S téměř dvěma tisíci prodejen v 17 evropských zemích je společnost Takko Fashion významným hráčem na trhu s cenově dostupným oblečením. Dlouhou dobu prodávala zboží pouze ve svých kamenných obchodech. V roce 2016 se společnost rozhodla otevřít eshop pro německý trh. Spuštění e-shopu přispělo k rekordním ročním tržbám v roce 2022, které dosáhly 1,22 miliardy eur se ziskem 13 %.
Online expanze v Evropě
Koncem loňského roku společnost Takko Fashion oznámila své plány na rozšíření svého elektronického obchodu mimo Německo. V dubnu zahájila online prodej v Rakousku a minulý měsíc zpřístupnila online obchod nizozemským zákazníkům. Nyní je na řadě Francie, kde společnost Takko působí od roku 2018. Francouzi utrácejí za online nákupy výrazně vyšší částky, než je tomu v mnoha jiných západoevropských zemích. Vyzvednutí online objednávky v jedné ze 41 francouzských prodejen společnosti Takko bude zdarma, zatímco doručení domů bude stát 5,99 EUR.
Příští měsíc má být otevřen online obchod Takko i v České republice. Dříve zmiňované spuštění internetového obchodu na Slovensku však bylo údajně ze strategických důvodů odloženo.
Vyzvednutí a vrácení v prodejně
Od jara 2022 vede společnost Takko Fashion nizozemský generální ředitel Tjeerd Jegen, který však nedávno oznámil svůj odchod – jeho nástupce zatím nebyl jmenován. Krátce před svou rezignací Jegen v jednom z rozhovorů zmínil, že řetězec nechce mít ztráty ze svých online prodejních aktivit, a to navzdory nízkým cenám produktů a maržím.
Jegen řekl nizozemskému časopisu Twinkle: “Zákazníci jsou silně motivováni k vyzvedávání a vracení zboží v obchodě. 50 % z nich zboží vrací v obchodě a téměř 80 % vráceného zboží se vrací zpět do oběhu. Díky tomu je pro nás tento model ziskový, a proto funguje.”