
E-commerce v Turecku zažívá rychlý růst. Ministerstvo obchodu uvedlo, že výdaje na internetu se v loňském roce více než zdvojnásobily, a to díky inflaci a výraznému autonomnímu růstu. Očekává se, že tento trend bude pokračovat. V současné době působí v tureckém elektronickém obchodě téměř 560 000 společností. A aby vláda ochránila domácí podniky před rostoucí konkurencí ze strany zahraničních internetových obchodů, přijímá nová opatření.
Od 21. srpna se clo na evropské balíky zvýší z 18 % na 30 %. U zásilek ze zemí mimo EU se clo, které v současnosti činí 30 %, zdvojnásobí na 60 %. To se vztahuje na zboží doručované poštou nebo expresními zásilkami tureckým zákazníkům.
Mění se také hranice pro osvobození od daně u mezinárodních objednávek – z původních 150 eur se snižuje na 30 eur. To znamená, že turečtí spotřebitelé budou mít vyšší náklady na menší online objednávky ze zahraničí. Cílem je odradit zákazníky od vyhledávání zboží v zahraničí a zvýhodnit domácí podniky.
Země také zavede dodatečnou daň na zboží, které spadá pod zvláštní zákon o spotřební dani, jako jsou luxusní výrobky, které budou podléhat pevné dani ve výši 20 %.
I zde můžeme vidět, jak známí asijští giganti válcují tržby. Chystaná nařízení jsou reakcí na praktiky prodejců, jako jsou Temu a AliExpress. Evropská unie již představila plán, podle kterého budou do března 2028 osvobozeny od dovozního cla balíky do 150 eur ze zemí mimo Unii.