Soupeření TikToku a YT Shorts
YouTube se snaží konkurovat TikToku tím, že svým tvůrcům umožňuje zpeněžení prostřednictvím Shorts. YouTube uvádí, že jejich platforma Shorts má velký dosah a více než 25 % kanálů v partnerském programu také zpeněžuje prostřednictvím Shorts.
Aby platforma motivovala tvůrce ke zvyšování obsahu ve formátu Shorts, oznámila vyšší příjmy pro profily, které vytvářejí krátká videa. YouTube zdůrazňuje, že Shorty jsou jen jedním z aspektů podnikání tvůrců a většina z nich vydělává peníze i jinými způsoby. Celkově se snaží ukázat, že má pro tvůrce stabilní a lukrativní program, což je reakce na úspěch TikToku.
Paradoxně je to právě TikTok, který v poslední době motivuje tvůrce k vytváření delších videí.
Méně hudby na TikToku = více videí na Spotify
Universal Music Group (UMG) po odchodu z TikToku rozšiřuje své partnerství se Spotify a zaměřuje se na objevování hudby a sociální interakci. UMG je lídrem v hudebním průmyslu – zaměřuje se na nahrávání a vydávání hudby, ale také na merchandising a audiovizuální obsah. Zastupuje velká jména, jako jsou Taylor Swift, Billie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez.
Spotify začne podporovat hudební videa díky rozšířenému partnerství s UMG. Podrobnosti o tom, které části katalogu UMG budou nabízeny jako videa, zatím nejsou známy. Víme jen, že se novinka dostala do USA a ostatní země si budou muset počkat.
Ačkoli UMG odchodem z TikToku přišla o značný prostor pro umělce, které zastupuje, spolupráce se Spotiify přinese podle společnosti nové reklamní a sociální funkce na podporu tvůrců. Cílem je zvýšit viditelnost a popularitu nové hudby, což umělcům pod UMG poskytne větší podporu a přístup k většímu publiku na platformě Spotify.
Daniel Ek, zakladatel a generální ředitel společnosti Spotify, řekl: “Chystané funkce dají umělcům a jejich týmům do rukou více moci, aby se mohli autenticky vyjadřovat, účinně propagovat svou práci a lépe zpeněžit své umění.”