2 min. doba čtení

Udržitelnost v retailu: Generace Z mění sektor rychloobrátkového zboží

Generace Z se stává důležitou skupinou spotřebitelů. A to má vliv na retail – udržitelnost se stala klíčovým tématem pro odvětví rychloobrátkového zboží. Vstup generace Z do pracovního procesu spolu s jejich silným ekologickým přesvědčením vytváří tlak na maloobchodníky a společnosti v odvětví rychloobrátkového zboží, aby lépe porozuměli důsledkům změny klimatu pro spotřebitele a kategorie výrobků. Tento posun směrem k udržitelnosti maloobchodu nutí podniky přehodnotit své postupy a strategie, aby splnily očekávání této ekologicky uvědomělé generace.

Udržitelnost v retailu: Generace Z mění sektor rychloobrátkového zboží
Zdroj: Depositphotos

Patrick Finlay, generální ředitel společnosti The Category Management Company, poukazuje na dvě studie, které se zaměřily na generaci Z a její důraz na udržitelnost. Ze studie společnosti Barclaycard vyplývá, že 82 % příslušníků generace Z se o udržitelnost zajímá. Další výzkum společnosti First Insight potvrdil, že 75 % dává při rozhodování o nákupu přednost udržitelnosti před značkami (49 %).

Mezi nedávné příklady ekologických iniciativ patří inovace papírových lahví společnosti Frugalpac, výběr vín Aldi a gin Greenall’s,“ poznamenal Finlay. „Dokonce i přerušený experiment společnosti Asda s doplňováním a opětovným používáním ukazuje ochotu experimentovat a učit se.

Finlay říká, že zavedení smysluplných strategií udržitelnosti bude vyžadovat čas. Hlavní maloobchodní hráči usilují o dosažení nulových interních emisí do roku 2035. Otázkou je, zda tradiční rozšíření sortimentu bude vzhledem k ekologickým očekáváním generace Z dostačující.

Věří, že vytváření trvalé hodnoty vyžaduje odvážné a dlouhodobé investice, zejména v nejistých dobách. Současně upozorňuje, že mladší generace, které jsou ekologicky uvědomělé, se budou při nákupu rozhodovat na základě svých hodnot, aniž by očekávaly, že budou platit vyšší cenu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Náš průmysl potřebuje, aby maloobchodníci a dodavatelé byli lídry a inovovali,“ uvádí Finlay. „Stále experimentujeme, podobně jako Asda s experimentem doplňování – plánujeme, zavádíme, učíme se a zdokonalujeme. Zůstat relevantní znamená přizpůsobovat se trendům a jednat podle nich, učit se z úspěchů i neúspěchů.

Tato transformace vyžaduje disciplínu při vytváření dlouhodobých strategií a vizí jednotlivých kategorií. V důsledku toho musí dodavatelé a maloobchodníci posílit směřování a hodnotu kategorie, včetně důrazných ekologických iniciativ. Spotřebitelé tak budou mít více důvodů k nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce
4 min. doba čtení

334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce

Za vůní kávy stojí moravská pražírna Johnny Coffee, kde se vše dělá s láskou, precizností a respektem k řemeslu. Každé zrnko prochází rukama zkušených pražičů, kteří pečlivě hlídají každý detail, od výběru plantáže až po finální pražení. Díky tomu vzniká káva, která má vyváženou chuť, plné aroma a jistotu čerstvosti v každém šálku. Johnny Coffee […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel