3 min. doba čtení

Recommerce roste co do počtu prodejů i v popularitě spotřebitelů

Stále častěji se používá slovo recommerce. Označuje prodej spotřebního zboží, které již někdo vlastnil – může se jednat o použité, ale také o zánovní nebo rozbalené výrobky.

Recommerce roste co do počtu prodejů i v popularitě spotřebitelů
Zdroj: Depositphotos

Tento pojem zahrnuje také opravu, renovaci, obnovu nebo pronájem spotřebního zboží. Odhaduje se, že jeho hodnota do roku 2025 vzroste na 120 miliard eur. Na trend použitého zboží naskočili i velcí hráči, jako je Amazon, a vyplácí se jim to – díky němu loni dosáhli miliardových tržeb.

Podle studie, kterou provedla společnost Cross-Border Commerce Europe ve spolupráci se společnostmi FedEx Express a Poste Italiane, roste objem recommerce. Do roku 2022/23 měl evropský trh s recommerce hodnotu 94 miliard eur. Podíl na celkovém evropském trhu elektronického obchodování v současnosti činí 12,3 %. Očekává se, že v příštích třech letech dosáhne hodnoty 14 %.

Veřejnost si oblíbila výrobky z druhé ruky

Z průzkumu vyplývá, že až 85 % nakupujících v posledním roce nakoupilo nebo prodalo zboží z druhé ruky, přičemž 27 % z nich tak učinilo poprvé. Přitom až 75 % transakcí v rámci recommerce probíhá v jiných než oděvních kategoriích. Patří mezi ně elektronika, nábytek, domácí a sportovní potřeby, knihy, outdoorové vybavení a automobily. 76 % nakupujících vnímá, že stigma spojené s nakupováním z druhé ruky se snížilo. Naopak 41 % dotázaných tvrdí, že nákup z druhé ruky je nyní symbolem statusu.

Nedávný průzkum britského trhu zjistil, že ekologické i ekonomické důvody podporují vyšší prodej použitého zboží. Více než polovina (55 %) nakupujících přiznala, že nakupuje zboží z druhé ruky kvůli nižší ceně. Udržitelnost uvedlo jako důvod nákupu pouze 8 % respondentů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Z výše uvedeného průzkumu Cross-Border Commerce Europe vyplynulo, že 69 % nakupujících použilo peníze získané z dalšího prodeje zboží na zaplacení účtů nebo pokrytí každodenních životních výdajů a 39 % uvedlo, že jim další prodej pomohl vyjít s penězi.

Jsou zelené zájmy skutečně ekologické?

Při hledání udržitelných možností v oblasti módy a spotřeby vyvstává otázka, zda je další prodej skutečně efektivním řešením. Jak uvádí zpráva Cross-Border Commerce Europe, nákup z druhé ruky nemusí vždy znamenat pomoc planetě:

“Přestože je další prodej pozitivním krokem, jeho přínos by mohl být omezený, pokud by si zákazníci vybírali oblečení z druhé ruky spíše jako doplněk k novému oblečení, než jako jeho náhradu. Půjčování by mohlo být škodlivější pro životní prostředí, zejména kvůli dopravě spojené s výměnou sdíleného zboží. Online P2P platformy nabízející půjčování módních výrobků různých kategorií podporují udržitelnost, ale také zvyšují počet logistických tras “poslední míle” pro služby pokojských.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+