4 min. doba čtení

Nezapomínejme na seniory. Online nákupům se věnují stále častěji

Říká se, že všechno špatné je k něčemu dobré. Na jedné straně lockdowny odstřihly seniory od společenského a rodinného života, na straně druhé tato situace tak trochu donutila stříbrnou generaci objevit kouzlo technologií. Spojit se s rodinou a vnoučaty online a být s nimi tak nějak v kontaktu. Následovalo objevení sociálních sítí a online nákupů. Starší uživatelé internetu jsou stále uvědomělejší a aktivnější skupinou, pokud jde o chování na internetu. 

Nezapomínejme na seniory. Online nákupům se věnují stále častěji

Závěry nejnovějšího průzkumu „Silvers generation in e-commerce“

Nadace Women in e-Business Foundation provedla průzkum mezi seniory (lidmi nad 60 let), aby zjistila více o zkušenostech zralé generace spotřebitelů s nakupováním online. Ukazuje se, že dnešní senioři jsou generací, která si stále více uvědomuje možnosti, které nabízí elektronický obchod. Až 86 % dotázaných seniorů využívá internet denně, a co víc – 65 % nakupuje online alespoň jednou měsíčně.

Ze zprávy také vyplývá, že senioři budou v budoucnu více nakupovat online. Více než polovina respondentů deklarovala svůj záměr nakupovat online častěji ve srovnání s posledními 6 měsíci. Dnešní senioři jsou technologicky mnohem vyspělejší, než si myslíme. 

Bezpečnost na prvním místě

Pro seniory je při nakupování online nejdůležitějším faktorem bezpečnost plateb. Hodně důležitý je také grafický design, tzn. jasné popisy a přehledné fotografie. Kromě toho musí být webová stránka, kterou používají senioři, intuitivní k používání a musí se na ní snadno najít hledaný produkt. V případě seniorů je důležitá i cena výrobku a možnost bezplatného doručení, tj. vše, co pomáhá snížit náklady na nákup. Možnosti nákupu na splátky nebo „buy now, pay later“ jsou mnohem oblíbenější u mladších věkových skupin a pro starší generaci nejsou tak důležité. 

„Z našeho průzkumu jasně vyplývá, že některé oblasti jsou pro seniory mimořádně důležité. Webová stránka internetového obchodu musí být v první řadě bezpečná, ale také velmi dobře čitelná. Jednoduché vyhledávání produktů, čitelnost popisů produktů nebo velké a přehledné fotografie produktů jsou faktory, které mají pro zralou generaci 60letých mimořádný význam,” zdůrazňuje Dorota Bachmanová, spoluzakladatelka Nadace e-Businesswomen.

zdroj: Depositphotos.com

Senioři nakupují samostatně 

Většina dnešních seniorů nakupuje online samostatně (82 %). Ostatním obvykle pomáhá někdo z jejich nejbližšího okolí. Zajímavé je, že senioři jsou aktivní nejen v elektronickém obchodu, ale i v jiných oblastech – 58 % dotázaných lidí starších 60 let využívá internet k elektronickému bankovnictví. Pokud jde o preferovanou formu kontaktu s internetovým obchodem, lidé ve věku 60+ nejčastěji uvádějí e-mail (39 %), ale telefonický kontakt je stále poměrně vysoký – a to až 32 %. 

Výsledky studie potvrzují nový fenomén „digitálních seniorů“. Jedná se o důležitou sociální skupinu, které by se měly věnovat strategie rozvoje společností, zejména těch, které působí v odvětví elektronického obchodu. Ze zprávy vyplývá, že ačkoli senioři mají o internet velký zájem a jsou na něm aktivní, stále potřebují v této oblasti podporu. Více než třetina seniorů by se chtěla dozvědět více o tom, jak instalovat užitečné programy. Na druhé straně 26 % lidí uvádí potřebu zvýšit kompetence v oblasti objednávání se k lékaři prostřednictvím internetu. 

Investujte do vzdělávání vašich zákazníků

V převážné míře využívají internet na denní bázi, nakupují online a používají moderní digitální platby. Potřebují však znalosti a vzdělání o nových digitálních nástrojích. Proto pomozte seniorům nakupovat bezpečně, naučte je, jak rozpoznat a jak se vyhnout podvodným praktikám. Získáte tím další zákazníky a ekonomicky stabilnější skupinu než je generace Z. To jsou závěry nejnovější zprávy nadace Women in e-Business Foundation „Silvers generation in e-commerce“.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe