5 min. doba čtení

Budoucnost ecommerce a affiliate marketingu

Nic nepohnulo digitalizací tak, jako tato pandemie. E-commerce roste. Její význam a podíl na tržbách bude čím dál tím větší. Lidé jsou doma a práce, která se dá dělat z domu, se z domu také dělá. Přidá se affiliate marketing na stranu vítězů tohoto nového nastavení světa? Co z toho vytěží inzerenti a jak publisheři?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Budoucnost ecommerce a affiliate marketingu

COVID-19 a krize

Samozřejmě, e-commerce dnes roste. Vidíme to i z posledního reportu, kde jsme přinesli trend z agregovaných dat affiliate sítě Dognet. Po krátkém útlumu se vracíme, a to i přes začátek ekonomické krize, která by měla mít dopad na spotřebu. A také má. Jen dnešní situace zavřených prodejen nahrává do karet e-shopům. Tak i přes nižší poptávku mají některé e-shopy tržby jako na Vánoce.

Lidé věří ověřeným značkám, hledají jistotu, a co se dá, nakupují online. Předpokládám, že se probudí i standardní dříve offline segmenty a internet se stane místem, kde opravdu budeme nakupovat všechno. Od televizorů až po cement na stavbu. A firmy se s tím musí vyrovnat.

V nejbližších měsících se trh transformuje tak, že na internetu koupíte reálně všechno. Protože kdo se konečně nedostane „full online“, ten zahyne. Škodovka, jak tvrdí v reklamě, otevřela naplno online show room. Ačkoliv víc než jeden obrázek na home-page asi nestihli připravit.

Zřejmě se dočkáme nových standardů nakupování, které by před pouhým měsícem někteří označili za blouznění hraničící s rouháním.

Affiliate jako čistý performance kanál

Výhodou affiliate marketingu pro e-shopy je to, že platí jen provizi z prodeje. Nemusí řešit kliky, zobrazení a podobně – to musí u Heureky, PPC, RTB nebo jiných kanálech. Jak vlastně affiliate funguje? Podívejte se na krátké video.

|

Takže situace nahrává celému affiliate odvětví. V kampaních mají inzerenti nákladovou jistotu. Samozřejmě, dá se zapracovat na optimalizaci, ale už z logiky věci je to poslední kanál, který by měl e-shop upravovat, nebo vypínat.

Affiliate sítě, nejen Dognet, sdružují tisíce publisherů. V době krize, kdy lidé chtějí ušetřit, přijdou vhod i kuponové weby či cashback systémy. Ty umí pracovat právě s cílovou skupinou, která hledá cesty k „levnějšímu“ nakupování. Vhodným způsobem je umí přivést nejen ke slevě, ale i k vyšší efektivitě pro inzerenta. Psal jsem o tom také článek a máme k tomu dokonce krátké video.

Správně nastavená affiliate kampaň dokáže i v době krize přinášet e-shopu efektivitu a zvyšovat objemy prodeje.

|

Impulz pro nové publishery

E-commerce roste, jsme doma a do popředí jde home office. Lidé pochopili, že z mobilu a tabletu nic normálně neudělají. A to, že jsou doma, vytváří potenciál pro vznik a růst nových affiliate publisherů. Máme k tomu článek „Jak reálně vydělat na internetu? Pravdivé a ověřené zkušenosti ze života“ a také „Reálný pohled na vydělávání affiliate marketingem“. Článkům jsem dal „srdíčko“ a řekl, jak to chodí.

Je to těžké, ale ne nemožné. Prostě je třeba si sednout a makat. Klidně z domu. Máme k tomu dokonce dvě knížky – když mi napíšete, pošleme vám je zdarma.

Začít podnikat online a vydělávat je lehčí než kdykoliv předtím. To je samozřejmě klišé… které ale dnes vzhledem k „násilnému“ home-office dává těmto pojmům jiný rozměr. Doma musíme sedět tak či tak. A když se omrzí seriály na Netflixu, je dosud nedostatkového času najednou dost. Když ještě začnete vnímat špatnou situaci v práci, nebo se vás krize už dokonce dotkla, je čas se zamyslet. Co se dá dělat z domu? Můžete si udělat e-shop, být freelancer nebo dělat vlastní projekty. Případně hledat novou práci.

Pěkně to shrnul Zdeněk Dvořák na blogu Ondřeje Martinka. To, že bude víc „dodavatelů“ pro publishery, mě ani nenapadlo.

„Myslím, že se v průměru propadne i cena práce na trhu. To může být výhoda pro affiliate partnery, kteří tak dokážou levněji vytvořit víc obsahu. Obecně affil přitáhne víc lidí, kteří ho budou chtít vyzkoušet. Nejen jednotlivce, ale například i mediální domy, kterým se nebude dařit prodávat vjemy jako předtím.“

Digitalizace v přímém přenosu

Nová situace je těžká, ale dává mnoho příležitostí. Firmy, které by přechod do online světa plánovaly měsíce nebo roky, to dnes stihly za pár dní. Například takové Fruitisimo se přesunulo z offline stánků na fresh džusy na online donášku doslova přes víkend. Výborný rozhovor o tom má Jirka na MladýPodnikatel.cz.

Firmy jako Microsoft, Apple či Amazon přesouvají svoje „velké eventy“ pouze do online světa, nebo dokonce do virtuální reality. To, co bylo včera nemyslitelné, je dnes často jediné východisko.

Jak na tom bude affiliate?

Výhodou je, že jedeme čistě na výkon a inzerenti oceňují, že je to fér. Plus je tam extrémně silná přidaná hodnota. Raději bych byl, kdyby žádný virus ani krize nebyly. Ale e-commerci, digitalizaci a vývoji to může pomoci. A s tím poroste také affiliate.

Samozřejmě, pokud bereme na zřetel, že například travel segment je samozřejmě na dně.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů
4 min. doba čtení

Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů

Facebook přichází s novinkou pro tvůrce obsahu – affiliate odkazy bude možné přidávat přímo do příspěvků a Reels videí. Jedná se o nástroj, který má podpořit prodej produktů a pomoci tvůrcům lépe vydělávat na svém obsahu. Zjistěte, jak využít jeho potenciál, i když u nás si na zavedení ještě počkáme.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak rozjet affiliate na TikToku
3 min. doba čtení

Jak rozjet affiliate na TikToku

Z TikToku se stal populární marketingový nástroj. Být TikTok affiliate je pro podnikatele v e-commerce jedinečný způsob, jak vydělat peníze na svých videích a oslovit více lidí. V tomto článku se podíváme na to, co udělat, abyste mohli začít.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home
4 min. doba čtení

Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home

Na českém trhu si jako partnera pro affiliate kampaň mohou inzerenti vybrat globální, ale také domácí lokální společnosti. Jednou z nich je i Dognet, který je fyzicky přítomen v Česku již několik let, přičemž první české affiliate kampaně spouštěl již v roce 2013. Za ta léta Dognet navnímal celý český e-commerce a umí pomoci i […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+