3min. doba čtení

Tři základní výzvy, se kterými zápasí velkoobchody ve snaze o digitalizaci

Přesun velkoobchodů do online prostoru se setkal s přijetím a tento krok hovoří ve prospěch distributorů. Přesto někteří B2B podnikatelé nedokázali reagovat na digitální poptávku. Ecommerce-vision proto uvádí tři výzvy, se kterými velkoobchody zápasí.

Tři základní výzvy, se kterými zápasí velkoobchody ve snaze o digitalizaci

Složitost B2B podnikání v online prostoru

B2B společnosti se domnívají, že přechod na e-commerce nebude možný kvůli složitosti nákupního procesu a různorodé zákaznické základně. Mezi nejčastěji uváděné obavy patří: 

Smluvní ceny
Zákazníci se zvláštními podmínkami a dohodami
Exkluzivní produkty
Různé možnosti platby a dopravy

Přestože se jedná o závažné obavy, které je třeba prodiskutovat s poskytovatelem technologie elektronického obchodu, nejsou překážkou transformace vašeho podnikání. Se správným digitálním řešením můžete tyto překážky snadno překonat.

Kultura týmu, dovednosti a obavy

Spuštění nového prodejního kanálu v online prostoru se může zdát jako náročný úkol, který vyžaduje mnohem více lidských zdrojů. Kdo se postará o novou zodpovědnost, když všichni ve vašem týmu nestíhají plnit své nynější úkoly? Má váš tým potřebné dovednosti k tomu, aby mohl tento projekt začít? Kolik času tomu budou muset věnovat?

Někteří nemají rádi změny. Proč měnit, co je tak dobře zaběhnuté a léta funguje? Navíc IT oddělení se může obávat množství vzniklé práce, která může narušit proces nákupu. A co když se web porouchá nebo ho někdo hackne? Pro jiné může být zase obtížné vidět potenciální návratnost investic.

Podpora ke změně myšlení vyžaduje angažovanost celého týmu vedoucích pracovníků. Pokud však myslíte na dlouhodobý úspěch svého podniku, je to riziko, které se vyplatí podstoupit.

B2B nákupní procesy

Kupující B2B mají sice spotřebitelská očekávání, ale nenakupují stejným způsobem jako B2C. Prodejci B2B musí splňovat některé z technických požadavků jako jsou: 

PunchOut katalogová řešení s vlastní aplikací pořizování nebo systémem ERP kupujícího
Žádosti o platbu prostřednictvím příkazů
Interní schválení manažerů pro zadání zakázky

Mohou e-commerce platformy pokrýt všechny tyto nákupní scénáře? Stručná odpověď je ano. Je třeba si však vybírat s takových řešení, která dokáží pokrýt co nejvíce vašich potřeb. Některé platformy například usnadňují hybridním podnikům se zákazníky B2B a B2C nabízet různé ceníky nebo katalogy různým skupinám zákazníků. Pokud i nyní ještě nevíte, co přesně potřebujete, po konzultaci s odborníky pro online řešení budete chytřejší.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+