4min. doba čtení

Kdy je výhodný outsourcing marketingového oddělení?

Outsourcing lidských zdrojů není vůbec trendem posledních let. Jeho počátky sahají do 60. let 20. století. Až 87 % firem, které se rozhodly pro outsourcing, to činí z důvodu snížení nákladů. Na druhém místě je zvýšení efektivity. Ne všechny marketingové aktivity je nutno přesouvat na externí firmu. Např. strategické plánování si chce „pod palcem“ nechat až 89 % firem. V tomto článku si představíme výhody řešení marketingu přes externího dodavatele.

Kdy je výhodný outsourcing marketingového oddělení?

Otevírání nového pohledu

Zažili jste to možná i vy. Snažíte se najít důvod, proč něco nefunguje, ale čím víc to rozebíráte, tím méně v tom máte jasno. Agentura není zatížena a ovlivněna pohledem z blízka – vidí problém z nadhledu. Umí vám tak dodat nový impuls, nápady a inspirace.

Trendy, které nemáte kapacitu sledovat

Výhodou outsourcingu je fakt, že dodavatel sleduje marketingové trendy a školí zaměstnance. V rámci porad či komunikace se zákazníky lidé z externího prostředí nasávají množství užitečných informací a křížově dokáží aplikovat úspěšné postupy z jednoho klienta na druhého. Častokrát se i nám jako agentuře stává, že pro velký úspěch nasazujeme podobnou strategii i u dalších klientů (např. TikTok, LinkedIn apod.)

Škrtání nákladů

Interní zaměstnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od něj výkon 8 hodin denně, 5x týdně. Někdy však přijdou i tišší období, ale platit jej musíte pořád. Právě v tomto tkví další výhoda outsourcingu. Platíte jen to, co se reálně udělá.

Agentury investují velké peníze do specializovaných nástrojů a technologií (jako jsou Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atd.), aby mohli klientům poskytovat profesionální služby. To znamená, že k těmto nástrojům budete mít přístup prostřednictvím agentury pro své strategie a kampaně. Tyto technologie mohou být velmi drahé a jejich používání vyžaduje kvalifikovaný personál. Přesně takovým disponuje online agentura. Není totiž možné, aby jeden či dva interní zaměstnanci ve firmě uměli dělat dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociální sítě.

Co se nejvíce outsourcuje v rámci marketingu? Se 44 % vede copywriting a v těsném závěsu je grafika se 41 %

Až 89 % firem je podle Transcosmos spokojeno s outsourcingem a jen 9 % ukončilo se svým dodavatelem smlouvu. Od krize v letech 2008 a 2009 vzrostl počet firem s outsourcingem až o 57 %, přičemž 14 % připadlo na marketing a obchod. Jejich podíl ale stále roste.

Při externí spolupráci je důležitá cena. Nesmí být příliš vysoká, ale ani podezřele nízká. I když u outsourcingu jde i redukci nákladů, nemá to být na úkor kvality. I když je lákavé myslet si, že outsourcing je formou levné pracovní síly, nemělo by to být vaším hlavním zájmem.

Externí dodavatel může také vyřešit váš problém s pracovními kapacitami. Podle průzkumu Deloitte skoro polovina vedoucích pracovníků potvrdila, že outsourcing řeší jejich kapacitní problémy.

Které marketingové aktivity můžete s čistým svědomím outsourcovat?

          SEO a analýza klíčových slov

          Design webu a branding

          Správa sociálních sítí

          Content marketing (blogy, videa, infografiky, bannery…)

          E-mail marketing

          Placené reklamy 

 Porovnání marketingových nákladů a ceny práce:

INTERNÍ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME) 

Celková cena práce měsíčně: od 25 000 CZK do 47 000 CZK

Počet lidí: 1

Jeho čas je omezený, tím pádem zná jen úzký okruh marketingových odvětví, tzn. online reklama, strategie, PPC, SEO, atd. 

INTERNÍ MARKETINGOVÝ TÝM (FULL-TIME)

Celková cena práce měsíčně: od 93 000 CZK do 125 000 CZK

Počet lidí: 3

Ovládají širší spektrum služeb, avšak stále zůstávají odvětví, která nebudete mít plně pokryta.

EXTERNÍ MARKETINGOVÁ AGENTURA

Celková cena práce měsíčně: Od 13 000 CZK do 80 000 CZK

Počet lidí: 5-7

Kupujete si jen určitý čas lidí, kteří mají 5-7 znalostí přesně na to, na co potřebujete. Navíc nemusíte řešit školení, dovolené, pracovní neschopnosti či technické vybavení externích pracovníků.

Sdílet článek
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový specialista a pomáhá firmám uspět v online světě. Aktuálně se na plný plyn věnuje své společnosti Birdline, která se zaměřuje na komplexní marketingová řešení pro malé a střední podniky.

Tento článek ti přináší

Birdline

<p align="LEFT"><span style="font-family: Times New Roman, serif"><span style="font-size: medium">Marketingová agentura Birdline sídlí v Banské Bystrici. V jejím portfoliu naleznete převážně projekty z digitálního marketingu (weby, e-shopy, PPC, TikTok a LinkedIn strategie, social media, SEO a email marketing). Agentura pomáhá firmám uspět v online světě a proto se často orientuje i na projekty, které může překopat a vybudovat od základů. Pomůže s firemní identitou, nastavením marketingu, expanzi v online a dlouhodobém budování značky. </span></span></p>

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek