3min. doba čtení

Týdenní sumář: změnili jsme nákupní chování, Google zavádí AI do reklam a Youtube ji využije pro tvůrce

Apple musí v EU zpřístupnit své produkty konkurenci. Německý eBay zakázal platbu v hotovosti při osobním převzetí objednávek. TikTok chce na Black Friday ovládnout americký trh. Jako hosta jsme uvítali Branislava Šima ze SuperFaktury a řekne nám něco o redesignu a marketingu společnosti.

Týdenní sumář: změnili jsme nákupní chování, Google zavádí AI do reklam a Youtube ji využije pro tvůrce

Prehľad noviniek

V 5 evropských zemích proběhl průzkum, který ukázal, jak se změnilo online nákupní chování. Odhalil, že až 98 % spotřebitelů vyhledává produkty na sociálních sítích. Mezi top 3 platformy patří YouTube, který využívá téměř polovina oslovených (47 %), Facebook je na druhé příčce s 43 % a Instagram využívá 40 % respondentů. Další otázky průzkumu směřovaly k současné ekonomické situaci. 51 % respondentů cítí nejistotu, ale 47 % věří v její zlepšení během šesti až dvanácti měsíců.

Google představil inovaci, která přinese změnu do světa digitálního marketingu. Rozšířil Automated Creative Assets (ACA) pro marketingové kampaně ve více jazycích po celém světě. Funkce automaticky generuje nadpisy a popisy pro reklamy na základě kontextu z webových stránek inzerentů a usnadňuje jim tvorbu obsahu. To může změnit způsob, jakým firmy vytvářejí a prezentují své reklamy.

Zdroj: depositphotos

YouTube zavádí nové AI nástroje pro tvůrce obsahu. Dream Screen umožní přidávat videa a obrázky generované umělou inteligencí do YouTube Shorts. Aplikace YouTube Create umožňuje rychlou úpravu videí na mobilních zařízeních. Plánované funkce zahrnují generativní AI pro návrhy videí, asistující vyhledávání hudby a AI pro dabing. YouTube chce pomoci tvůrcům získat více diváků a rozvíjet jejich kreativitu.

YouTube má další novinku také v aktualizování svých pravidel pro reklamní partnery. Uvolňuje některá pravidla týkající se kontroverzních témat a změny za určitých podmínek umožní tvůrcům na YouTube monetizovat svá videa na tato témata.

[podcast-upoutávka]

Indonéská vláda zakázala prodej na sociálních sítích. Chce tím chránit malé podniky před e-commerce konkurencí. Reklamy jsou povoleny, změna přichází v tom, že ze sociálních sítí se uživatelé nebudou moci prokliknout do e-shopu. Paradoxem je, že TikTok Shop byl testován právě v Indonésii a země je první v regionu, která omezila e-commerce na sociálních sítích.

Ve studiu jsme přivítali Branislava Šima ze SuperFaktury, která je jedničkou na slovenském trhu. Měsíčně vystaví kolem 550 tisíc faktur ve slabších a téměř milion v silnějších obdobích. Nový redesign společnosti zdůrazňuje jejich vývoj a image a nás zajímalo jak dělají marketing. Dozvíte se také, jak chtějí rozvíjet nové moduly a udržovat svou pozici na trhu.

Branislav Šimo, SUperfaktúra

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rýchlovky:

Německo bude testovat 4denní pracovní týden. Inspirují se úspěšnými testy z jiných zemí.

Apple musí v EU zpřístupnit své produkty konkurenci. Evropská komise si přeje, aby společnosti jako Apple umožnily využívat konkurenční služby iv oblasti elektronické peněženky, prohlížečů a obchodů s aplikacemi na svých produktech.

Německý eBay zakázal platbu v hotovosti při osobním převzetí objednávek. Namísto toho doporučuje běžné online platby.

Evropská komise odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédské firmy eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem je obava o narušení hospodářské soutěže a nedostatečná nápravná opatření od Bookingu.

Slovensko a Nový Zéland uzavřely dohodu, která má za cíl zlepšit spolupráci v oblasti daní. Tato dohoda zahrnuje opatření k zabránění dvojího zdanění, vyhýbání se daňovým povinnostem a předcházení daňovým únikům.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze
3min. doba čtení

První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze

Ecommerce Prague, první mezinárodní e-commerce konference v Česku, se uskuteční 8. února 2024 v Praze. Akce se zaměří na expanzi českých e-shopů na mezinárodní trhy a představí řadu předních odborníků v oboru z Česka i zahraničí, včetně Jerome Poussina, Tomáše Bravermana, Alexandre Bonvina a zástupců společností Shein, Shopify a TePe. Konference pořádaná společnostmi Shopsys a […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+