2 min. doba čtení

Přeshraniční e-commerce je hnací silou evropského trhu ve výši 326 miliard eur

V Evropě získává přeshraniční obchod v oblasti online nakupování na síle. Podle nejnovějšího průzkumu Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe od společnosti Cross-Border Commerce Europe se přeshraniční e-commerce na kontinentu může pochlubit ohromujícími tržbami ve výši 326 miliard eur pro finanční rok 2023/2024.

Přeshraniční e-commerce je hnací silou evropského trhu ve výši 326 miliard eur
Zdroj: Depositphotos

Pokud se na čísla podíváme podrobněji, zjistíme, že převažují online trhy, na které připadá až 69 % celkových tržeb, tj. 225 miliard eur. Jen 100 největších přeshraničních trhů vykázalo pozoruhodný nárůst o 39,29 % s tržbami ve výši 197,01 miliardy EUR. Ještě překvapivější je, že 10 největších trhů představovalo přibližně polovinu obratu.

Výsledky naší nejnovější analýzy ukazují, jak dynamicky se v Evropě vyvíjí přeshraniční e-commerce,vyjádřila se zakladatelka společnosti Cross-Border Commerce Europe, Carine Moitier.

Spotřebitelé se stále častěji rozhodují pro přeshraniční nákupy. To naznačuje slibnou budoucnost pro zavedené podniky v tomto odvětví, ale také pro nové konkurenty.

Často kladené otázky

Co je cross-border e-commerce?

Cross-border e-commerce je mezinárodní elektronický obchod, kde prodejce a kupující pocházejí z různých zemí. Týká se prodeje zboží nebo služeb online, a to mezi firmami (B2B), firmami a zákazníky (B2C) nebo i mezi jednotlivci (C2C).

Tento typ obchodu je na vzestupu díky zlepšené logistice a mezinárodním platebním možnostem. Je však doprovázen výzvami, jako jsou rozdílné daňové předpisy, cla, jazyky a pravidla ochrany spotřebitele. Výrazně rozšiřuje možnosti prodeje i mimo domácí trhy.

Dynamika trhu se pravděpodobně poněkud změní. Hrubá hodnota přeshraničního zboží v Evropě pravděpodobně vzroste. Odhaduje se, že do roku 2025 bude 97,3 % návštěvníků pocházet ze zemí mimo Evropu. Podíl tržišť na celkové hrubé hodnotě e-commerce by měl mírně klesnout z 69 % na 67,9 %, co naznačuje, že trh dozrává.

Zajímavým zjištěním je, že tento model expanze není ojedinělý. Přeshraniční e-commerce v Evropě zaznamenalo v roce 2023 nárůst o 32 % ve srovnání s předchozím rokem na počátku tohoto roku. Evropské e-shopy dosáhly v tomto období přeshraničních prodejů v celkové výši 107 miliard eur.

Při pohledu na tento rychlý rozvoj přeshraničního e-commerce v Evropě je zřejmé, že podniky i spotřebitelé využívají příležitostí, které nabízí. Vysoká míra růstu na předních trzích odráží nejen odolnost tohoto odvětví, ale také poukazuje na rostoucí trend přeshraničního nakupování mezi evropskými spotřebiteli.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe