2 min. doba čtení

Dvě stě e-shopů v Saúdské Arábii čeká pokuta za porušování norem

Saúdskoarabské ministerstvo obchodu postoupilo 200 místních internetových obchodů Výboru pro porušování pravidel elektronického obchodu, aby uložil právní sankce za porušování norem.

Dvě stě e-shopů v Saúdské Arábii čeká pokuta za porušování norem

Porušování norem se týká velkých i malých podniků

Monitorování se týkalo různých internetových obchodů včetně velkých, středních a malých podniků, které prodávají produkty od kosmetiky až po nábytek a elektroniku. Vnitrostátní orgán oznámil povinnost internetových obchodů zavést 13 norem, které zajišťují spolehlivost elektronického obchodu, včetně kontaktního telefonního čísla či možnosti podat reklamaci.

13 norem, které mají zajistit spolehlivost e-shopu

Rada pro elektronický obchod oznámila povinnost zavést 13 standardů, které musí zajistit spolehlivost elektronického obchodu, a to:

1 – Kontaktní telefonní číslo.

2 – E-mail.

3 – Okamžitý chat.

4 – Musí být zajištěna spolehlivá funkce elektronické platby prostřednictvím schváleného bankovního kanálu.

5 – Je třeba umožnit spotřebiteli podat reklamaci na webové stránce obchodu.

6 – Umožnit spotřebitelům podat stížnost prostřednictvím sociálních médií.

7 – Elektronické obchody musí zveřejnit přesný čas na reakci na stížnosti spotřebitelů.

8 – Je třeba zveřejnit přesný čas na vyřízení podané stížnosti.

9 – Elektronické obchody musí zveřejnit přesný čas dodání před ukončením procesu nákupu a uvést jej na faktuře.

10 – Elektronické obchody musí v mechanismu podávání stížností uvést arabský jazyk.

11 – Pro komunikaci se spotřebiteli je důležité používat arabský jazyk v okamžitých rozhovorech.

12 – Etikety výrobků musí být zobrazeny v arabštině.

13 – Elektronické obchody musí poskytovat jasná písemná pravidla výměny a vrácení zboží.

Ministerstvo obchodu poznamenalo, že e-commerce systém a jeho exekutivní předpisy stanoví sankce za porušení předpisů následovně: 

1 – Pokuta až do výše 1 milionu saudských rijálů. 

2 – Zablokování a zavření stránky, která se porušení předpisů dopustila.

3 – Zákaz provádění činnosti. 

Jak se říká, neznalost neomlouvá, a proto je důležité znát legislativní požadavky každého trhu, na kterém vaše společnost působí a vyhnout se tak zbytečným přešlapům.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+