2 min. doba čtení

Úspěch TikToku dráždí jiné platformy. Vznikají tím nové koncepty

Čím méně hudby je na TikToku, tím více z toho těží Spotify. Čím větší je popularita kanálu TikTok, tím více je tento formát kopírován na jiných platformách.

Úspěch TikToku dráždí jiné platformy. Vznikají tím nové koncepty
Zdroj: Depositphotos

Soupeření TikToku a YT Shorts

YouTube se snaží konkurovat TikToku tím, že svým tvůrcům umožňuje zpeněžení prostřednictvím Shorts. YouTube uvádí, že jejich platforma Shorts má velký dosah a více než 25 % kanálů v partnerském programu také zpeněžuje prostřednictvím Shorts.

Aby platforma motivovala tvůrce ke zvyšování obsahu ve formátu Shorts, oznámila vyšší příjmy pro profily, které vytvářejí krátká videa. YouTube zdůrazňuje, že Shorty jsou jen jedním z aspektů podnikání tvůrců a většina z nich vydělává peníze i jinými způsoby. Celkově se snaží ukázat, že má pro tvůrce stabilní a lukrativní program, což je reakce na úspěch TikToku.

Paradoxně je to právě TikTok, který v poslední době motivuje tvůrce k vytváření delších videí.

Méně hudby na TikToku = více videí na Spotify

Universal Music Group (UMG) po odchodu z TikToku rozšiřuje své partnerství se Spotify a zaměřuje se na objevování hudby a sociální interakci. UMG je lídrem v hudebním průmyslu – zaměřuje se na nahrávání a vydávání hudby, ale také na merchandising a audiovizuální obsah. Zastupuje velká jména, jako jsou Taylor Swift, Billie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Spotify začne podporovat hudební videa díky rozšířenému partnerství s UMG. Podrobnosti o tom, které části katalogu UMG budou nabízeny jako videa, zatím nejsou známy. Víme jen, že se novinka dostala do USA a ostatní země si budou muset počkat.

Ačkoli UMG odchodem z TikToku přišla o značný prostor pro umělce, které zastupuje, spolupráce se Spotiify přinese podle společnosti nové reklamní a sociální funkce na podporu tvůrců. Cílem je zvýšit viditelnost a popularitu nové hudby, což umělcům pod UMG poskytne větší podporu a přístup k většímu publiku na platformě Spotify.

Daniel Ek, zakladatel a generální ředitel společnosti Spotify, řekl: “Chystané funkce dají umělcům a jejich týmům do rukou více moci, aby se mohli autenticky vyjadřovat, účinně propagovat svou práci a lépe zpeněžit své umění.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+