2 min. doba čtení

Nizozemský prodejce produktů Apple posouvá hybridní nakupování na další úroveň

Navštívíte e-shop, zaujme vás produkt, potřebujete poradit, ale nemáte zájem o chatbota. Společnost Amac, prodejce Apple produktů v Nizozemsku se popasoval s touto výzvou jednoduše, ale efektivně. Návštěvníkům svého e-shopu nabízí možnost videohovorů přímo se zaměstnanci prodejny.

Nizozemský prodejce produktů Apple posouvá hybridní nakupování na další úroveň

Videohovory se zaměstnanci prodejny 

Prodejce Apple Amac nyní umožňuje návštěvníkům svého online obchodu uskutečňovat videohovory se zaměstnanci prodejny. Od dnešního dne se u jednotlivých produktů zobrazuje tlačítko „Obraťte se na odborníka“, které je propojí se zaměstnancem v obchodě. Zákazníci tak mohou získat radu nebo si prohlédnout další produkty, bez potřeby zapnout kameru, díky čemuž zůstanou v anonymitě. 

„Zákazník a zaměstnanec se navzájem slyší, ale jako zákazník nemusíte zapínat kameru. Děláme to proto, abychom vám co nejvíce usnadnili konverzaci. Pokud chcete, můžete s námi mluvit anonymně,“ říká Roelof de Rijk, obchodní ředitel společnosti Amac. 

„Každá prodejna má jeden iPhone se speciální aplikací, která zazvoní, když je zákazník přesměrován z webu. Na hovor pak odpoví dostupný zaměstnanec,“ říká De Rijk. Služba videohovorů je k dispozici každý den do 21:00 h ve dvaceti z padesáti prodejen Amac. 

Osobní služby jako v kamenném provozu 

Podle De Rijka je cílem nové služby poskytnout online zákazníkům stejné služby jako v kamenných obchodech. Zaměstnanci mohou zákazníkovi osobně poradit, jakou konfiguraci MacBooku by si měli vybrat. „Mnozí lidé přesně nevědí, co potřebují a my jim s tím rádi pomůžeme. Zaměstnanci mohou také předvádět výrobky. To je důležité například u příslušenství, jako jsou pouzdra na telefony a řemínky pro Apple Watch. Díky tomu je celá zkušenost hmatatelnější a osobnější.“ 

Společnost Amac pro tuto službu používá video-platformu Oktium. Podle údajů společnosti v průměru 40 % účastníků těchto videohovorů uskuteční i nákup. Amac již dříve testovala videohovory prostřednictvím jiných aplikací a služeb, ale ty vyžadovaly osobní údaje zákazníků. „Pro lidi je nepříjemné zveřejňovat své údaje nebo být viděni na obrazovce.“ 

V další fázi plánuje společnost Amac touto službou vybavit všechny své provozy a zároveň ji využít jako nástroj pro zákaznický servis a reklamace.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+