10min. doba čtení

Nejlepší Google Chrome rozšíření pro SEO specialisty

Webový prohlížeč Google Chrome patří ve světě k těm nejpoužívanějším. Podle průzkumu oberlo.com tento prohlížeč používá až 62,78 % uživatelů. Na druhém místě skončilo Safari s podílem 19,3 % a na třetím místě je Firefox s podílem 4,2 %. Z vlastního pozorování mohu konstatovat, že mezi marketéry je Google Chrome v ještě větším zastoupení. Jedním z hlavních důvodů je určitě silná podpora praktických rozšíření do Google Chrome. V tomto článku vám ukážu nejlepší Google Chrome rozšíření, které používám při SEO a zároveň jsou zcela zdarma.

Filip Škultéty Filip Škultéty
CEO v spoločnosti Glidy
Nejlepší Google Chrome rozšíření pro SEO specialisty

On-page SEO rozšíření

Detailed SEO

Tento plugin používám snad úplně nejčastěji. Prakticky okamžitě po kliknutí vám zobrazí nejpodstatnější informace relevantní k SEO pro danou podstránku. Pozor, výsledky se vztahují pouze na danou podstránku, nikoli napříč celým webem. Pokud chcete získat informace do tabulky všech podstránek webu, doporučuji nástroj ScreamingFrog nebo Sitebulb.

Rozšíření vám zobrazí titulek stránky, meta popis, celou URL adresu, kanonický odkaz, robots tag, X-Robots-Tag, počet slov na dané podstránce, jakož i kompletní strukturu nadpisů. Nechybí ani počítadlo odkazů a jejich rozdělení na interní a externí odkazy, informace o počtu obrázků a jejich rozdělení na ty, které mají a nemají vyplněný alt tag, rovněž zde naleznete i implementovaná strukturovaná data.

Výhodou pluginu je také zobrazení dodatečných informací například o počtu znaků či chyby, které by se měly odstranit. 

Rozšíření Detailed SEO si můžete nainstalovat zde.

Screenshot zobrazení informací z Detailed SEO pro podstránku https://www.ecommercebridge.sk/core-web-vitals/

SEO Minion

Tento plugin jsem používal ještě předtím, než jsem objevil Detailed SEO. Zobrazuje velmi podobné informace a má podobnou strukturu. Je však o něco méně uživatelek přívětivý a načítání jednotlivých informací trvá o trochu déle než v případě Detailed SEO.

Kromě standardních informací, které zobrazuje i Detailed SEO, SEO Minion vám přímo na stránce dokáže vybarvit nefunkční odkazy, ukázat realistický náhled odkazu ve výsledcích vyhledávání nebo zobrazit přítomnost stránky na různých trzích. V poslední aktualizaci přibyla také funkce ověření implementace Hreflang tagů.

Rozšíření SEO Minion si můžete stáhnout zde.

Hreflang Tag Checker

Toto rozšíření do Google Chrome má jen jeden jediný úkol, a to validovat implementaci Hreflang tagů na vaší webové stránce. Výhodou je, že vám zobrazí všechny potřebné informace okamžitě po kliknutí a jeho používání je přímo triviálně jednoduché. 

Pokud se chcete dozvědět něco více o Hreflang tagách, doporučuji tento článek od Ahrefs.

Hreflang Tag Checker si můžete stáhnout na tomto odkazu.

Screenshot výsledků Hreflang Tag Checker na webu Henkel.sk

Wappalyzer

Wappalyzer by se měl nacházet mezi rozšířeními nejen SEO specialistů, ale všech marketérů a developerů. Rozšíření vám nabídne velmi rychlý přehled o technologiích používaných na webové stránce – například od toho a na jakém CMS je web postaven, přes pluginy až po databáze a analytické nástroje. Všechny tyto informace získáte na jedno kliknutí, a to zcela zdarma.

Wappalyzer si můžete bezplatně stáhnout zde.

Screenshot rozšíření Wappalyzer z webu Glidy

LinkChecker

Určitě jste se jako SEO specialisté dostali do situace, že potřebujete na podstránce nalézt mrtvé odkazy nebo odkazy s parametrem follow nebo nofollow. K analýze můžete použít nástroje jako ScreamingFrog nebo Sitebulb, nicméně následné hledání konkrétního odkazu přímo na webu může být náročnější. V tomto směru vám výborně poslouží právě LinkChecker.

Po jednom kliknutí a chvilce čekání vám rozšíření vybarví všechny interní i externí odkazy na webu a zobrazí dodatečné informace.

Rozšíření LinkChecker naleznete na tomto odkazu.

Výsledek analýzy odkazů podstránky SEO kurzu na Skillmea.sk

Windows Resizer

Responzivnost webových stránek na různé velikosti obrazovek je zde s námi již dlouho a několik let patří také k hodnotícím faktorům Googlu. Samotný Google k tomuto vydal vlastní nástroj pro developery Mobile Friendly Test. Ten vám však zobrazí jen strohou informaci, zda stránka je responzivní, či nikoli. Může se však stát, že na různých zařízeních sice stránka responzivní je, ale to, jak se obrazovce přizpůsobila, nemusí být uživatelsky přívětivé.

K tomu, abyste dokázali zjistit, jak se stránka zobrazuje na různých zařízeních, slouží právě rozšíření Windows Resizer, který je bezplatně dostupné v Chrome Store.

Po načtení webové stránky si jen rozkliknete rozšíření, vyberete zařízení nebo rozlišení, které chcete otestovat a hned vidíte z počítače webstránku tak, jak ji vidí například uživatel iPhone 6. Rozšíření nabízí také funkci rotace, takže pokud předpokládáte, že uživatelé budou vaši stránku zobrazovat v mobilních zařízeních na šířku, můžete si ověřit i takové zobrazování.

Windows Resizer je bezplatně na Chrome Store.

Tag Assistant Legacy (by Google)

Webová analytika je součástí každého webu. Implementace Google Analytics či Google Tag Manageru se může zdát velmi jednoduchá, avšak někdy může dojít k různým bugům a chybám při implementaci. Vícenásobné vložení téhož útržku kódu či implementace více analytických nástrojů současně je běžná chyba, se kterou se pravidelně setkávám.

Někdy potřebuje jen zjistit ID daného analytického nástroje či ověřit správnost implementace okamžitě po instalaci na webovou stránku. Z pohledu SEO, webové analytiky a UX implementace nadbytečného počtu analytických nástrojů může vést ke zpomalení webové stránky či ovlivňování různých metrik, jako například bounce rate (míra okamžitých odchodů). 

S tímto vším vám může pomoci rozšíření přímo od Google – Tag Assistant Legacy (by Google). Na jedno kliknutí vám zobrazí implementované analytické nástroje z ekosystému Google, chybová hlášení či ID konkrétních útržků kódu. 

Tag Assistant Legacy (by Google) je volně ke stažení zde.

Off-page SEO rozšíření

SimilarWeb

Pokud při linkbuildingu hledáte média či webové stránky ke spolupráci, jedním z hlavních kritérií je návštěvnost. Kromě návštěvnosti vás může zajímat geografické rozložení uživatelů, místo v žebříčku nejnavštěvovanějších stránek, kategorie či podíl návštěvnosti z různých marketingových kanálů.

Všechny tyto informace můžete získat přímo od daných webových stránek (pokud chtějí tyto informace s vámi sdílet). Přibližná data a odhadované výsledky však můžete získat okamžitě, a to díky rozšíření SimilarWeb. Ten vám kromě výše zmíněných informací zobrazí také nejpodobnější stránky. Díky tomu se budete moci v jednotlivých oblastech a trzích dostat k novým kontaktům. 

Pozor! Všechny informace jsou jen odhadované a mohou se od reality lišit. Z mého testu z roku 2018 při analýze 80 webových stránek, k nimž jsem měl přímo přístup přes Google Analytics, byla odchylka v návštěvnosti v průměru 17 %. Přesto vám dokáže tento nástroj nabídnout základní informace o tom, jestli má vůbec smysl trávit čas kontaktováním webu, nebo ne. V případě menších webových stránek pod 50 000 uživatelů měsíčně se vám však žádná data nezobrazí. 

Plugin si nainstalujete na tomto odkazu.

Náhled informací z rozšíření SimilarWeb pro portál staritup.sk

PRO TIP: Velká slovenská média předávají svá data dobrovolně a přesně do nástroje IAB Monitor. Evropská alternativa pro IAB Monitor je GemiusRating.

VStat2

Pokud se vám nezobrazí data k nějakému webu přes SimilarWeb, existuje „osekaná“ verze i v podobě VStat2. Ve free verzi musíte na data počkat 5 vteřin, ale následně uvidíte informace o návštěvnosti i u menších webů. Nástroj zobrazuje data pro web jako celek, a ne pro jednotlivé podstránky.

Nástroj si do svého Google Chrome nainstalujete zde. 

Informace o návštěvnosti interez.sk z rozšíření VStat2

Ahrefs SEO Toolbar

Toto rozšíření přímo od Ahrefs vám nabídne další důležité informace pro rozhodování, které potřebujete při linkbuildingu. Při získávání odkazů pro váš web byste se kromě návštěvnosti měli dívat také na metriky jako Domain Rating, URL rating, počet odkazů, počet odkazovaných domén nebo počet klíčových slov, na která se web zobrazuje v Google.

 Všechny tyto informace vám v tenké liště v horní části stránky zobrazí právě rozšíření do Google Chrome – Ahrefs SEO Toolbar. Jeho nevýhodou však je, že musíte být registrováni do Ahrefs a mít koupený alespoň základní balíček. 

 Plugin si můžete stáhnout zde.

Screenshot toolbaru pro web ecommercebridge.sk

Další rozšíření Google Chrome, které používám i mimo SEO

Kromě SEO rozšíření do Google Chrome používám také řadu jiných pluginů, které jsou pro mě každodenními pomocníky. Pro rychlý přehled přikládám jejich kompletní seznam i s krátkým popisem:

Facebook Pixel Helper – slouží ke kontrole implementace Facebook pixelu.

Lightshot – udělá screenshot obrazovky, do kterého si můžete následně dokreslit různé šipky, čárky či zvýraznění a bez potřeby ukládání do počítače jen zkopírovat a přilepit kam potřebujete.

LastPass – používáme jej jako celá agentura pro správu hesel a generování bezpečných hesel do všech nástrojů. Různá hesla následně v rámci vytvořených týmů sdílíme mezi sebou automaticky.

Toggl Track – měření času nad jednotlivými úkoly. Využíváme integraci s CRM Asana.

Read on Remarkable – pokud jste i vy podlehli digitálnímu zápisníku Remarkable, můžete si jednoduše poslat jakoukoli stránku či článek přímo do čtečky.

WhatFont – zapnete rozšíření a myší namíříte na text, jehož font, velikost, váhu a barvu chcete zjistit.

Visibug – chcete kolegům ukázat, kam chcete umístit tlačítko nebo zjistit, jak by to vypadalo s jinou barvou? Visibug vám umožní bez znalosti programování a Photoshopu upravovat web a následně udělat screenshot výsledku.

Google Analytics Debugger – nástroj, který používám, když mi něco nefunguje při implementaci Google Analytics.

Grammarly for Chrome – pokud píšete e-maily a zprávy v anglickém jazyce, může se sem tam nějaká chybička objevit. Právě tento plugin mi pomáhá eliminovat takové chyby či překlepy.

Streak for Gmail – pokud používáte Gmail nebo máte svůj pracovní e-mail napojený na G-Suite, tento plugin vám nabízí integrované CRM přímo v e-mailové stránce. Já osobně ho však používám ke sledování otevírání e-mailů, kdy se spolu s e-mailem odešle i kousek analytického kódu a následně vidíte, zda a kolikrát byl váš e-mail otevřen druhou stranou a jaké zařízení bylo při tom použito. 

 Google Chrome rozšíření – dobrý sluha, zlý pán

Rozšíření do Google Chrome je nepočítaně a na každý problém existuje několik řešení. Má to však jednu velkou nevýhodu. Google Chrome je známý tím, že si rád ukousne z vaší RAM paměti docela významný podíl. Čím více Google Chrome rozšíření budete mít nainstalováno, tím více RAM paměti si vyžádá každá jedna otevřená karta.

Pokud tedy máte méně než 16 GB RAM, doporučuji dobře si vybrat pluginy, které plánujete používat na denní bázi. Pluginy, které otevřete jednou za čas, si můžete rychle stáhnout a následně na 2 kliknutí odinstalovat. 

Při používání všech pluginů, které jsem zde zmínil, mi každé nové okno ukousne z RAM paměti cca 300–400 MB.

 PRO TIP: Na závěr se s vámi ještě podělím o jeden marketingový zlepšovák. Často se na webovou stránku potřebujete podívat jako nepřihlášený uživatel či bez uložených cache dat. K tomu skvěle funguje otevření stránky v režimu Inkognito. Pokud chcete mít svá rozšíření dostupná i v režimu Inkognito, musíte je v nastavení Google Chrome zapnout. V pravém horním rohu klikněte na ikonku 3 tečky, následně „Nastavení“, v levém menu najděte „Rozšíření“. Při daném rozšíření klikněte na tlačítko „Podrobnosti“. V části „Povolit v režimu inkognito“ přepněte ukazatel do polohy „ON“. 

Sdílet článek
Filip Škultéty
CEO v spoločnosti Glidy

Založil jsem online marketingovou agenturu Glidy, která se specializuje na SEO a PPC kampaně. V online marketingu se pohybuji od roku 2010. Začínal jsem jako SEO specialista na volné noze, prošel jsem stážemi a juniorskými pozicemi v agenturách a médiích v Bratislavě a Praze a vedle své práce pravidelně přednáším o výkonnostním online marketingu na FMK UCM v Trnavě, FMUK v Bratislavě a jsem také lektorem na Digitální univerzitě. Specializuji se především na SEO a PPC kampaně (spolu to je search engine marketing), digitální strategie a expanzi e-commerce projektů v rámci EU. Kromě toho jsem také jedním ze zakladatelů online srovnávače PZP – FérovéPZP.sk. Mimo práci mě baví vaření a sport 🧑‍🍳.

Glidy
Tento článek ti přináší

Glidy

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálním marketingu do roku 2024
7min. doba čtení

Trendy v digitálním marketingu do roku 2024

Sledování nových trendů v digitálním marketingu je klíčem k úspěšnému přežití a růstu v rychle se měnícím digitálním prostředí. Online marketéři a marketingové agentury se neustále snaží udržet si náskok, sledovat inovace a přizpůsobovat se změnám, aby zůstali konkurenceschopní.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+