2 min. doba čtení

TikTok ztichne. Zítra platformu opustí největší hudební společnost

Společnosti se na podmínkách nové smlouvy nedohodly. V důsledku toho společnost Universal Music Group již nebude poskytovat licence na obsah pro TikTok a TikTok Music.

TikTok ztichne. Zítra platformu opustí největší hudební společnost
Zdroj: Depositphotos

Společnost Universal Music Group (UMG) je lídrem v oblasti hudební zábavy – zabývá se nahráváním, vydáváním, merchandisingem a audiovizuálním obsahem. Zastupuje velká jména, jako jsou Taylor Swift, Billie Eilish, Justin Bieber, BTS a Selena Gomez, která byla shodou okolností nejúspěšnějším respondentem na TikToku v loňském roce.

Společnost UMG však TikToku vyčítá, že svým umělcům a autorům neposkytuje dostatečné kompenzace. TikTok v současné době nabízí jen asi 1 % celkových příjmů UMG a navrhuje podmínky kompenzace, které zdaleka neodpovídají tržní hodnotě hudebního obsahu. “V konečném důsledku se TikTok snaží vybudovat byznys založený na hudbě, aniž by za ni platil spravedlivou hodnotu,” tvrdí společnost.

“Podmínky našeho vztahu se společností TikTok jsou stanoveny ve smlouvě, která vyprší 31. ledna 2024. V diskusích o prodloužení smlouvy jsme na ně naléhali ve třech zásadních otázkách – adekvátní kompenzace pro naše umělce a autory písní, ochrana lidských umělců před škodlivými účinky umělé inteligence a online bezpečnost pro uživatele TikToku,” vysvětluje UMG v otevřeném dopise umělcům, v němž vysvětluje důvody svého odchodu z platformy.

UMG uvádí, že TikTok neřeší otázky autorských práv a odmítá umělou inteligenci a řešení online bezpečnosti. Podle vydavatele jejich přístup k využívání umělé inteligence ohrožuje autorské honoráře lidských umělců.

TikTok se rovněž vyjádřil: “Je smutným zklamáním, že Universal Music Group upřednostnila vlastní chamtivost před zájmy svých umělců a autorů. Navzdory falešnému vyprávění a rétorice společnosti Universal je faktem, že se rozhodla odejít od silné podpůrné platformy s více než miliardou uživatelů, která slouží jako bezplatný propagační a objevitelský prostředek pro jejich talenty. TikTok dokázal uzavřít dohody “artist-first” s každou jinou značkou a vydavatelstvím. Je zřejmé, že sobecké jednání společnosti Universal není v nejlepším zájmu umělců, autorů a fanoušků.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+