2 min. doba čtení

Udržitelnost v retailu: Generace Z mění sektor rychloobrátkového zboží

Generace Z se stává důležitou skupinou spotřebitelů. A to má vliv na retail – udržitelnost se stala klíčovým tématem pro odvětví rychloobrátkového zboží. Vstup generace Z do pracovního procesu spolu s jejich silným ekologickým přesvědčením vytváří tlak na maloobchodníky a společnosti v odvětví rychloobrátkového zboží, aby lépe porozuměli důsledkům změny klimatu pro spotřebitele a kategorie výrobků. Tento posun směrem k udržitelnosti maloobchodu nutí podniky přehodnotit své postupy a strategie, aby splnily očekávání této ekologicky uvědomělé generace.

Udržitelnost v retailu: Generace Z mění sektor rychloobrátkového zboží
Zdroj: Depositphotos

Patrick Finlay, generální ředitel společnosti The Category Management Company, poukazuje na dvě studie, které se zaměřily na generaci Z a její důraz na udržitelnost. Ze studie společnosti Barclaycard vyplývá, že 82 % příslušníků generace Z se o udržitelnost zajímá. Další výzkum společnosti First Insight potvrdil, že 75 % dává při rozhodování o nákupu přednost udržitelnosti před značkami (49 %).

Mezi nedávné příklady ekologických iniciativ patří inovace papírových lahví společnosti Frugalpac, výběr vín Aldi a gin Greenall’s,“ poznamenal Finlay. „Dokonce i přerušený experiment společnosti Asda s doplňováním a opětovným používáním ukazuje ochotu experimentovat a učit se.

Finlay říká, že zavedení smysluplných strategií udržitelnosti bude vyžadovat čas. Hlavní maloobchodní hráči usilují o dosažení nulových interních emisí do roku 2035. Otázkou je, zda tradiční rozšíření sortimentu bude vzhledem k ekologickým očekáváním generace Z dostačující.

Věří, že vytváření trvalé hodnoty vyžaduje odvážné a dlouhodobé investice, zejména v nejistých dobách. Současně upozorňuje, že mladší generace, které jsou ekologicky uvědomělé, se budou při nákupu rozhodovat na základě svých hodnot, aniž by očekávaly, že budou platit vyšší cenu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Náš průmysl potřebuje, aby maloobchodníci a dodavatelé byli lídry a inovovali,“ uvádí Finlay. „Stále experimentujeme, podobně jako Asda s experimentem doplňování – plánujeme, zavádíme, učíme se a zdokonalujeme. Zůstat relevantní znamená přizpůsobovat se trendům a jednat podle nich, učit se z úspěchů i neúspěchů.

Tato transformace vyžaduje disciplínu při vytváření dlouhodobých strategií a vizí jednotlivých kategorií. V důsledku toho musí dodavatelé a maloobchodníci posílit směřování a hodnotu kategorie, včetně důrazných ekologických iniciativ. Spotřebitelé tak budou mít více důvodů k nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge