Podnikání na internetu mnoho lidí vnímá jako způsob, jak konečně začít žít naplno a plnit si své sny. Ale jak vytvořit e-shop, který bude úspěšný a výdělečný? Možností je několik. Můžete si třeba koupit knihu od Petry Mikuláškové, inspirovat se příběhy jiných podnikatelů, koupit si online kurz nebo se jen na chvíli zamyslet. O tom, jak udělat e-shop, bychom si mohli povídat hodiny a pořád by bylo o čem. Abychom vám ušetřili čas, sepsali jsme pro vás nejdůležitější kroky pro vytvoření vlastního e-shopu.
Máte jasno v tom, v jaké oblasti chcete podnikat, resp. víte, co vás baví nebo co chcete vyrábět? Pokud ne, stojí za zvážení, zda to nezkusit v oblasti, ve které jste doposud pracovali. Pozor ale na klauzuli v pracovní smlouvě.
Pokud nevíte, v čem začít podnikat, zkuste najít díru na trhu, rozjet franšízu nebo affiliate marketing. Pro svůj originální nápad požádejte Úřad průmyslového vlastnictví ČR o duševní vlastnictví nebo si zajistěte patent.
Vzory podnikatelských plánů, rady, videa a e-booky, jak vypracovat podnikatelský plán, najdete také na internetu.
Kromě kvalitního podnikatelského plánu musíte znát svou cílovou skupinu. Na tento krok navazují všechny další marketingové aktivity, pro které je důležitá tvorba person.
Základem úspěšného marketingu je znát a pochopit svou cílovou skupinu.
Kdo je vaším zákazníkem zjistíte, když si odpovíte na otázky:
Poznejte, kdo jsou vaši zákazníci a kde je najít.
Segmentaci potřebujete, abyste své peníze investovali rozumně a vytěžili z nich maximum. Jejím cílem je vytvoření homogenních skupin zákazníků, které bychom chtěli obsloužit lépe než konkurence. Segmentovat zákazníky můžeme podle geografické polohy, sociodemografie, kontextu a události, zda se jedná o nového nebo věrného zákazníka.
Vymyslete krátký, originální název, který bude dobře zapamatovatelný a bude vyvolávat asociace. Zda se vydáte cestou tvorby e-shopu na míru, nebo zvolíte hotové e-shopové řešení na pronájem, závisí na vašich financích.
Začněte třeba testováním 5 NEJ e-shopových řešení v roce 2019. Na internetu jich najdete samozřejmě mnohem víc. Sepište si své požadavky a ptejte se. I úroveň supportu konkrétního řešení vám prozradí, jak to v dané společnosti funguje.
Na co si dát pozor, na co nezapomenout při tvorbě e-shopu
Nedostatek zkušeností nebo znalostí může být pro vás bolestivý, proto:
Teď už víte, jak udělat e-shop, který vám bude vydělávat. Spousta začínajících podnikatelů podceňuje přípravu podnikatelského plánu, zejména odhad financí, a proto jejich byznys rychle končí. Rovněž je důležité poznat svou cílovou skupinu, a to opravdu detailně, protože další aktivity na ni navazují, a pokud bude od začátku všechno špatně, tak své peníze vyhazujete ven oknem.
O své zákazníky se zajímejte pořád, nejen na začátku podnikání. Např. taková RFM analýza zákazníků (Recency – jak nedávno nakoupili, Frequency – jak často nakupují, Monetary value – kolik peněz utratili) dokáže snížit vaše marketingové náklady a zvýšit návratnost investic.
Jednatel ByznysWeb.cz. Podnikání začal rebélií za rychlejší internet a tvorbou webů na míru. Posléze vyvinul vlastní redakční systém FLOX, který dnes využívá přes 6000 uživatelů po celém světě.
Nabízíme jednoduché a moderní řešení na pronájem e-shopu nebo webové stránky. Naším cílem je vývoj vlastního CMS FLOX, se kterým si svůj web vytvoříte snadno a rychle i vy.
Pravidelné novinky, rozhovory a stálý obsah pro majitele e-shopů a ecommerce marketéry. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.