2 min. doba čtení

Clo pro zahraniční balíčky se bude měnit i v Turecku

Turecká vláda zavádza zmeny v daniach. Chce obmedziť objednávky zo zahraničných e-shopov. Dovozné slá sa výrazne zvýšia a zavedie sa dodatočná daň na určité kategórie produktov.

Clo pro zahraniční balíčky se bude měnit i v Turecku
Zdroj: Depositphotos

E-commerce v Turecku zažívá rychlý růst. Ministerstvo obchodu uvedlo, že výdaje na internetu se v loňském roce více než zdvojnásobily, a to díky inflaci a výraznému autonomnímu růstu. Očekává se, že tento trend bude pokračovat. V současné době působí v tureckém elektronickém obchodě téměř 560 000 společností. A aby vláda ochránila domácí podniky před rostoucí konkurencí ze strany zahraničních internetových obchodů, přijímá nová opatření.

Od 21. srpna se clo na evropské balíky zvýší z 18 % na 30 %. U zásilek ze zemí mimo EU se clo, které v současnosti činí 30 %, zdvojnásobí na 60 %. To se vztahuje na zboží doručované poštou nebo expresními zásilkami tureckým zákazníkům.

Mění se také hranice pro osvobození od daně u mezinárodních objednávek – z původních 150 eur se snižuje na 30 eur. To znamená, že turečtí spotřebitelé budou mít vyšší náklady na menší online objednávky ze zahraničí. Cílem je odradit zákazníky od vyhledávání zboží v zahraničí a zvýhodnit domácí podniky.

Země také zavede dodatečnou daň na zboží, které spadá pod zvláštní zákon o spotřební dani, jako jsou luxusní výrobky, které budou podléhat pevné dani ve výši 20 %.

I zde můžeme vidět, jak známí asijští giganti válcují tržby. Chystaná nařízení jsou reakcí na praktiky prodejců, jako jsou Temu a AliExpress. Evropská unie již představila plán, podle kterého budou do března 2028 osvobozeny od dovozního cla balíky do 150 eur ze zemí mimo Unii.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+