3 min. doba čtení

Mobilní nakupování celosvětově roste. Co nás může naučit čínské Temu?

Globální pandemie a karanténa naučili spotřebitele nakupovat online. Zákazníci se ještě více přesunuli do virtuálního prostoru.

Mobilní nakupování celosvětově roste. Co nás může naučit čínské Temu?

Globální pandemie a karanténa naučili spotřebitele nakupovat online. Zákazníci se ještě více přesunuli do virtuálního prostoru. Vyhledávají, prohlížejí a nakupují zejména přes aplikace. Jsou dokonce připraveni uskutečnit své nákupy s dosud neznámými značkami, zvláště pokud je cena nízká.

Jako příklad si vezměme nákupní aplikaci Temu. V říjnu 2022 měla jen v USA 850 000 týdenních aktivních uživatelů. O rok později číslo vzrostlo na 38 milionů. Tento ohromný nárůst potvrzuje dominanci zahraničních společností v mobilním maloobchodu. Temu sídlí v Číně, jakož i druhá a čtvrtá nejrychleji rostoucí aplikace podle času stráveného v prvním pololetí roku 2023 (Shein a AliExpress).

Jak být jiný, ale zachovat to nejdůležitější

Aby se prodejci odlišili od konkurence, neustále experimentují s novými funkcemi. Zdá se však, že od některých praktik se jednoduše nedá upustit. Při pohledu na 10 globálně nejlepších aplikací lze vidět 3 funkce, které je spojují: platba třetími stranami, kurátorský obsah nákupů a denní/hodinové nabídky. Jiné funkce, jako například odměny pro členy, nakoupit hned zda odložená platba jsou také velmi populární. Dá se vypozorovat i ústřední motiv – mobile first přístup.

Očekávání spotřebitelů od kvality nákupních aplikací rostou

Spotřebitelé si zvykají na mobilní nakupování a od aplikací začínají požadovat víc. V roce 2021 si 85,5 % nakupujících stáhlo aplikace s hodnocením výkonnosti na mobilních zařízeních nad 80.

Spotřebitelé mají vysoká očekávání. Od nákupních aplikací si slibují objevování a zážitek od vstupu do aplikace po splnění jejich prvního nákupu, jakož i funkce, které je budou motivovat k opakovaným nákupům.

Americkému trhu vládnou e-commerce a retail aplikace

V mobilních aplikacích lze nakoupit téměř vše. Američtí spotřebitelé jednoznačně upřednostňují dvě kategorie produktů. V prvním pololetí roku 2023 si stáhli přibližně 140 milionů aplikací pro elektronický obchod a 100 milionů aplikací pro maloobchodní prodejny. Dále následují supermarkety a obchody s potravinami, kupóny a odměny, second hand prodej, BNPL (nakup teď, plať později), lékárny a drogerie, nákupní a obchodní centra.

Přestože je největší zájem o e-commerce značky, vidíme, že mobilní aplikace pro nákupy pronikají všechny části nákupního zážitku: od objednávání potravin přes hledání výhodných nabídek až po koupi produktů z druhé ruky. V roce 2023 je důležitá cena – něco, co rafinovaným čínským hráčům jde dobře. Spotřebitelé pocítili inflační tlak na svůj příjem a soustředilo se na šetření peněz nebo hledají vyšší hodnotu za peníze.

Nákupní návyky v mobilních aplikacích ještě nedosáhly vrcholu

Spotřebitelé se systémem Android po celém světě už druhý rok po sobě strávili více než 50 miliard hodin v nákupních aplikacích. Od roku 2020 je to nárůst o 42 procent. V následujících letech se očekává další růst.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce
3 min. doba čtení

Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce

Zákazníci dnes očekávají, že jim značka bude rozumět bez ohledu na to, zda právě otevřou aplikaci, kliknou na e-mail nebo navštíví web. Místo toho však často zažívají chaotickou komunikaci: v jednu chvíli je čeká připomínka v košíku, o pár hodin později obecný newsletter a mezitím push notifikace s nesouvisející akcí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie
6 min. doba čtení

AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie

AI revoluce mění pravidla digitální reklamy – prediktivní modely a bidding strategie poháněné umělou inteligencí dokážou v reálném čase odhadnout hodnotu každého kliknutí a automaticky upravovat nabídky pro maximální zisk. Díky inteligentnímu škálování kampaní už neplatíte za dohady, ale za výsledky.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+