2 min. doba čtení

Změna dovozního cla začíná nabírat reálné kontury

Evropský parlament pracuje na změně pravidel DPH pro dovoz zboží pro e-commerce dovozy. Na stole je návrh na zrušení hodnoty 150 eur pro dovozní clo. Ačkoli jednání stále probíhají, bylo již rozhodnuto, že tyto změny vstoupí v platnost do března 2028.

Změna dovozního cla začíná nabírat reálné kontury
Zdroj: Depositphotos

Současná pravidla DPH a jejich důsledky

Podle současných pravidel EU podléhají výrobky dovážené ze zemí mimo Evropskou unii, například od amerických nebo čínských online prodejců, dovoznímu clu. Pro objednávky do 150 eur však existuje výjimka.

Tato hranice umožnila mnoha mezinárodním prodejcům, zejména těm na platformách jako AliExpress a Temu, kteří nabízejí obvykle levné produkty, vyhnout se placení dovozních cel.

Studie Výzkumné služby Evropského parlamentu ukázala, že hranice 150 eur podněcuje obchodníky k podhodnocování zboží. Tím, že podlézají ceny, snižují poplatky za DPH a vyhýbají se clu. To znamená ztrátu příjmů pro EU, ale také to vytváří nerovné podmínky pro místní podniky, které dodržují daňové předpisy.

Zrušení prahové hodnoty 150 eur by zároveň mohlo vést k eliminaci administrativy, protože veškeré dovážené zboží by muselo projít systémem jednotného kontaktního místa pro dovoz (IOSS). V současné době je správa různých dovozních cel a požadavků na DPH na více trzích logistickou noční můrou. Díky jednotnému systému by dropshippeři mohli těžit z jednodušších procesů, což by mohlo snížit čas a zdroje vynaložené na dodržování předpisů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Dopad na dropshipping podnikání

Změnu by mohly pocítit firmy zaměřené na model dropshippingu. Dropshippeři v EU často bojují s konkurencí výše zmíněných mezinárodních prodejců, kteří prodávají své zboží za téměř likvidační ceny. Když však prodejci mimo EU pocítí dopad daní, mohla by se eliminovat nekalá konkurence ze strany podhodnocených dovozů, čímž by se vyrovnaly podmínky.

Zároveň je však třeba poznamenat, že zrušení limitu může vést ke zvýšení nákladů pro spotřebitele, neboť dovozní clo se bude vztahovat na všechny nákupy bez ohledu na jejich hodnotu. Dropshippeeři budou muset o těchto změnách transparentně informovat své zákazníky a případně upravit své cenové strategie, aby zůstali konkurenceschopní.

Přestože navrhované změny jsou stále předmětem jednání v Evropském parlamentu, očekávané zavedení do března 2028 dává internetovým podnikům dostatek času na přípravu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024
3 min. doba čtení

Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024

Nedávná studie společnosti Acceleration Partners ukazuje, že prodejci a marketéři by si měli uvědomit několik významných změn v nákupním prostředí. Pochopení těchto změn a zavedení cílených vánočních nákupních trendů a strategií pro rok 2024 bude klíčové pro firmy, které chtějí maximalizovat svůj výkon v tomto kritickém období prodeje.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+