3 min. doba čtení

Evropský e-commerce zpomaluje stále výrazněji

E-commerce sektor začíná zpomalovat. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2021 klesl objem tržeb v prvním čtvrtletí letošního roku celosvětově o 3 %. Pokles v rámci Evropy je ještě výraznější – se zvýší na -13 %.

Evropský e-commerce zpomaluje stále výrazněji

Průzkum potvrdil globální pokles online odvětví a to, že v posledních čtvrtletích elektronický obchod zpomaloval. Jedná se o první zaznamenaný pokles online tržeb v 9leté historii Salesforce Q1 Shopping Index. Pokles tvoří výrazný kontrast s globálním růstem online tržeb v 1. čtvrtletí 2021, který činil 69 %.

Výrazný pokles online prodeje v Evropě

Podle společnosti Salesforce může tento pokles souviset s inflací. Spotřebitelé mají menší kupní sílu, což vede k poklesu výdajů. Globální tržby z elektronického obchodu klesly o 3 %, zatímco online návštěvnost se snížila o 2 procentní body. Objem objednávek celosvětově klesl o 12 %.

Ve srovnání se situací před rokem klesly tržby evropského e-commerce ještě výrazněji a to o 13 %. Celkově objem objednávek v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 17 %. Příčinou je pravděpodobně inflace, vysoké náklady pohonných hmot a válka na Ukrajině.

Rob Garf ze společnosti Salesforce uvádí: „Pravděpodobně nejde o dočasné smýšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby to maloobchodní prodejci vyřešili, měli by odstranit tření mezi fyzickými a digitálními kanály, aby přilákali a udrželi si věrné zákazníky.” 

Španělský online trh rostl a BNPL je stále populárnější 

Je pozoruhodné, že tržby z online prodeje ve Španělsku dosáhly za 1. čtvrtletí meziročního nárůstu o 6 %. Je to sice výrazně méně než před rokem, kdy země zaznamenala 70% meziroční růst, ale stále je to nejvíce ze zemí starého kontinentu. Přestože se růst tržeb zpomaluje, Španělsko je jediný trh v Evropě, který v prvním čtvrtletí rostl. 

Dalším pozoruhodným výsledkem zprávy je skutečnost, že flexibilní možnosti plateb, jako například „koupit nyní, zaplatit později“, jsou stále populárnější. Například v prvním čtvrtletí se až 9 % globálních digitálních výdajů uskutečnilo pomocí BNPL. Jedná se o 20% meziroční nárůst a 9% nárůst ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím loňského roku.

Až 9 % všech globálních digitálních výdajů se uskutečnilo prostřednictvím BNPL. 

Kromě toho ve Spojeném království představovaly BNPL v prvním čtvrtletí 12 % všech digitálních výdajů a šlo o 37% meziroční nárůst. Celkově byla míra používání BNPL v prvním čtvrtletí nejvyšší v Německu, Belgii a Nizozemsku.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+