3 min. doba čtení

Jak vojenský konflikt ovlivňuje největšího prodejce oblečení v Polsku?

Největší polský prodejce módy LPP, který se krátce po 24. únoru stáhl z trhů v Rusku a na Ukrajině, dnes přiznává problémy s obrovským množstvím zásob. Cena akcií rodinné společnosti obchodované na varšavské burze v důsledku této zprávy klesla o 7,5 %, přičemž od začátku roku se propadla o téměř 40 %. Největší propad nastal v den ruské invaze. 

Jak vojenský konflikt ovlivňuje největšího prodejce oblečení v Polsku?

Polská společnost přišla ze dne na den téměř o třetinu prodejen

Mnohá ​​velká jména a značky zavelely v Rusku a na Ukrajině k ústupu. Problémem společnosti se sídlem v Gdaňsku je, že z těchto více než 2 200 prodejen je 553 v Rusku a 159 na Ukrajině, což představuje téměř třetinu celkového majetku společnosti.

Rozhodnutí pozastavit obchodní činnost na Ukrajině – a ukončit veškerý prodej na ruském trhu, a to jak online, tak v maloobchodních prodejnách – znamená pro společnost LPP téměř 25 % výpadek příjmů a hromadění množství zásob. 

Podle viceprezidenta Przemyslawa Lutkiewicze se společnost LPP připravuje na snížení zisku a marže. Způsobují to i výpadky dodavatelských řetězců a zvýšené náklady na logistiku. Pravděpodobně dojde i k řetězovým reakcím snižování objednávek u hlavních dodavatelů v Bangladéši (dodávají 40 % výrobků), Číně (33 %), Myanmaru (10 %), Turecku (6 %) a dalších zemích v jižní Asii. 

Největší značky LPP podle počtu prodejen jsou: Sinsay (743), Reserved (447), Cropp (398) House, (368), Mohito (286) a Outlet (2). Značka Reserved je však vlajkovou lodí společnosti a ve finančním roce 21/22 měla nejvyšší objem prodeje před značkou Sinsay. 

Přechod na e-commerce a otevření nových trhů má pomoci kompenzovat ztrátu tržeb 

Minulý týden společnost LPP proto vydala prohlášení na uklidnění investorů, ve kterém uvedla, že finanční situace společnosti „zůstává stabilní“. Kompenzovat ztrátu příjmů má pomoci otevření nových trhů a plánovaný přechod na elektronický obchod. Ten ve čtvrtém čtvrtletí finančního roku 2021 dosáhl 30 % celkových tržeb. Mnohé z plánovaných prodejen se však otevřou až v roce 2023, kdy Sinsay debutuje v Itálii a Řecku a franšízové ​​prodejny Reserved se otevřou na Kypru.

„Společnost LPP vkládá velkou důvěru do své nejmladší značky Sinsay s cílem otevřít až 440 prodejen. Tímto způsobem chceme rozvíjet dva hlavní pilíře společnosti – Reserved a Sinsay. Na těchto stabilních značkách tak můžeme realizovat další expanzi,“ poznamenal Lutkiewicz.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+