Čínské tržiště dělá silné kroky ve snaze konkurovat dalším gigantům v oblasti elektronického obchodování, jako jsou Amazon a eBay. Právě tyto značky inspirovaly obchodní model Temu, v němž budou místní prodejci využívat své domácí sklady k rychlejšímu doručení zboží.
V domovské Číně má tržiště jiný přístup: “Temu vyžaduje, aby se prodejci dohodli na velkoobchodních cenách a zboží hromadně odesílali do skladů Temu v Číně. Temu se pak stará o reklamu, marketing, plnění, zákaznický servis a tvorbu cen. Tržiště se tak blíží konsignačnímu modelu nebo jej lze také nazvat plně spravovaným tržištěm,” uvádí platforma Marketplace Pulse.
E-commerce gigant na pomalé cestě k úspěchu
První kroky do Evropy podnikla společnost Temu v loňském roce, kdy otevřela kancelář v Irsku a zpřístupnila aplikaci v nizozemštině. V současné době funguje na modelu dropshippingu, kdy jsou produkty zasílány přímo od výrobců spotřebitelům, přičemž všichni prodejci jsou z Číny. To by se mělo změnit již v březnu.
“Podle zpráv z Číny rozšíří Temu 15. března své tržiště o prodejce z USA a později i z Evropy. Na rozdíl od stávajících čínských prodejců nebude Temu zasílat zboží do skladů Temu v Číně a místo toho bude zajišťovat plnění ze svých domácích skladů. Temu také nebude kontrolovat ceny ani marketing, čímž bude efektivně napodobovat tržiště Amazon, eBay a Walmart,” uvádí zpráva Marketplace Pulse.
Po vstupu na evropský trh společnost zaznamenala růst a rozšířila svou doručovací síť v Evropě prostřednictvím partnerství s logistickými společnostmi. Jiné zvučné značky e-commerce, jako jsou Amazon a eBay, zaznamenaly po vstupu Temu na trh pokles počtu denních mobilních objednávek.
Přinese expanze vytoužený happyend?
Situace však není úplně růžová ani pro takového giganta. Svůj reklamní rozpočet denně utrácí na platformách Meta a Google. Navzdory rychlému růstu a úspěchům v získávání zákazníků existují obavy, že by firma mohla mít problém vydělat na svém obrovském počtu uživatelů. Firma se také potýká s logistickými problémy, bojuje s kapacitou skladů a odhaduje se, že na každé objednávce v USA ztrácí přibližně 30 –35 % a v průměru 40 % objednávek celosvětově.
Navíc zatím není vůbec jasné, zda se online prodejci k platformě Temu skutečně připojí. V minulosti měly podobné platformy, jako jsou Wish, Shein a AliExpress, problémy s přilákáním domácích prodejců.