3min. doba čtení

Biometrické platby formují budoucnost. Budeme platit úsměvem?

Bezkontaktní platby nám již několik let šetří čas při placení. Nepotřebujeme dokonce kartu ani peněženku, Apple Pay a Google Pay to vybaví za nás. Snazší to už nemůže být, že? Zdá se, že tuto otázku si karetní společnosti vzali k srdci a slibují posunout hranice ještě dál. Co byste řekli k zaplacení účtu jediným úsměvem? 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Biometrické platby formují budoucnost.  Budeme platit úsměvem?

Očekává se, že trh s bezkontaktními biometrickými technologiemi dosáhne v roce 2026 hodnoty 18,6 miliardy dolarů. Rostoucí trend však zaznamenávají i online podvody, které se za poslední desetiletí ztrojnásobily na více než 30 miliard dolarů.

Pro karetní společnosti to samozřejmě představuje značný problém. Pokud chtějí konkurovat elektronickým peněženkám jako Apple Pay a Google Pay, které dokážou riziko online podvodů lépe eliminovat, vývoj plateb musí posunout na vyšší úroveň.   

Nová éra plateb se už testuje

Mastercard nedávno představil nový systém biometrických plateb, který umožňuje zákazníkům zaplatit úsměvem nebo mávnutím ruky nad čtečkou. Po registraci do systému zákazník propojí biometrii obličeje a otisky prstů s platební kartou. Platební terminál tak ke zpracování transakce nepotřebuje kartu ani mobil.

Testovací fáze začala v Brazílii a pokračovat má v Asii a na Blízkém východě. Přestože slibuje dostatečnou úroveň ochrany osobních údajů, jde o kontroverzní téma. Získání informací ohledně struktury obličeje a otisků prstů ohrožuje soukromí spotřebitelů, neboť se jedná o jedinečné a identifikovatelné údaje.

V USA se vůči této novince ohradilo několik států, Mastercard však plánuje se systémem expandovat a získat silné partnery po celém světě.

Jaké (ne)výhody přináší?

Mezi největší přínosy se uvádí jednoduchost a rychlost platebního procesu, což vede ke spokojeným zákazníkům. Podle Mastercard má až 74 % zákazníků pozitivní vztah k biometrickým technologiím. Potenciální komplikace však mohou vést k přesnému opaku.

Ačkoli nejlepší algoritmy pro autentifikaci obličeje vykazují chybu jen na 0,08 %, zatím nelze předpokládat, jak bude systém fungovat v realitě. Problém může způsobit osvětlení nebo i různé úhly snímání. Studie také dokazují, že algoritmy rozpoznání obličeje zákazníků z rasových a etnických menšin vykazovaly méně přesné výsledky.

Proto pokud software nerozpozná zákazníka a neautorizuje mu platbu, spokojen asi nebude. Společnost se však komplikací neobává a má i další plány do blízké budoucnosti.

Dají se hranice posouvat ještě dál?

Mastercard má ambice zdokonalit online platby a prosperovat také v metaverse. Aktuálně pracuje na vývoji VR brýlí, se kterými se bude dát doslova nakupovat očima. Například při nákupu oblečení si před zaplacením zákazník věci virtuálně vyzkouší. Další výhodou je, že jej brýle upozorní, pokud se nachází na nebezpečné webstránce.

Nechme se překvapit, jak daleko nás technologický vývoj posune v nejbližším období.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastřešuji marketing pro platební systémy Besteron. Přes 8 let také působím jako překladatel a kreativní copywriter. Řídím se heslem: „Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama…“.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?
4min. doba čtení

Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotit vaše produkty zvládne bez problémů i některý z vašich zaměstnanců? Určitě zvládne, faktem ovšem je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosáhnou kvality výstupu od profesionála. Produktový fotograf využívá své know-how, zkušenosti a různé triky, aby výsledné fotografie pozvedly vaši značku na vyšší úroveň a podpořily tak vaše prodeje. Mluvíme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Přečíst článek
100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.
5min. doba čtení

100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.

Každá z našich rad je naší osobní zkušeností a trvalo nám dlouho, než jsme to celé pochopili. Odevšad totiž posloucháme jako my, kreativci, musíme být efektivní, rozhledění, draví, ale všeho moc škodí. Berte naše rady jako doporučení a tipy z praxe, abyste nemuseli dělat stejné chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Přečíst článek
Obal jako klíčový prvek marketingu
3min. doba čtení

Obal jako klíčový prvek marketingu

Obal je nepostradatelnou součástí každého produktu a plní mnoho funkcí. Základní je, pochopitelně, ochrana zboží pro účely distribuce a skladování. Hned potom ale nastupuje marketing. Primární funkcí obalu je zachování vlastností daného produktu tak, aby se dostal ke koncovým zákazníkům v požadovaném a nepoškozeném stavu. Především u potravin, hygienických produktů, léčiv a podobně je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+