4min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešním přehledu novinek se krátce podíváme na nejnovější vývoj ve společnosti Dedoles a povíme si o žalobě Amazonu, kterou tento gigant podal na správce skupin na Facebooku. Další informace najdete na webu ecommercebridge.cz.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Módní průmysl je jedním z odvětví, které nejvíce poškozuje životní prostředí a je zodpovědné za přibližně 10 % celosvětových emisí. Proto se společnosti Zalando, ABOUT YOU a NET-A-PORTER spojily, aby vytvořily vzdělávací platformu, která jejich obchodním partnerům pomůže stanovit klimatické cíle. Pilotní projekt bude zahájen letos na podzim a v roce 2023 bude platforma rozšířena na všechny partnery značky. Odhaduje se, že Zalando, největší ze tří maloobchodních prodejců módy, vypustí prostřednictvím svých prodejních partnerů 5 až 6 milionů tun CO2 ročně.

zdroj: Zalando.com

Společnost Amazon podala žalobu na správce skupin na Facebooku, kteří se snaží poskytovat falešné recenze na Amazonu výměnou za peníze nebo produkty. Jedná se prý o tisíce podvodníků. Tyto skupiny jsou zřízeny za účelem náboru lidí ochotných zveřejňovat pozitivní a zavádějící recenze. Jedná se o celosvětový problém a tato podvodná činnost byla zjištěna v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Japonsku. Společnost Amazon za poslední dva roky nahlásila společnosti Meta více než 10 000 skupin a zastavila téměř 200 milionů falešných recenzí.

Budeme platit s úsměvem? Přečtěte si článek Nadii Csillagy o tom, jak biometrické platby ovlivňují budoucnost. Společnost Mastercard nedávno představila nový biometrický platební systém, který zákazníkům umožňuje platit úsměvem nebo mávnutím ruky nad čtečkou. Po registraci do systému zákazníci propojí biometrické údaje obličeje a otisky prstů se svou platební kartou. Platební terminál tak ke zpracování transakce nepotřebuje kartu ani mobilní telefon.

zdroj: Biometrics

Zabalit Evropu do ovčí vlny. Taková je vize českého e-shopu Ovečkárna.cz, který se zaměřuje na výrobu a prodej vlněných výrobků. K dosažení tohoto cíle jí pomůže nová posádka. Novým generálním ředitelem se stává Ondřej Machala, který přichází ze startupu DoDo. Ondřej Machala bude mít v Ovečkárně na starosti veškeré provozní záležitosti a zaměří se na rozšiřování produktové řady Vlnka a expanzi na další zahraniční trhy. Martin Bernátek, původní zakladatel společnosti, se bude nadále věnovat marketingu, prodeji a vývoji produktů společnosti.

Inflace v Pákistánu otevírá dveře sociálnímu obchodu. V krátké době vznikly čtyři společnosti, které se zaměřují na skupinový nákup. Většina obyvatel páté nejlidnatější země světa patří z hlediska příjmů do střední a nižší střední třídy. Ačkoli má stále více lidí v zemi přístup k chytrým telefonům a internetu, nakupování online zůstává výsadou bohatých vrstev obyvatelstva a zboží je tomu přizpůsobeno. Startup DealCart to chce změnit svým konceptem levnějších potravin. Za tři měsíce fungování již získala od investorů 4,5 milionu dolarů a zaměřuje se na spotřebitele, kteří za potraviny utratí přibližně 50 až 60 % svého měsíčního příjmu.

zdroj: Pexels.com

Několikaměsíční sága jménem Dedoles překonává další milník. Okresní soud Bratislava I rozhodl, že Dedoles může zahájit restrukturalizaci společnosti. Firmu nyní čeká náročný proces. Konečným cílem bude uspokojení věřitelů a ozdravení společnosti. Podle údajů Finstatu jen dluh vůči Sociální pojišťovně přesahuje téměř 450 tisíc eur. Vedení společnosti vidí současnou situaci jako důsledek některých špatných rozhodnutí a zároveň přiznává, že ji ovlivnilo obtížné období koronové krize, následky války, inflace a rostoucí ceny energií a materiálů.

Přední maďarský internetový obchod pro děti a maminky se zavázal k udržitelnému provozu, a proto si zákazníci Pelenka.hu mohou od července vybrat doručení ZERO. Zákazníci si vyzvednou své objednávky od kurýra pomocí přepravky a po vyložení se přepravka vrátí do systému, čímž se odstraní problém s hromaděním odpadu u zákazníka doma. Služba ZERO je v současné době dostupná v Budapešti a 51 okolních obcích. Provozovatelé internetového obchodu doufají, že tento udržitelný způsob doručování bude lákat stále více lidí a nabídnou tuto službu po celé zemi.

To je pro dnešek vše. Pokud se vám tento přehled e-commerce líbil, budeme vděční za jeho sdílení. A budeme rádi, když se přihlásíte k odběru našeho denního newsletteru. Děkujeme.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+