Polská společnost přišla ze dne na den téměř o třetinu prodejen
Mnohá velká jména a značky zavelely v Rusku a na Ukrajině k ústupu. Problémem společnosti se sídlem v Gdaňsku je, že z těchto více než 2 200 prodejen je 553 v Rusku a 159 na Ukrajině, což představuje téměř třetinu celkového majetku společnosti.
Rozhodnutí pozastavit obchodní činnost na Ukrajině – a ukončit veškerý prodej na ruském trhu, a to jak online, tak v maloobchodních prodejnách – znamená pro společnost LPP téměř 25 % výpadek příjmů a hromadění množství zásob.
Podle viceprezidenta Przemyslawa Lutkiewicze se společnost LPP připravuje na snížení zisku a marže. Způsobují to i výpadky dodavatelských řetězců a zvýšené náklady na logistiku. Pravděpodobně dojde i k řetězovým reakcím snižování objednávek u hlavních dodavatelů v Bangladéši (dodávají 40 % výrobků), Číně (33 %), Myanmaru (10 %), Turecku (6 %) a dalších zemích v jižní Asii.
Největší značky LPP podle počtu prodejen jsou: Sinsay (743), Reserved (447), Cropp (398) House, (368), Mohito (286) a Outlet (2). Značka Reserved je však vlajkovou lodí společnosti a ve finančním roce 21/22 měla nejvyšší objem prodeje před značkou Sinsay.
Přechod na e-commerce a otevření nových trhů má pomoci kompenzovat ztrátu tržeb
Minulý týden společnost LPP proto vydala prohlášení na uklidnění investorů, ve kterém uvedla, že finanční situace společnosti „zůstává stabilní“. Kompenzovat ztrátu příjmů má pomoci otevření nových trhů a plánovaný přechod na elektronický obchod. Ten ve čtvrtém čtvrtletí finančního roku 2021 dosáhl 30 % celkových tržeb. Mnohé z plánovaných prodejen se však otevřou až v roce 2023, kdy Sinsay debutuje v Itálii a Řecku a franšízové prodejny Reserved se otevřou na Kypru.
„Společnost LPP vkládá velkou důvěru do své nejmladší značky Sinsay s cílem otevřít až 440 prodejen. Tímto způsobem chceme rozvíjet dva hlavní pilíře společnosti – Reserved a Sinsay. Na těchto stabilních značkách tak můžeme realizovat další expanzi,“ poznamenal Lutkiewicz.