Přehled novinek
Společnost Apple přichází s vlastní službou BNPL. Apple Pay Later umožňuje uživatelům rozdělit náklady na nákup přes Apple Pay do čtyř stejných plateb během šesti týdnů bez úroků a poplatků z prodlení. Služba Apple Pay Later je v současné době dostupná pouze v USA a konkuruje měnám jako PayPal nebo Klarna.
Zůstaneme u odložených plateb. Spolupráce Airbnb a Klarny potěší zejména naše české sousedy. Zaplať postupne s Klarnou umožňuje hostům v České republice požádat o platbu za svůj příští pobyt ve třech bezúročných splátkách během dvou měsíců. Služba Zaplať postupne s Klarnou byla spuštěna také v dalších šesti zemích, včetně Francie, Řecka, Irska, Itálie, Portugalska a Španělska, přičemž další země by měly přibýt později v průběhu roku.
Do Evropy přichází služba Amazon Prime Air, která začne v příštím roce doručovat balíčky pomocí dronů. Prvními zeměmi, kde bude tato inovativní služba k dispozici, budou Itálie a Velká Británie. Společnost bude využívat nový model MK30, který je vybaven pokročilými senzory a počítačovým viděním využívajícím strojové učení, což mu umožňuje identifikovat nové překážky za letu. Tyto drony mají schopnost doručit zákazníkům balíčky za méně než 30 minut od objednání.
Společnost GymBeam spojila své síly s finančním domem Air Bank. V nové kampani, která představuje čerstvé odměny v aplikaci My Air, vystupuje jeden z předních influencerů společnosti GymBeam. Množství výhod, které na zákazníky Air Bank v aplikaci čekají, bylo rozšířeno o slevu na produkty GymBeam. Immanuel Adenubi se tak v novém spotu objevuje společně s Nikolaosem Machou.
Takko Fashion, německý řetězec textilních diskontů, expanduje do online prostoru. Krátce po otevření internetového obchodu v Nizozemsku zahájila společnost minulý týden online prodej ve Francii. Společnost oznámila také e-shop pro Českou republiku, který by měl být spuštěn příští měsíc. Slovenští fanoušci diskontního řetězce však budou zklamáni. Společnost Takko Fashion však prozradila, že spuštění internetového obchodu na Slovensku bylo ze strategických důvodů odloženo.
LZE VYTVOŘIT NÁROČNÝ B2B E-SHOP? PRVNÍ “NOCODE” B2B PLATFORMA NA SLOVENSKÉM TRHU! V B2B podnikání se klade větší důraz na funkčnost webu než na jakýkoli design. Ani ten však nesmí vypadat jako z dob kamenných obchodů a hlavně musí správně fungovat. Vibration přichází s možností sestavit si vlastní verzi webu v jednoduchém editoru, kde si v případě potřeby můžete zařídit i úpravy. O tom, co je to platforma nocode, jak má vypadat správný B2B web a jak dlouho trvá vytvoření takového projektu, si s námi do studia Ecommerce Bridge přišel popovídat CEO Vibration Ivan Potančok.
Téma umělé inteligence se k nám vrací jako bumerang a my vám pravidelně přinášíme nové informace. Tento týden jsme si povídali s Petem Šebem ze společnosti PS Digital o největším přínosu umělé inteligence a o tom, jak ji využít ve svém pracovním životě. V podcastu se dozvíte, zda AI nahradí i juniornější pozice, také jak reálně šetří peníze a v jakém oddělení najde největší uplatnění.
Rýchlovky:
Známé noviny Telegraph a Spectator jsou na prodej. Zájem o ně projevila řada lidí, dokonce i český podnikatel Křetinský. Daily Financial Times uvedl, že o koupi Telegraphu má zájem německý mediální gigant Axel Springer.
Nejúspěšnější polský potravinářský řetězec Biedronka oficiálně potvrdil svůj příchod na Slovensko. Biedronka potvrdila svou expanzi spuštěním originální kampaně.
Tržiště Kaufland navštíví měsíčně 5,5 milionu lidí. V České republice nabízí své produkty na Kaufland.cz více než 4 000 prodejců. Na Slovensku se Kaufland.sk poměrně rychle vyšplhal na první místo v žebříčku tržiště.
Novým marketingovým ředitelem společnosti Packeta se stal Tomáš Bzirský. Jeho hlavním úkolem bude řídit a koordinovat marketingové aktivity ve všech zemích, kde Packeta působí, včetně Slovenské republiky.
Amazon začíná ve svých skladech testovat humanoidní roboty. První humanoidní robot společnosti Amazon má ruce, nohy a obličej a jmenuje se Digit.
Footshop hlásí mírný růst tržeb, kladný provozní zisk a expanzi. Za prvních 8 měsíců roku 2023 dosáhly konsolidované tržby společnosti 650 milionů eur, což je o 1,4 % více než za stejných 8 měsíců loňského roku.
Zahraniční objednávky českých e-shopů vzrostly o 11 %. Českým e-shopům se daří expandovat do zahraničí, kde se jejich objednávky zvýšily v průměru o více než 1/10. Klíčovou kategorií, která na zahraničních trzích vyniká, je zdraví a krása. Nejčastěji e-shopy expandují na Slovensko, do Maďarska a Rumunska.