Prehľad noviniek
V 5 evropských zemích proběhl průzkum, který ukázal, jak se změnilo online nákupní chování. Odhalil, že až 98 % spotřebitelů vyhledává produkty na sociálních sítích. Mezi top 3 platformy patří YouTube, který využívá téměř polovina oslovených (47 %), Facebook je na druhé příčce s 43 % a Instagram využívá 40 % respondentů. Další otázky průzkumu směřovaly k současné ekonomické situaci. 51 % respondentů cítí nejistotu, ale 47 % věří v její zlepšení během šesti až dvanácti měsíců.
Google představil inovaci, která přinese změnu do světa digitálního marketingu. Rozšířil Automated Creative Assets (ACA) pro marketingové kampaně ve více jazycích po celém světě. Funkce automaticky generuje nadpisy a popisy pro reklamy na základě kontextu z webových stránek inzerentů a usnadňuje jim tvorbu obsahu. To může změnit způsob, jakým firmy vytvářejí a prezentují své reklamy.
YouTube zavádí nové AI nástroje pro tvůrce obsahu. Dream Screen umožní přidávat videa a obrázky generované umělou inteligencí do YouTube Shorts. Aplikace YouTube Create umožňuje rychlou úpravu videí na mobilních zařízeních. Plánované funkce zahrnují generativní AI pro návrhy videí, asistující vyhledávání hudby a AI pro dabing. YouTube chce pomoci tvůrcům získat více diváků a rozvíjet jejich kreativitu.
YouTube má další novinku také v aktualizování svých pravidel pro reklamní partnery. Uvolňuje některá pravidla týkající se kontroverzních témat a změny za určitých podmínek umožní tvůrcům na YouTube monetizovat svá videa na tato témata.
[podcast-upoutávka]
Indonéská vláda zakázala prodej na sociálních sítích. Chce tím chránit malé podniky před e-commerce konkurencí. Reklamy jsou povoleny, změna přichází v tom, že ze sociálních sítí se uživatelé nebudou moci prokliknout do e-shopu. Paradoxem je, že TikTok Shop byl testován právě v Indonésii a země je první v regionu, která omezila e-commerce na sociálních sítích.
Ve studiu jsme přivítali Branislava Šima ze SuperFaktury, která je jedničkou na slovenském trhu. Měsíčně vystaví kolem 550 tisíc faktur ve slabších a téměř milion v silnějších obdobích. Nový redesign společnosti zdůrazňuje jejich vývoj a image a nás zajímalo jak dělají marketing. Dozvíte se také, jak chtějí rozvíjet nové moduly a udržovat svou pozici na trhu.
Rýchlovky:
Německo bude testovat 4denní pracovní týden. Inspirují se úspěšnými testy z jiných zemí.
Apple musí v EU zpřístupnit své produkty konkurenci. Evropská komise si přeje, aby společnosti jako Apple umožnily využívat konkurenční služby iv oblasti elektronické peněženky, prohlížečů a obchodů s aplikacemi na svých produktech.
Německý eBay zakázal platbu v hotovosti při osobním převzetí objednávek. Namísto toho doporučuje běžné online platby.
Evropská komise odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédské firmy eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem je obava o narušení hospodářské soutěže a nedostatečná nápravná opatření od Bookingu.
Slovensko a Nový Zéland uzavřely dohodu, která má za cíl zlepšit spolupráci v oblasti daní. Tato dohoda zahrnuje opatření k zabránění dvojího zdanění, vyhýbání se daňovým povinnostem a předcházení daňovým únikům.