Billa prošla testovací fází
Billa již v březnu zahájila pilotní provoz svého e-shopu v České republice a nyní oficiálně spustila plný provoz. Během testovacího období Billa doručila téměř 29 tisíc objednávek pro sedm tisíc zákazníků, přičemž více než osmdesát procent zákazníků se stalo pravidelnými nákupčími na e-shopu, který navíc nabízí zdarma doručení do tří hodin od odeslání objednávky.
Billa plánuje tuto službu rozšířit po celé České republice do roku 2025. V současné době dodává pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a Nymburku.
Generální ředitel Billi, Liam Casey, prozradil plány na spuštění nové mobilní aplikace do konce letošního roku, která má výrazně usnadnit online nakupování. Společnost také zamýšlí částečně automatizovat své sklady v Praze a Brně, aby byla schopna ještě efektivněji zpracovávat objednávky svých zákazníků. Cílem je stát se druhým nejsilnějším hráčem v oblasti online prodeje potravin v České republice.
Billa spolupracuje na doručování potravin s logistickým startupem Dodo Michala Menšíka. V České republice vede v oblasti online prodeje potravin supermarket Rohlík, který je podle žebříčku CzechCrunche třetím největším e-shopem. Dalšími významnými hráči jsou Tesco a Košík. Lidl má také svůj vlastní e-shop, avšak zde nenabízí čerstvé potraviny.
Obrat potravinového řetězce Billa v České republice dosáhl přibližně 38,2 miliardy korun v minulém roce, což znamená meziroční nárůst. Čistý zisk za stejné období činil 658,5 milionu korun a tržby dosáhly zhruba 31,3 miliardy korun. Billa momentálně provozuje 254 prodejen v České republice a je součástí německé skupiny REWE, stejně jako potravinový řetězec Penny Market.
Credit: CC.cz