2 min. doba čtení

Společnost Takko Fashion zahájila online prodej ve Francii

Takko Fashion, významný německý řetězec textilních diskontů, dále rozšířil své aktivity v oblasti elektronického obchodu v Evropě. Krátce po otevření internetového obchodu v Nizozemsku zahájila online prodej ve Francii.

Společnost Takko Fashion zahájila online prodej ve Francii

S téměř dvěma tisíci prodejen v 17 evropských zemích je společnost Takko Fashion významným hráčem na trhu s cenově dostupným oblečením. Dlouhou dobu prodávala zboží pouze ve svých kamenných obchodech. V roce 2016 se společnost rozhodla otevřít eshop pro německý trh. Spuštění e-shopu přispělo k rekordním ročním tržbám v roce 2022, které dosáhly 1,22 miliardy eur se ziskem 13 %.

Online expanze v Evropě

Koncem loňského roku společnost Takko Fashion oznámila své plány na rozšíření svého elektronického obchodu mimo Německo. V dubnu zahájila online prodej v Rakousku a minulý měsíc zpřístupnila online obchod nizozemským zákazníkům. Nyní je na řadě Francie, kde společnost Takko působí od roku 2018. Francouzi utrácejí za online nákupy výrazně vyšší částky, než je tomu v mnoha jiných západoevropských zemích. Vyzvednutí online objednávky v jedné ze 41 francouzských prodejen společnosti Takko bude zdarma, zatímco doručení domů bude stát 5,99 EUR.

Příští měsíc má být otevřen online obchod Takko i v České republice. Dříve zmiňované spuštění internetového obchodu na Slovensku však bylo údajně ze strategických důvodů odloženo.

Vyzvednutí a vrácení v prodejně

Od jara 2022 vede společnost Takko Fashion nizozemský generální ředitel Tjeerd Jegen, který však nedávno oznámil svůj odchod – jeho nástupce zatím nebyl jmenován. Krátce před svou rezignací Jegen v jednom z rozhovorů zmínil, že řetězec nechce mít ztráty ze svých online prodejních aktivit, a to navzdory nízkým cenám produktů a maržím.

Jegen řekl nizozemskému časopisu Twinkle: „Zákazníci jsou silně motivováni k vyzvedávání a vracení zboží v obchodě. 50 % z nich zboží vrací v obchodě a téměř 80 % vráceného zboží se vrací zpět do oběhu. Díky tomu je pro nás tento model ziskový, a proto funguje.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge