
Pákistánská společnost DealCart se rozhodla vyřešit problém malého zájmu o elektronické obchodování a pomoci svým krajanům. Většina obyvatel páté nejlidnatější země světa patří z hlediska příjmů do střední a nižší střední třídy. Přestože má stále více lidí v zemi přístup k chytrým telefonům a internetu, nakupování online zůstává výsadou bohatých vrstev obyvatelstva a zboží je tomu přizpůsobeno. Nový startup zaujal svým přístupem investory a oznámil investici ve výši 4,5 milionu dolarů.
Společnost se chce zaměřit na prodej potravin
Společnost je jednou ze čtyř společností v tomto segmentu, které zahájily činnost v zemi v relativně krátké době. Mezi další platformy pro sociální obchod patří BazaarGhar, CelebShop a Gahhak. Zakladatelé společnosti DealCart se chtějí zaměřit na spotřebitele, kteří obvykle utratí za potraviny přibližně 50 až 60 % svého měsíčního příjmu.
DealCart umožňuje skupinové nakupování a hromadné sdílení nabídek prostřednictvím aplikací a sociálních sítí. Účastí ve skupinovém nakupování mohou spotřebitelé získat nižší ceny a výrazně ušetřit. DealCart je schopen nabízet nižší ceny, protože získává produkty přímo od výrobců a spolupracuje s místními značkami.
“Navzdory prudkému nárůstu chytrých telefonů a rozšíření internetu zůstává využívání elektronického obchodování v segmentech se středními a nižšími středními příjmy, které tvoří většinu země, nízké. Současné prostředí elektronického obchodování v zemi je proto zaměřeno na elektroniku a módu za ceny, které si mohou dovolit lidé s vyššími příjmy,” uvedli zakladatelé v e-mailu pro TechCrunch.
“Většina Pákistánců si uvědomuje, že současné prostředí elektronického obchodu neuspokojuje jejich potřeby.”
DealCart nabízí například olej na vaření, rýži, pšenici, luštěniny a cukr, čaj a mléko, ovoce a zeleninu, dětskou výživu a pleny, nápoje a výrobky pro péči o domácnost. V současné době DealCart nakupuje zboží přímo od výrobců a skladuje je ve svém skladu. Po potvrzení objednávky jsou produkty pro skupinové nákupy odesílány každý den do 23:00.