3min. doba čtení

Právní kroky společnosti Amazon proti podvodníkům s falešnými recenzemi

Společnost Amazon podala žalobu na správce skupin na Facebooku, kteří se snaží poskytovat falešné recenze na Amazon výměnou za peníze nebo produkty zdarma. Podílejí se na tom tisíce podvodníků.

Právní kroky společnosti Amazon proti podvodníkům s falešnými recenzemi

Podvody s recenzemi jsou celosvětovým problémem

Tyto skupiny jsou zřízeny za účelem náboru lidí ochotných zveřejňovat pozitivní a zavádějící recenze. Jedná se o celosvětový fenomén a k podvodům dochází v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Japonsku.

Podvodníci stojící za těmito skupinami získávají falešné recenze pro tisíce produktů dostupných v síti Amazon. Jednou ze skupin uvedených v žalobě je skupina “Amazon Product Review”, která měla více než 43 000 členů, než ji Meta na začátku tohoto roku zrušila. Vyšetřování společnosti Amazon odhalilo, že se správci skupiny snažili zakrýt své aktivity a vyhnout se odhalení ze strany Facebooku.

Dharmesh Mehta, viceprezident společnosti Amazon pro služby prodejcům, uvedl: “Proaktivní právní kroky zaměřené na podvodné subjekty jsou jedním z mnoha způsobů, jak chránit zákazníky a hnát je k odpovědnosti. Naše týmy zastavují miliony podezřelých recenzí dříve, než je zákazníci vůbec uvidí, a tato žaloba jde ještě dál, aby odhalila pachatele působící na sociálních sítích.”

Tisíce zaměstnanců Amazon se věnují ochraně spotřebitelů

Společnost Amazon přísně zakazuje falešné recenze a má více než 12 000 zaměstnanců, kteří se věnují ochraně spotřebitelů před podvody a zneužitím, včetně falešných recenzí. Speciální tým vyšetřuje falešné recenze na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, TikTok a Twitter, a pravidelně těmto společnostem hlásí zneužívající skupiny.

Společnost Amazon nahlásila společnosti Meta za poslední dva roky více než 10 000 skupin a zastavila téměř 200 milionů falešných recenzí.

Společnost Amazon byla průkopníkem v oblasti recenzí produktů, když je zavedla v roce 1995, aby pomohla zákazníkům činit informovanější nákupní rozhodnutí.

Podvodné podnikání zprostředkovatelů falešných recenzí však zůstává problémem celého odvětví a občanskoprávní spory jsou jen jedním z kroků. Trvalé vymýcení falešných recenzí v maloobchodě, cestovním ruchu a dalších odvětvích bude vyžadovat větší partnerství veřejného a soukromého sektoru, včetně spolupráce mezi dotčenými společnostmi, sociálními médii a orgány činnými v trestním řízení, které se zaměří na větší ochranu spotřebitelů. Společnost Amazon je i nadále odhodlána pokračovat ve spolupráci se všemi příslušnými zúčastněnými stranami, aby tohoto společného cíle dosáhla.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+