí zaměstnance. V rámci porad či komunikace se zákazníky lidé z externího prostředí nasávají množství užitečných informací a křížově dokáží aplikovat úspěšné postupy z jednoho klienta na druhého. Častokrát se i nám jako agentuře stává, že pro velký úspěch nasazujeme podobnou strategii i u dalších klientů (např. TikTok, LinkedIn apod.)

Škrtání nákladů

Interní zaměstnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od něj výkon 8 hodin denně, 5x týdně. Někdy však přijdou i tišší období, ale platit jej musíte pořád. Právě v tomto tkví další výhoda outsourcingu. Platíte jen to, co se reálně udělá.

Agentury investují velké peníze do specializovaných nástrojů a technologií (jako jsou Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atd.), aby mohli klientům poskytovat profesionální služby. To znamená, že k těmto nástrojům budete mít přístup prostřednictvím agentury pro své strategie a kampaně. Tyto technologie mohou být velmi drahé a jejich používání vyžaduje kvalifikovaný personál. Přesně takovým disponuje online agentura. Není totiž možné, aby jeden či dva interní zaměstnanci ve firmě uměli dělat dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociální sítě.

Co se nejvíce outsourcuje v rámci marketingu? Se 44 % vede copywriting a v těsném závěsu je grafika se 41 %

Až 89 % firem je podle Transcosmos spokojeno s outsourcingem a jen 9 % ukončilo se svým dodavatelem smlouvu. Od krize v letech 2008 a 2009 vzrostl počet firem s outsourcingem až o 57 %, přičemž 14 % připadlo na marketing a obchod. Jejich podíl ale stále roste.

Při externí spolupráci je důležitá cena. Nesmí být příliš vysoká, ale ani podezřele nízká. I když u outsourcingu jde i redukci nákladů, nemá to být na úkor kvality. I když je lákavé myslet si, že outsourcing je formou levné pracovní síly, nemělo by to být vaším hlavním zájmem.

Externí dodavatel může také vyřešit váš problém s pracovními kapacitami. Podle průzkumu Deloitte skoro polovina vedoucích pracovníků potvrdila, že outsourcing řeší jejich kapacitní problémy.

Které marketingové aktivity můžete s čistým svědomím outsourcovat?

          SEO a analýza klíčových slov

          Design webu a branding

          Správa sociálních sítí

          Content marketing (blogy, videa, infografiky, bannery…)

          E-mail marketing

          Placené reklamy 

 Porovnání marketingových nákladů a ceny práce:

INTERNÍ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME) 

Celková cena práce měsíčně: od 25 000 CZK do 47 000 CZK

Počet lidí: 1

Jeho čas je omezený, tím pádem zná jen úzký okruh marketingových odvětví, tzn. online reklama, strategie, PPC, SEO, atd. 

INTERNÍ MARKETINGOVÝ TÝM (FULL-TIME)

Celková cena práce měsíčně: od 93 000 CZK do 125 000 CZK

Počet lidí: 3

Ovládají širší spektrum služeb, avšak stále zůstávají odvětví, která nebudete mít plně pokryta.

EXTERNÍ MARKETINGOVÁ AGENTURA

Celková cena práce měsíčně: Od 13 000 CZK do 80 000 CZK

Počet lidí: 5-7

Kupujete si jen určitý čas lidí, kteří mají 5-7 znalostí přesně na to, na co potřebujete. Navíc nemusíte řešit školení, dovolené, pracovní neschopnosti či technické vybavení externích pracovníků.

Sdílet článek
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový specialista a pomáhá firmám uspět v online světě. Aktuálně se na plný plyn věnuje své společnosti Birdline, která se zaměřuje na komplexní marketingová řešení pro malé a střední podniky.

Birdline
Tento článek ti přináší

Birdline

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+