3 min. doba čtení

Temu předběhlo eBay a stalo se druhou nejnavštěvovanější e-commerce platformou

Před dvěma lety byla spuštěna čínská e-commerce platforma Temu. Za tu dobu se jí podařilo zaplnit mediální prostor, rozbít hlavu ostatním hráčům na poli elektronického obchodování a v návštěvnosti překonat eBay. S druhou nejnavštěvovanější stránkou elektronického obchodu na světě lze Temu považovat za významného globálního hráče. Tento pozoruhodný růst poskytuje několik důležitých informací o dynamice online obchodování.

Temu předběhlo eBay a stalo se druhou nejnavštěvovanější e-commerce platformou
Zdroj: Depositphotos

DoNews na základě údajů Similarwebu uvedl, že Temu se stal druhým největším e-shopem na světě. Stránky měsíčně navštíví téměř 700 milionů uživatelů. Úspěch Temu je obdivuhodný nejen kvůli rychlosti jeho růstu, ale také proto, že narušil zavedený trh.

Je jedinou platformou elektronického obchodu v první dvacítce, která byla uvedena na trh v posledním desetiletí. Posledním významným hráčem byl jihokorejský Coupang. To ukazuje, jak obtížné je proniknout do oblasti, které dominují globální giganti jako Amazon, eBay a Alibaba.

Výrazné investice do návštěvnosti

Na rozdíl od většiny svých konkurentů Tem získává návštěvnost převážně z agresivních reklamních kampaní, za což čelí silné kritice z různých stran. Strategie zaměřená na reklamu ji přivádí až k 700 milionům návštěv měsíčně. Takového rozsahu zatím nedosáhl žádný jiný maloobchodní prodejce.

Pro srovnání, Amazon má 2,7 miliardy návštěv měsíčně, většinou z USA, zatímco Temu působí v 79 zemích a USA tvoří jen malou část jeho návštěvnosti. To poukazuje na agresivní globální expanzi společnosti Temu, která ji staví do pozice silného konkurenta.

Temu ecommerce

Zdroj: Similarweb

Zaměření na mobilní aplikace

Ačkoli je návštěvnost webu Temu významná, většina transakcí pravděpodobně pochází z jeho aplikace. Jen několik týdnů po svém spuštění v září 2022 se dokonce stala nejstahovanější nákupní aplikací v USA. Stabilně si drží první místo a v současné době je na prvním místě z téměř 80 zemí, ve kterých působí. To podtrhuje význam strategie zaměřené na mobilní zařízení pro projekty elektronického obchodování.

Změna strategií

Temu se původně prezentoval jako velmi levné tržiště s produkty přímo z Číny, ale jeho obchodní model se vyvíjí. Dnes již 20 % jeho prodejů v USA pochází z místních skladů, což může naznačovat posun k udržitelnějšímu a lokálně řízenému modelu realizace objednávek.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

To znamená, že Temu může postupně přestat spoléhat na používání volných pravidel, která umožňují bezcelní dovoz zboží.

Podle současných pravidel EU podléhají výrobky dovážené ze zemí mimo EU, například z amerických nebo čínských internetových obchodů, dovoznímu clu. Objednávky do výše 150 EUR jsou od cla osvobozeny. Tato hranice umožňuje mezinárodním prodejcům, jako jsou AliExpress a Temu, nabízet výrobky bez cla díky jejich nízkým cenám. Podobné změny se zavádějí i v Turecku, kde se zvyšuje clo na zahraniční objednávky. Od 21. srpna se clo na zásilky z EU zvýší z 18 % na 30 % a na zásilky ze zemí mimo EU dokonce na 60 %. Práh pro osvobození od daně se snižuje ze 150 EUR na 30 EUR, což zvýší náklady na menší online objednávky a přiměje zákazníky, aby více nakupovali u domácích prodejců.

Pokud se společnosti zabývající se elektronickým obchodováním mohou od Temu něco naučit, může to být právě schopnost rychle se přizpůsobit, když se změní podmínky na trhu a předpisy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+