
1. Plány udržitelnosti: Hodnota rozumné spotřeby
Dnešní zákazníci se stále více zajímají o dopad na životní prostředí. Značky, které se zaměřují na udržitelnost, mohou během Black Friday 2024 vyniknout. Například značka Patagonia vytáhla do boje proti agresivnímu zlevňování již před 8 lety. Místo prodeje se zaměřila na opětovné použití výrobků a vzdělávání v oblasti udržitelnosti, čímž se úspěšně odlišila a navázala kontakt se svou cílovou skupinou.
Zahrnutí jasných informací o udržitelnosti a nabídka výrobků s dlouhou trvanlivostí může pomoci získat důvěru ekologicky smýšlejících spotřebitelů. A průzkumy naznačují, že žádaná generace Z je jedním z nich. V našich končinách se však spotřebitelé často řídí cenou, a to i na úkor ekologie.
2. Speciální nabídky a akce
Využití fenoménu FOMO (Fear Of Missing Out) pomocí bleskových nabídek a exkluzivních akcí během Black Friday může výrazně zvýšit konverze.
Ujistěte se, že plánujete časově omezené nabídky, které inspirují k rychlému nákupu. Zaměřte se na zákazníky, kteří váš obchod navštívili v minulosti, a předložte jim atraktivní nabídky.
3. Zlepšený omnichannel
Omnichannel je stále velmi důležitý a pro bezproblémový nákupní zážitek bude během Black Friday 2024 potřebnější než kdy jindy. Zákazníci touží po možnostech, jako je osobní vyzvednutí v obchodě. Chtějí mít možnost pohodlně nakupovat online a zároveň vidět provoz, využívat speciální akce jak online, tak v kamenných prodejnách.
Správně implementovaný omnichannel přístup zvyšuje možnosti konverze a zlepšuje zákaznickou zkušenost.
4. Retargeting a pokročilá personalizace
Zákazníci mají v dnešní době jiná přání a očekávání. Letos opět vstupuje do hry personalizace a ke zvýšení konverzí se bude využívat pokročilý remarketing a segmentace publika. Prodej lze výrazně ovlivnit přizpůsobením propagačních akcí, nabídek a návrhů produktů s využitím údajů o chování uživatelů.
5. Vzestup Black Week a akcí
Akce, která trvala jeden den, byla postupně firmami rozšířena na Black week nebo dokonce Black month. Trend jednoznačně směřuje i k roku 2024. Stále více obchodů zahajuje své kampaně ještě před oficiálním dnem, aby přilákaly zákazníky co nejdříve.
Tato strategie umožňuje obchodům omezit výkyvy poptávky a poskytnout zákazníkům příjemnější nákupní prostředí.