2 min. doba čtení

Zboží z druhé ruky: jindy přehlíženo, nyní roste na popularitě

Trh s použitým zbožím roste rychleji, než kdy předtím. I velká a zvučná jména jako IKEA, Lego, Zara a H&M vyslechli ohlasy trhu a prodávají zboží z druhé ruky. Obzvlášť mladí spotřebitelé, kteří mají silné ekologické smýšlení, tlačí trh směrem k neuvěřitelným 350 miliardám dolarů do roku 2028. Firmy však stále čelí několika výzvám, jako je rozpoznávání padělků, řízení vrácení zboží a zajištění kvality.

Zboží z druhé ruky: jindy přehlíženo, nyní roste na popularitě
Zdroj: Depositphotos

Trh s použitým oblečením po celém světě vzrostl ze 141 miliard USD v roce 2021 na 230 miliard USD v roce 2024. Očekává se, že do roku 2028 dosáhne až 350 miliard dolarů. Trh s použitým luxusním zbožím rostl obzvlášť rychle – od roku 2017 do roku 2023 vzrostl prodej použitých věcí o 125 %.

Mladí lidé jsou ti, kdo ženou tento trend vpřed. Mileniálové a generace Z nakupují použité věci alespoň jednou za pár měsíců. Když se podíváme na Baby Boomerov, počet zájemců klesá na 20 %. Tato změna ukazuje, jak se mění představy lidí o hodnotě a udržitelnosti.

Zdroj: Thredup

Projekty velkých značek

Ikea Preowned spustila tržiště s použitým zbožím v Madridu a Oslu. Umožňuje lidem prodávat si nábytek mezi sebou a poskytuje 15% slevu za používání poukázek namísto hotovosti. Program je momentálně zdarma.

Lego na to šlo trochu jinak. V USA, Kanadě a Spojeném království spustilo charitativní službu Replay. Lidé ze Spojených států mohou posílat kostky Lega sociálně slabším rodinám. Darovalo se již téměř 500 tun kostek.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Problémy při prodeji zboží z druhé ruky

Složitost operací

  • Komplexní procesy třídění a ověřování,
  • náklady na zpětnou logistiku jsou vysoké,
  • potřeba specializovaných znalostí při posuzování zboží.

Kvalita a podvody

  • Obavy o pravost položek vyšší kategorie,
  • různé úrovně kvality,
  • možné zneužití systému,
  • dopad na dary pro charitativní organizace.

Vliv na byznys

Lidé mají tendenci méně hodnotné předměty darovat a ty nejlepší kousky prodávat na nových C2C platformách, což má dopad na neziskové organizace v sociální sféře.

Firmy hledají cesty šetrnější k životnímu prostředí a spotřebitelé přijímají myšlenky oběhového hospodářství.

Chcete-li být v této oblasti úspěšní, musíte vědět, jak zvládnout komplikovanou logistiku, dávat pozor na kvalitu, získat si důvěru zákazníků a udržet nízké náklady.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+