Přehled novinek
Rohlík Group válcuje německý trh s dodávkou potravin. Její start-up Knuspr roste každý měsíc o 30 % a za prvních devět měsíců doručil již více než 320 000 objednávek. Společnost investovala 45 milionů eur do automatizace distribučních center a je připravena na prudký růst. Jen v okolí Mnichova doručí 4 000 objednávek denně, přičemž průměrná hodnota objednávky je 80 eur. Zdá se, že značka, kterou založil Tomáš Čupr z České republiky, má našlápnuto dobrým směrem.
Podívejte se na rychlý přehled e-commerce centrální Evropy. Počet obyvatel České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska přesahuje 60 milionů a více než polovina z nich pravidelně nakupuje online. Pokud chcete získat české zákazníky, musíte být pečliví a profesionální, protože zákazníci jsou zvyklí na vysoký standard internetových obchodů. Na slovenském trhu jsou obzvlášť důležité konkurenční ceny, maďarský e-commerce má nejnižší počet e-shopů, a proto stále více Maďarů se rozhoduje nakupovat online na sousedních trzích. Poláci upřednostňují nakupování přes mobil, a proto nezapomeňte na kvalitní responzivní vzhled.
Zákazníci Carrefour Polska budou nakupovat prostřednictvím aplikace InPost Fresh. V testovací fázi bude služba dostupná obyvatelům Varšavy a Krakova. Stačí si stáhnout aplikaci, objednat z dostupných 3 500 položek a objednávku v minimální hodnotě 100 zlotých můžete očekávat druhý den. Toto partnerství se společností InPost rozšíří nejen nabídku služeb řetězce Carrefour, ale pomůže také výrazně zrychlit čas doručení zboží koncovému zákazníkovi.
Dušan Paulovič přináší článek Proč je marketingová strategie důležitá a proč nedělat prvoplánový marketing. Popisuje 4 největší výhody marketingové strategie jako jsou konzistentnost, rozpoznatelnost, odlišitelnost a zjednodušení kampaní. Marketingová strategie založená na datech z průzkumu přináší dlouhodobé výsledky. Na druhé straně, intuice, domněnky, názory a pocity nikdy nebudou v marketingu fungovat dlouhodobě, pokud je nemáte podloženy fakty.
Americká donášková společnost DoorDash získala finskou společnost Wolt za 8 miliard dolarů a tím se populární donášková služba rozšíří do 27 zemí. Aplikace Wolt však bude nadále fungovat samostatně a zachová si provoz na všech stávajících trzích.
Dvě stě e-shopů v Saúdské Arábii čeká pokuta za porušování norem. Saúdskoarabské ministerstvo obchodu postoupilo 200 internetových obchodů Výboru pro porušování pravidel elektronického obchodu v zemi, aby uložil právní sankce za porušování norem. Výše pokuty může v přepočtu činit téměř čtvrt milionu eur a co je horší, úřad může e-shop úplně vypnout. Přečtěte si, kterých 13 norem má zajistit spolehlivost internetového obchodu v Saúdské Arábii.
Nejlepší Google Chrome rozšíření pro SEO specialisty. Toto je téma, které přinesl Filip Škultéty, CEO společnosti Glidy. Webový prohlížeč Google Chrome patří ve světě k těm nejpoužívanějším. Podle průzkumu oberlo.com tento prohlížeč používá až 62,78 % uživatelů. Jedním z hlavních důvodů je jistě silná podpora praktických rozšíření do Google Chrome a to, že jsou zcela zdarma. Rozšíření do Google Chrome je nepočítaně a na každý problém existuje několik řešení. Má to však jednu velkou nevýhodu. Google Chrome je známý tím, že si rád ukousne z vaší RAM paměti docela významný podíl. Čím více Google Chrome rozšíření budete mít nainstalováno, tím více RAM paměti si vyžádá každá jedna otevřená karta. Pokud chcete vědět, jak na to, podívejte se Filipův popis on-page a off-page SEO rozšíření.
Nadace Women in e-Business Foundation provedla průzkum mezi seniory s názvem „Silver generation in e-commerce“. Jejím cílem bylo zjistit více o zkušenostech zralé generace s nakupováním přes internet. Až 86 % dotázaných seniorů využívá internet denně, či co víc – 65 % nakupuje online alespoň jednou měsíčně. Pokud chcete získat poměrně velkou část nových zákazníků a ekonomicky stabilnější skupinu než je generace Z, je důležité dbát na pomoc seniorům i praktickým způsobem. Srozumitelný a přehledný web či důraz na bezpečnost určitě pomohou.
Nizozemský prodejce produktů Apple posouvá hybridní nakupování na další úroveň. Společnost Amac nyní umožňuje návštěvníkům svého online obchodu uskutečňovat videohovory se zaměstnanci prodejny. Od minulého týdne se u jednotlivých produktů zobrazuje tlačítko „Obraťte se na odborníka“, které je propojí se zaměstnancem v obchodě. Zákazníci tak mohou získat radu nebo si prohlédnout další produkty, bez potřeby zapnout kameru, díky čemuž zůstanou v anonymitě. Služba videohovorů je k dispozici každý den do 21 hod. ve dvaceti z padesáti prodejen Amac. V další fázi plánuje společnost Amac touto službou vybavit všechny své provozy a zároveň ji využít jako nástroj pro zákaznický servis a reklamace.