5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešním přehledu se dozvíte, jak se daří Lidlu ve Spojených státech amerických a bude řeč i o švédské firmě, která od roku 2017 každoročně roste o slušných 300 %.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Zprávy z minulého týdne

Největší polský prodejce módy LPP, který se krátce po 24. únoru stáhl z trhu v Rusku a na Ukrajině, dnes přiznává problémy s obrovským množstvím zásob. Cena akcií v důsledku této zprávy klesla o 7,5 %, přičemž od začátku roku se propadla téměř o 40 %. Skupina, která provozuje značky jako Sinsay, Reserved, Cropp přišla o čtvrtinu tržeb a zavřela téměř třetinu ze svých 2200 obchodů. Navzdory všemu společnost vydala prohlášení, že finanční situace společnosti zůstává stabilní a otevření nových trhů i investice do elektronického obchodu pomohou firmě kompenzovat současnou ztrátu příjmů.

 Přinášíme vám přehled zajímavých e-commerce akcí, na které se v květnu můžete těšit. Navštivte výstavu E-commerce Expo Berlin, která se uskuteční 5. května již tradičně v multieventovém Station Berlin. Pokud jste fanouškem retail odvětví, jeďte do Londýna 24-25. května na Retail Week Live. Možná vás zajímají nejnovější e-commerce trendy a způsoby, jak je využít. V tom případě navštivte eShow Barcelona, ​​která startuje 4. května. Inspirujte se, jak efektivně budovat vaši společnost v rychle se měnícím segmentu. Všechny linky na nejbližší akce naleznete v článku na ecommercebridge.cz

zdroj: ECE

Filip Škultéty, CEO společnosti Glidy nám přinesl zajímavý článek o Core Web Vitals. Popisuje, jak výrazný vliv mají tři nejdůležitější metriky podle Google na uživatelskou zkušenost vašeho webu. Dozvíte se také, jaké nástroje použít při měření Core Web Vitals, jak je optimalizovat nebo jaký vliv mají na vaše SEO. Pokud chcete vědět, proč je kvalitní a relevantní obsah stále důležitější metrikou než rychlost načítání webu, nezapomeňte kliknout na Filipův článek Core Web Vitals.

Lidlu se daří i v USA. Nový koncept prodejny, kterou Lidl otevřel v newyorském Harlemu se zaměřuje na pomoc místním komunitám. Nejenže se Lidl spojil s Potravinovou bankou New York a komunitní výdejnou potravin v Harlemu, ale zároveň inspiroval místní studenty k návrhu ilustrací jejich nákupních tašek. Výtěžek z prodeje těchto tašek se použije pro účely pomoci místní komunitě. Zajímavý způsob, jak motivovat obyvatele. Od roku 2017 je to již 175 prodejna Lidl v USA.

E-commerce sektor začíná zpomalovat. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2021 klesl objem tržeb v prvním čtvrtletí letošního roku celosvětově o 3 %. Pokles v rámci Evropy je ještě výraznější – dosahuje až k -13 %. Salesforce Q1 Shopping Index uvádí, že jde o první zaznamenaný pokles online tržeb v jeho 9leté historii. Přestože se růst tržeb zpomaluje, Španělsko je jediný trh v Evropě, který v prvním čtvrtletí rostl.

zdroj: Pexels

S růstem e-commerce přímo úměrně rostou rovněž služby spojené s doručováním online zásilek. Švédský InstaBox se svým balíkomatem překročil hranici jedné miliardy a stal se novým jednorožcem. Od roku 2017 zaznamenává neuvěřitelný 300% meziroční růst a deník Financial Times nedávno označil Instabox za třetí nejrychleji rostoucí společnost v Evropě. Společnost použije získané peníze na další konsolidaci a posílení infrastruktury společnosti Instabox ve Švédsku, Norsku a Nizozemsku.

Přechod velkoobchodů do online prostoru se setkal s úspěchem, ale některé B2B společnosti se domnívají, že přechod na e-commerce nebude možný kvůli složitosti nákupního procesu či různorodé zákaznické základně. Přečtěte si o 3 základních výzvách, se kterými zápasí velkoobchody ve snaze o digitalizaci. Dozvíte se, proč je nesprávná kultura týmu překážkou a proč je pohodlnější vyhýbat se změnám. Již dnes existuje řada e-commerce nástrojů a platforem, které vašemu projektu dokážou nabídnout komplexní řešení.

zdroj: Depositphotos

Kanadské diskontní prodejny Giant Tiger se spojily s Instacart a nabízejí expres doručení. V rámci tohoto partnerství si zákazníci mohou zakoupit zboží ve více než 180 prodejnách Giant Tiger po celé zemi a nechat si ho doručit minimálně do jedné hodiny. Instacart spolupracuje s více než 750 národními, regionálními a místními obchodními partnery, které nabízejí služby doručení a vyzvednutí z více než 70 000 obchodů v Severní Americe. Společnost deklaruje doručení pro 90 % domácností v Kanadě.

 Potěší nás, pokud se přihlásíte i k odběru denního newsletteru, ve kterém vám každý den přinášíme to nejdůležitější ze světa e-commerce.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek