2 min. doba čtení

Česká republika má dalšího hráče na trhu s online potravinami

Na českém trhu s online potravinami se objevil nový konkurent, a to potravinový řetězec Billa. Tento velký hráč spustil svůj vlastní e-shop a nabízí zákazníkům rychlé doručení potravin do tří hodin od objednání. Služba je momentálně k dispozici pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a okolí, avšak plánuje svůj dosah rozšířit na celou Českou republiku do roku 2025.

Česká republika má dalšího hráče na trhu s online potravinami

Billa prošla testovací fází

Billa již v březnu zahájila pilotní provoz svého e-shopu v České republice a nyní oficiálně spustila plný provoz. Během testovacího období Billa doručila téměř 29 tisíc objednávek pro sedm tisíc zákazníků, přičemž více než osmdesát procent zákazníků se stalo pravidelnými nákupčími na e-shopu, který navíc nabízí zdarma doručení do tří hodin od odeslání objednávky.

Billa plánuje tuto službu rozšířit po celé České republice do roku 2025. V současné době dodává pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a Nymburku.

Týdenní podcast UPdate

Generální ředitel Billi, Liam Casey, prozradil plány na spuštění nové mobilní aplikace do konce letošního roku, která má výrazně usnadnit online nakupování. Společnost také zamýšlí částečně automatizovat své sklady v Praze a Brně, aby byla schopna ještě efektivněji zpracovávat objednávky svých zákazníků. Cílem je stát se druhým nejsilnějším hráčem v oblasti online prodeje potravin v České republice.

Billa spolupracuje na doručování potravin s logistickým startupem Dodo Michala Menšíka. V České republice vede v oblasti online prodeje potravin supermarket Rohlík, který je podle žebříčku CzechCrunche třetím největším e-shopem. Dalšími významnými hráči jsou Tesco a Košík. Lidl má také svůj vlastní e-shop, avšak zde nenabízí čerstvé potraviny.

Obrat potravinového řetězce Billa v České republice dosáhl přibližně 38,2 miliardy korun v minulém roce, což znamená meziroční nárůst. Čistý zisk za stejné období činil 658,5 milionu korun a tržby dosáhly zhruba 31,3 miliardy korun. Billa momentálně provozuje 254 prodejen v České republice a je součástí německé skupiny REWE, stejně jako potravinový řetězec Penny Market.

Credit: CC.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe