5 min. doba čtení

Pronájem e-shopu – ano, či ne?

Pronájem e-shopu je ideálním řešením zejména pro podnikatele – začátečníky, kteří nemají peníze nazbyt. Pokud si chcete podnikání jenom vyzkoušet, u většiny krabicových řešení na pronájem si jednoduše vytvoříte také e-shop zdarma.

Pronájem e-shopu – ano, či ne?

Pokud to není váš případ a raději rovnou investujete do řešení tvorby e-shopu na míru, hledejte programátory s dobrými recenzemi a renomé. U nich budete mít záruku, že vám zvednou telefon a opraví případné chyby, resp. naprogramují nové funkce i v budoucnosti. Najdete je v různých Facebook skupinách nebo využijte poptávkové portály.

Je vhodné si pronajmout e-shop?

Určitě ano, pokud s podnikáním jen začínáte a nemáte znalosti, resp. zkušenosti s programováním a tvorbou webdesignu. Svůj první e-shop si díky pronájmu vytvoříte snadno a rychle sami, bez programátora a webdesignéra, klidně i ze svého obýváku.

 Pronájem e-shopu je ideální volba pro začínající podnikatele. Ušetří vám spoustu času, peněz i starostí.

Výhody pronájmu e-shopu

Tvorba e-shopu je snadná, rychlá a levná. Stačí pár kliknutí a e-shop je připraven. Krabicové řešení na pronájem nabízí 30-90 denní testování zdarma. Za tu dobu se seznámíte s administrací, jednotlivými funkcemi a zjistíte, jak vám vyhovuje. Sami zvládnete dokonce také SEO. Stačí si přečíst návody.

Co se týče webdesignu, často ani nepoznáte, že daný e-shop nebyl vytvořen na míru. Odkazy z patičky lze odstranit v rámci designové úpravy na míru (v těch nejvyšších verzích předplatného je to samozřejmostí).

Na výběr máte spoustu šablon, které si dokážete upravit dle svých představ, nebo si připlatíte za úpravu designu na míru.

Krabicové řešení obsahuje všechny potřebné funkce pro váš e-shop. Pokud potřebujete pomoc, k dispozici je vám nejen sekce FAQ, ale i zkušený support tým.

E-shopová řešení na pronájem nabízí také e-shop zdarma. V rámci FREE verze, které jsou ideální např. pro handmade e-shopy nebo začínající blogery, ale počítejte s limity na počet produktů nebo objednávek měsíčně. Další výhodou je, že veškeré úpravy na webu si realizujete sami nebo můžete pověřit kolegy. Jeden může vyřizovat objednávky, další psát články na blog a třetí přidávat nové produkty. Vám tak zůstane čas třeba na sledování a vyhodnocování efektivity marketingových kampaní. Snadno a rychle vytvoříte také jazykovou mutaci svého webu. Nemusíte tak platit za 2 e-shopy, ale vše máte pod jednou střechou – v jedné administraci.

Pronájem e-shopu levně garantuje pravidelné a bezplatné updaty. Nové funkce vám přibývají automaticky bez jakýchkoliv poplatků. Většina pronájmů nabízí různé verze svého redakčního systému. Každá z nich obsahuje konkrétní funkce a je omezena kapacitně nebo třeba počtem objednávek. Pokud máte např. větší objem dat, můžete bezplatně přejít na vyšší tarif nebo si připlatit.

Nevýhody pronájmu e-shopu

Česko je e-shopová velmoc, ve které vám CMS dokáže udělat každý vývojář. Proto si e-shopový systém musíte vybrat opravdu pečlivě, abyste své peníze neinvestovali do řešení, které třeba za pár měsíců skončí.

Otestujte si, který e-shop systém vám nejvíce vyhovuje. Jen tak si budete 100% jisti, že nekupujete zajíce v pytli.

Pokud si na začátku podnikání vyberete špatného dodavatele, je sice možné přemigrovat e-shop na nový pronájem, ale počítejte se změnou struktury URL adres. Původní URL budete muset přesměrovat a podniknout kroky, abyste eliminovali možný pokles na Googlu. Nikdo vám negarantuje, že e-shop na pronájem splní všechny vaše požadavky a že vám doprogramují služby na míru. Pokud ano, musíte čekat, až se dostanete na řadu, a počítejte s tím, že si připlatíte.

Pokud bude vaše podnikání růst, za pár let možná zjistíte, že vám takové řešení nepostačuje, a budete hledat nové možnosti. To je ale přirozený vývoj, kterému čelí každý úspěšný e-shopař.

Doporučení pro začátečníky

O svůj nový e-shop neustále pečujte. Podnikání na internetu není jen o tom, že si e-shop jednou naklikáte a vše pak jede samo. Je potřeba web optimalizovat, aktualizovat, inovovat, odepisovat na feedback zákazníků, nejen na webu, ale i na hodnoticích portálech, srovnávačích apod. Provozování e-shopu a váš byznys si vyžadují čas – ideálně každý den.

Jak zjistit, které e-shopové řešení je pro mě to pravé?

Začněte tím, že si všechny své představy a požadavky sepíšete do obyčejné excelovské tabulky.

Zaměřte se:

  • nejen na e-shop ceník daného řešení, ale i celkovou funkcionalitu (např. různé platební moduly a napojení na dopravce pro rychlejší expedici);
  • na možnosti úpravy designu na míru;
  • na úroveň a ochotu zákaznické podpory (kromě telefonické podpory je někdy lepší jednou vidět než 100krát slyšet, sledujte také, jak dlouho vyřešení požadavku trvalo);
  • na pravidelné aktualizace (měly by být bezplatné);
  • na možnosti SEO a PPC, resp. poptávejte také nástroje pro zvýšení obratu;
  • na uživatelské recenze přímo na webu, Facebooku nebo zadejte do Googlu ⇢ pronájem e-shopu zkušenosti a konkrétní společnost.

Takový seznam vám při finálním rozhodování pomůže rychle zjistit, které řešení nabízí pronájem e-shopu levně, ale přitom kvalitně.

Srovnání e-shopových řešení, které poskytují pronájem

Pokud nevíte, jaké e-shop systémy jsou nyní na českém trhu oblíbené, zkuste třeba porovnání e-shopů 5 NEJ e-shopových řešení v roce 2019. Patří mezi ně Shoptet nebo ByznysWeb, které působí i na slovenském trhu.

Naprosto vyčerpávající přehled redakčních systémů pro e-shopy najdete na Besteto.cz.

Další e-shopová řešení i s uživatelskými referencemi jsou k dispozici na https://www.vybrat-eshop.cz/eshopy.

Tvorba e-shopu vám už nemusí dělat vrásky. Pronájem e-shopu je jednou z nejlepších možností v začátcích podnikání. Cena je v poměru s kvalitou a množstvím funkcí opravdu nízká. Minimální počáteční investice, bezplatné testování a možnost začít prakticky ihned jsou jen zlomky výhod, které pronájem e-shopu nabízí. Důležité je jen správně si vybrat.

Sdílet článek
Peter Polakovič
CEO

Jednatel ByznysWeb.cz. Podnikání začal rebélií za rychlejší internet a tvorbou webů na míru. Posléze vyvinul vlastní redakční systém FLOX, který dnes využívá přes 6000 uživatelů po celém světě.

ByznysWeb
Tento článek ti přináší

ByznysWeb

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu
2 min. doba čtení

Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu

Nedávný průzkum společnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupování v Německu, známé také jako „live shopping“ či „in-stream shopping“, získává na oblibě. Šest z deseti německých spotřebitelů v současnosti rozumí tomuto pojmu, což je dvojnásob více než před třemi lety. Míra přijetí live shoppingu v Německu je však stále nízká.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+