Ti, kteří uhradí měsíční poplatek, budou moci používat produkty Meta bez reklam. Měsíční poplatek by se začínal pohybovat kolem 250 Kč za používání Facebooku či Instagramu na stolním počítači. Na mobilních zařízeních by stoupl na zhruba 350 korun kvůli provizím, které si účtují obchody Apple a Google. Podle Wall Street Journal se tímto krokem chce Meta vyhnout novým pravidlům EU o ochraně osobních údajů v reklamě.
Pohodlí uživatelů stojí společnost nemalé peníze
Regulátoři Evropské unie loni rozhodli, že Meta musí uživatelům svých platforem nabídnout možnost odmítnout personalizovanou reklamu založenou na jejich aktivitách. Meta se v posledních letech dostává do stále většího tlaku kvůli zobrazování reklam na základě zapojení uživatelů. Zobrazování personalizovaných reklam je nedílnou součástí obchodního modelu společnosti. Například v roce 2021 Apple zavedl možnost odmítnout sledování reklam, což pro Metu znamenalo ztrátu v příjmech ve výši 10 miliard dolarů, jak uvedla společnost.
Navrhovaný model předplatného se však může ještě změnit, protože není jasné, zda evropští regulátoři budou nový plán považovat v souladu s evropskými zákony. Meta dostala od evropských regulátorů pokutu ve výši 1,3 miliardy dolarů za porušení ochrany údajů v květnu. Kvůli nejistotě v regulacích společnost také odložila uvedení konkurenta X (Twitter) s názvem Threads na evropský trh. “Meta věří v hodnotu bezplatných služeb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále zkoumáme možnosti, jak zajistit dodržování se vyvíjejících se regulačních požadavků,” uvedl mluvčí společnosti Meta.