
Čínské tržiště dělá silné kroky ve snaze konkurovat dalším gigantům v oblasti elektronického obchodování, jako jsou Amazon a eBay. Právě tyto značky inspirovaly obchodní model Temu, v němž budou místní prodejci využívat své domácí sklady k rychlejšímu doručení zboží.
V domovské Číně má tržiště jiný přístup: “Temu vyžaduje, aby se prodejci dohodli na velkoobchodních cenách a zboží hromadně odesílali do skladů Temu v Číně. Temu se pak stará o reklamu, marketing, plnění, zákaznický servis a tvorbu cen. Tržiště se tak blíží konsignačnímu modelu nebo jej lze také nazvat plně spravovaným tržištěm,” uvádí platforma Marketplace Pulse.
E-commerce gigant na pomalé cestě k úspěchu
První kroky do Evropy podnikla společnost Temu v loňském roce, kdy otevřela kancelář v Irsku a zpřístupnila aplikaci v nizozemštině. V současné době funguje na modelu dropshippingu, kdy jsou produkty zasílány přímo od výrobců spotřebitelům, přičemž všichni prodejci jsou z Číny. To by se mělo změnit již v březnu.
“Podle zpráv z Číny rozšíří Temu 15. března své tržiště o prodejce z USA a později i z Evropy. Na rozdíl od stávajících čínských prodejců nebude Temu zasílat zboží do skladů Temu v Číně a místo toho bude zajišťovat plnění ze svých domácích skladů. Temu také nebude kontrolovat ceny ani marketing, čímž bude efektivně napodobovat tržiště Amazon, eBay a Walmart,” uvádí zpráva Marketplace Pulse.
Po vstupu na evropský trh společnost zaznamenala růst a rozšířila svou doručovací síť v Evropě prostřednictvím partnerství s logistickými společnostmi. Jiné zvučné značky e-commerce, jako jsou Amazon a eBay, zaznamenaly po vstupu Temu na trh pokles počtu denních mobilních objednávek.

Zdroj: Marketplace Pulse
Přinese expanze vytoužený happyend?
Situace však není úplně růžová ani pro takového giganta. Svůj reklamní rozpočet denně utrácí na platformách Meta a Google. Navzdory rychlému růstu a úspěchům v získávání zákazníků existují obavy, že by firma mohla mít problém vydělat na svém obrovském počtu uživatelů. Firma se také potýká s logistickými problémy, bojuje s kapacitou skladů a odhaduje se, že na každé objednávce v USA ztrácí přibližně 30 –35 % a v průměru 40 % objednávek celosvětově.
Navíc zatím není vůbec jasné, zda se online prodejci k platformě Temu skutečně připojí. V minulosti měly podobné platformy, jako jsou Wish, Shein a AliExpress, problémy s přilákáním domácích prodejců.