2 min. doba čtení

Budeme platit za neodsouhlasení personalizované reklamy na Facebooku a Instagramu?

Technologický gigant zvažuje, že v Evropě zavede měsíční poplatky za návštěvu Instagramu a Facebooku. Pokud uživatelé nebudou souhlasit s tím, aby Meta používala jejich údaje k zobrazení reklamy, budou muset zaplatit.

Budeme platit za neodsouhlasení personalizované reklamy na Facebooku a Instagramu?

Ti, kteří uhradí měsíční poplatek, budou moci používat produkty Meta bez reklam. Měsíční poplatek by se začínal pohybovat kolem 250 Kč za používání Facebooku či Instagramu na stolním počítači. Na mobilních zařízeních by stoupl na zhruba 350 korun kvůli provizím, které si účtují obchody Apple a Google. Podle Wall Street Journal se tímto krokem chce Meta vyhnout novým pravidlům EU o ochraně osobních údajů v reklamě.

Pohodlí uživatelů stojí společnost nemalé peníze

Regulátoři Evropské unie loni rozhodli, že Meta musí uživatelům svých platforem nabídnout možnost odmítnout personalizovanou reklamu založenou na jejich aktivitách. Meta se v posledních letech dostává do stále většího tlaku kvůli zobrazování reklam na základě zapojení uživatelů. Zobrazování personalizovaných reklam je nedílnou součástí obchodního modelu společnosti. Například v roce 2021 Apple zavedl možnost odmítnout sledování reklam, což pro Metu znamenalo ztrátu v příjmech ve výši 10 miliard dolarů, jak uvedla společnost.

Navrhovaný model předplatného se však může ještě změnit, protože není jasné, zda evropští regulátoři budou nový plán považovat v souladu s evropskými zákony. Meta dostala od evropských regulátorů pokutu ve výši 1,3 miliardy dolarů za porušení ochrany údajů v květnu. Kvůli nejistotě v regulacích společnost také odložila uvedení konkurenta X (Twitter) s názvem Threads na evropský trh. “Meta věří v hodnotu bezplatných služeb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále zkoumáme možnosti, jak zajistit dodržování se vyvíjejících se regulačních požadavků,” uvedl mluvčí společnosti Meta.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze
3 min. doba čtení

První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze

Ecommerce Prague, první mezinárodní e-commerce konference v Česku, se uskuteční 8. února 2024 v Praze. Akce se zaměří na expanzi českých e-shopů na mezinárodní trhy a představí řadu předních odborníků v oboru z Česka i zahraničí, včetně Jerome Poussina, Tomáše Bravermana, Alexandre Bonvina a zástupců společností Shein, Shopify a TePe. Konference pořádaná společnostmi Shopsys a […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+