Přehled novinek
Spor mezi logistickou společností Zásilkovna a provozovatelem depa v Bílém Kostele nad Nisou na Liberecku nabírá na obrátkách. Situace se vyhrotila natolik, že ve skladu zůstaly tisíce zásilek klientů Zásilkovny a provozovatel je odmítá vydat. Zásilkovna se rozhodla postiženým zákazníkům uhradit náklady na objednávku a dopravu. Klienti musí vyplnit reklamační formulář a peníze jim budou vyplaceny do 30 dnů od odeslání reklamace. Zásilkovna již některé zásilky vrátila a vyplatila kompenzace v hodnotě několika milionů korun.
Společnost Mango rozšiřuje své online podnikání a letos vstoupila na 22 nových trhů. Nyní provozuje internetový obchod ve 110 zemích. Svou online expanzi zaměřila především na Střední Ameriku a Afriku. Její online kanál se stále více podílí na celkových tržbách společnosti. V roce 2022 již tvořil 36 % a online tržby činily 960 milionů eur. V první polovině roku 2023 vzrostl online prodej oproti předchozímu roku o dalších 10 % procent.
Společnost DHL eCommerce, specialista na logistiku elektronického obchodování, překonala další milník na cestě k vytvoření největší a nejhustší doručovací sítě v Evropě. Slavnostní otevření 100 000. sběrného místa se uskutečnilo v polské Varšavě. Tato přístupová místa jsou známá jako ServicePointy neboli poštovní schránky, kde mohou zákazníci DHL eCommerce odesílat, přijímat nebo vyzvedávat své zásilky. Tato síť v současné době pokrývá 28 zemí Evropy a částečně těží ze synergií se sesterskými divizemi DHL Express a Post + Parcel Germany.
Známý srovnávač cen Heureka.cz má nového šéfa. Po deseti letech opouští firmu i post generálního ředitele Tomáš Braverman. Na jeho místo nastupuje David Chmelař. Ten spoluzakládal a vedl společnost iPrice, srovnávač cen působící v jihovýchodní Asii. Tato změna ve vedení přichází několik měsíců poté, co Heureka Group změnila majitele.
Na českém trhu s online potravinami se objevil nový konkurent – potravinový řetězec Billa. Tento hráč spustil vlastní e-shop a nabízí zákazníkům rychlé doručení potravin do tří hodin od objednání. Služba je v současné době dostupná zákazníkům v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a okolí, ale do roku 2025 plánuje rozšíření na celou Českou republiku. Generální ředitel neskrýval své ambiciózní plány a uvedl, že cílem společnosti je stát se druhým nejsilnějším hráčem v online prodeji potravin v České republice.
Alza přichází s novou kampaní “Členství v AlzaPlus+ zdarma”. Alza přichází s nabídkou pro držitele karet Visa. Pokud během září nakoupí v aplikaci e-shopu zboží alespoň za jedno euro a zaplatí za něj online platební kartou, získají k objednávce automaticky čtyřměsíční členství v AlzaPlus+ zdarma. Zákazníci tak díky tomuto přístupu mohou získat bezplatné doručení veškerého zboží až do Vánoc.
Tento týden jsme v Ecommerce Bridge hovořili o e-mailingu. Jak by měl postupovat malý eshop, jak začít používat e-mail marketing a kolik stojí segmentace? I o těchto tématech jsme diskutovali s Ondřejem Ratajským ze SmartEmailingu. Proč si myslí, že e-mail marketing nezemře a že je fajn být v kontaktu se zákazníkem i v době přísnějších regulací? Poslechněte si rozhovor “Praktické tipy pro e-mailing malých a středních e-shopů. Co byste se měli naučit od těch největších?”
Rýchlovky:
Seznam.cz se rozhodl v projektu Marketplace nepokračovat. Projekt měl ambici vytvořit internetové tržiště podobné Alze nebo Allegru, které by bylo doplněno o další služby skupiny, jako jsou recenze produktů nebo informace o zboží.
Společnost eBay Německo přestává nabízet možnost platby v hotovosti při převzetí. Může se jednat o opatření společnosti eBay proti prodejcům, kteří se chtějí vyhnout placení provizí z prodeje.
Česká platební brána ThePay získala evropskou licenci k poskytování finančních služeb v celé EU. Tím se jí otevře cesta do dalších 27 zemí. První kroky expanze ThePay povedou na Slovensko.
Společnost Black Red White, výrobce a distributor nábytku a bytových doplňků, spustila vlastní tržiště. Jedná se o první tržiště svého druhu v tomto segmentu v Polsku.
Společnost Zoot uzavřela svou největší kamennou prodejnu na Václavském náměstí v Praze, která fungovala necelý rok. Společnost Zoot mění svou strategii a rozhodla se provozovat menší prodejny s cílenější nabídkou.