Porušování norem se týká velkých i malých podniků
Monitorování se týkalo různých internetových obchodů včetně velkých, středních a malých podniků, které prodávají produkty od kosmetiky až po nábytek a elektroniku. Vnitrostátní orgán oznámil povinnost internetových obchodů zavést 13 norem, které zajišťují spolehlivost elektronického obchodu, včetně kontaktního telefonního čísla či možnosti podat reklamaci.
13 norem, které mají zajistit spolehlivost e-shopu
Rada pro elektronický obchod oznámila povinnost zavést 13 standardů, které musí zajistit spolehlivost elektronického obchodu, a to:
1 – Kontaktní telefonní číslo.
2 – E-mail.
3 – Okamžitý chat.
4 – Musí být zajištěna spolehlivá funkce elektronické platby prostřednictvím schváleného bankovního kanálu.
5 – Je třeba umožnit spotřebiteli podat reklamaci na webové stránce obchodu.
6 – Umožnit spotřebitelům podat stížnost prostřednictvím sociálních médií.
7 – Elektronické obchody musí zveřejnit přesný čas na reakci na stížnosti spotřebitelů.
8 – Je třeba zveřejnit přesný čas na vyřízení podané stížnosti.
9 – Elektronické obchody musí zveřejnit přesný čas dodání před ukončením procesu nákupu a uvést jej na faktuře.
10 – Elektronické obchody musí v mechanismu podávání stížností uvést arabský jazyk.
11 – Pro komunikaci se spotřebiteli je důležité používat arabský jazyk v okamžitých rozhovorech.
12 – Etikety výrobků musí být zobrazeny v arabštině.
13 – Elektronické obchody musí poskytovat jasná písemná pravidla výměny a vrácení zboží.
Ministerstvo obchodu poznamenalo, že e-commerce systém a jeho exekutivní předpisy stanoví sankce za porušení předpisů následovně:
1 – Pokuta až do výše 1 milionu saudských rijálů.
2 – Zablokování a zavření stránky, která se porušení předpisů dopustila.
3 – Zákaz provádění činnosti.
Jak se říká, neznalost neomlouvá, a proto je důležité znát legislativní požadavky každého trhu, na kterém vaše společnost působí a vyhnout se tak zbytečným přešlapům.