Otevírání nového pohledu
Zažili jste to možná i vy. Snažíte se najít důvod, proč něco nefunguje, ale čím víc to rozebíráte, tím méně v tom máte jasno. Agentura není zatížena a ovlivněna pohledem z blízka – vidí problém z nadhledu. Umí vám tak dodat nový impuls, nápady a inspirace.
Trendy, které nemáte kapacitu sledovat
Výhodou outsourcingu je fakt, že dodavatel sleduje marketingové trendy a školí zaměstnance. V rámci porad či komunikace se zákazníky lidé z externího prostředí nasávají množství užitečných informací a křížově dokáží aplikovat úspěšné postupy z jednoho klienta na druhého. Častokrát se i nám jako agentuře stává, že pro velký úspěch nasazujeme podobnou strategii i u dalších klientů (např. TikTok, LinkedIn apod.)
Škrtání nákladů
Interní zaměstnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od něj výkon 8 hodin denně, 5x týdně. Někdy však přijdou i tišší období, ale platit jej musíte pořád. Právě v tomto tkví další výhoda outsourcingu. Platíte jen to, co se reálně udělá.
Agentury investují velké peníze do specializovaných nástrojů a technologií (jako jsou Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atd.), aby mohli klientům poskytovat profesionální služby. To znamená, že k těmto nástrojům budete mít přístup prostřednictvím agentury pro své strategie a kampaně. Tyto technologie mohou být velmi drahé a jejich používání vyžaduje kvalifikovaný personál. Přesně takovým disponuje online agentura. Není totiž možné, aby jeden či dva interní zaměstnanci ve firmě uměli dělat dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociální sítě.
Co se nejvíce outsourcuje v rámci marketingu? Se 44 % vede copywriting a v těsném závěsu je grafika se 41 %.
Až 89 % firem je podle Transcosmos spokojeno s outsourcingem a jen 9 % ukončilo se svým dodavatelem smlouvu. Od krize v letech 2008 a 2009 vzrostl počet firem s outsourcingem až o 57 %, přičemž 14 % připadlo na marketing a obchod. Jejich podíl ale stále roste.
Při externí spolupráci je důležitá cena. Nesmí být příliš vysoká, ale ani podezřele nízká. I když u outsourcingu jde i redukci nákladů, nemá to být na úkor kvality. I když je lákavé myslet si, že outsourcing je formou levné pracovní síly, nemělo by to být vaším hlavním zájmem.
Externí dodavatel může také vyřešit váš problém s pracovními kapacitami. Podle průzkumu Deloitte skoro polovina vedoucích pracovníků potvrdila, že outsourcing řeší jejich kapacitní problémy.
Které marketingové aktivity můžete s čistým svědomím outsourcovat?
– SEO a analýza klíčových slov
– Design webu a branding
– Správa sociálních sítí
– Content marketing (blogy, videa, infografiky, bannery…)
– E-mail marketing
– Placené reklamy
Porovnání marketingových nákladů a ceny práce:
INTERNÍ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME)
Celková cena práce měsíčně: od 25 000 CZK do 47 000 CZK
Počet lidí: 1
Jeho čas je omezený, tím pádem zná jen úzký okruh marketingových odvětví, tzn. online reklama, strategie, PPC, SEO, atd.
INTERNÍ MARKETINGOVÝ TÝM (FULL-TIME)
Celková cena práce měsíčně: od 93 000 CZK do 125 000 CZK
Počet lidí: 3
Ovládají širší spektrum služeb, avšak stále zůstávají odvětví, která nebudete mít plně pokryta.
EXTERNÍ MARKETINGOVÁ AGENTURA
Celková cena práce měsíčně: Od 13 000 CZK do 80 000 CZK
Počet lidí: 5-7
Kupujete si jen určitý čas lidí, kteří mají 5-7 znalostí přesně na to, na co potřebujete. Navíc nemusíte řešit školení, dovolené, pracovní neschopnosti či technické vybavení externích pracovníků.