3min. doba čtení

Evropský e-commerce zpomaluje stále výrazněji

E-commerce sektor začíná zpomalovat. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2021 klesl objem tržeb v prvním čtvrtletí letošního roku celosvětově o 3 %. Pokles v rámci Evropy je ještě výraznější – se zvýší na -13 %.

Evropský e-commerce zpomaluje stále výrazněji

Průzkum potvrdil globální pokles online odvětví a to, že v posledních čtvrtletích elektronický obchod zpomaloval. Jedná se o první zaznamenaný pokles online tržeb v 9leté historii Salesforce Q1 Shopping Index. Pokles tvoří výrazný kontrast s globálním růstem online tržeb v 1. čtvrtletí 2021, který činil 69 %.

Výrazný pokles online prodeje v Evropě

Podle společnosti Salesforce může tento pokles souviset s inflací. Spotřebitelé mají menší kupní sílu, což vede k poklesu výdajů. Globální tržby z elektronického obchodu klesly o 3 %, zatímco online návštěvnost se snížila o 2 procentní body. Objem objednávek celosvětově klesl o 12 %.

Ve srovnání se situací před rokem klesly tržby evropského e-commerce ještě výrazněji a to o 13 %. Celkově objem objednávek v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 17 %. Příčinou je pravděpodobně inflace, vysoké náklady pohonných hmot a válka na Ukrajině.

Rob Garf ze společnosti Salesforce uvádí: „Pravděpodobně nejde o dočasné smýšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby to maloobchodní prodejci vyřešili, měli by odstranit tření mezi fyzickými a digitálními kanály, aby přilákali a udrželi si věrné zákazníky.” 

Španělský online trh rostl a BNPL je stále populárnější 

Je pozoruhodné, že tržby z online prodeje ve Španělsku dosáhly za 1. čtvrtletí meziročního nárůstu o 6 %. Je to sice výrazně méně než před rokem, kdy země zaznamenala 70% meziroční růst, ale stále je to nejvíce ze zemí starého kontinentu. Přestože se růst tržeb zpomaluje, Španělsko je jediný trh v Evropě, který v prvním čtvrtletí rostl. 

Dalším pozoruhodným výsledkem zprávy je skutečnost, že flexibilní možnosti plateb, jako například „koupit nyní, zaplatit později“, jsou stále populárnější. Například v prvním čtvrtletí se až 9 % globálních digitálních výdajů uskutečnilo pomocí BNPL. Jedná se o 20% meziroční nárůst a 9% nárůst ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím loňského roku.

Až 9 % všech globálních digitálních výdajů se uskutečnilo prostřednictvím BNPL. 

Kromě toho ve Spojeném království představovaly BNPL v prvním čtvrtletí 12 % všech digitálních výdajů a šlo o 37% meziroční nárůst. Celkově byla míra používání BNPL v prvním čtvrtletí nejvyšší v Německu, Belgii a Nizozemsku.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+