2 min. doba čtení

Česká republika má dalšího hráče na trhu s online potravinami

Na českém trhu s online potravinami se objevil nový konkurent, a to potravinový řetězec Billa. Tento velký hráč spustil svůj vlastní e-shop a nabízí zákazníkům rychlé doručení potravin do tří hodin od objednání. Služba je momentálně k dispozici pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a okolí, avšak plánuje svůj dosah rozšířit na celou Českou republiku do roku 2025.

Česká republika má dalšího hráče na trhu s online potravinami

Billa prošla testovací fází

Billa již v březnu zahájila pilotní provoz svého e-shopu v České republice a nyní oficiálně spustila plný provoz. Během testovacího období Billa doručila téměř 29 tisíc objednávek pro sedm tisíc zákazníků, přičemž více než osmdesát procent zákazníků se stalo pravidelnými nákupčími na e-shopu, který navíc nabízí zdarma doručení do tří hodin od odeslání objednávky.

Billa plánuje tuto službu rozšířit po celé České republice do roku 2025. V současné době dodává pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a Nymburku.

Týdenní podcast UPdate

Generální ředitel Billi, Liam Casey, prozradil plány na spuštění nové mobilní aplikace do konce letošního roku, která má výrazně usnadnit online nakupování. Společnost také zamýšlí částečně automatizovat své sklady v Praze a Brně, aby byla schopna ještě efektivněji zpracovávat objednávky svých zákazníků. Cílem je stát se druhým nejsilnějším hráčem v oblasti online prodeje potravin v České republice.

Billa spolupracuje na doručování potravin s logistickým startupem Dodo Michala Menšíka. V České republice vede v oblasti online prodeje potravin supermarket Rohlík, který je podle žebříčku CzechCrunche třetím největším e-shopem. Dalšími významnými hráči jsou Tesco a Košík. Lidl má také svůj vlastní e-shop, avšak zde nenabízí čerstvé potraviny.

Obrat potravinového řetězce Billa v České republice dosáhl přibližně 38,2 miliardy korun v minulém roce, což znamená meziroční nárůst. Čistý zisk za stejné období činil 658,5 milionu korun a tržby dosáhly zhruba 31,3 miliardy korun. Billa momentálně provozuje 254 prodejen v České republice a je součástí německé skupiny REWE, stejně jako potravinový řetězec Penny Market.

Credit: CC.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+