2 min. doba čtení

Španělsko, země toreadorů a přeshraničního prodeje

Hodnota španělského elektronického obchodu v roce 2021 přesáhla 57,7 miliardy eur. V porovnání s předchozím rokem se jednalo o 11,7% nárůst. Velkou část tohoto růstu tvořil přeshraniční prodej.

Španělsko, země toreadorů a přeshraničního prodeje

Atraktivní destinace pro přeshraniční prodej

Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi se španělský online trh rozvíjí relativně pomalu. Protože ji zatím nelze označit za vyspělou, je atraktivní destinací pro mezinárodní online prodejce.

Španělsko procházelo obtížným obdobím, kdy se zotavovalo z recese a bylo také postiženo pandemií koronaviru. Tento trh je však jedním z předních trhů elektronického obchodu v jižní Evropě. Je také považována za čtvrtý největší trh elektronického obchodování B2C v Evropě po Německu, Spojeném království a Francii.

Nejméně 60 % obratu ve čtvrtém čtvrtletí pocházelo z přeshraničního prodeje.

V posledním čtvrtletí roku 2021 dosáhl elektronický obchod ve Španělsku celkové hodnoty 16,9 miliardy eur, což představuje nárůst o 15,8 % oproti předchozímu roku. Vyplývá to z nejnovějších údajů španělské Národní komise pro trh a kompetence (CNMC).

V roce 2021 vzrostl objem transakcí o 8,6 % na 334 milionů. Naprostá většina těchto transakcí (66,5 %) byla registrována v zahraničí. To znamená, že velkou část online transakcí ve Španělsku tvořily přeshraniční prodeje, které dosáhly hodnoty 10,156 miliardy eur, což je o 14 % více než v předchozím roce. Většina přeshraničních prodejů byla určena spotřebitelům žijícím v Evropské unii (90 %).

Na druhé straně transakce ze zahraničních měst do Španělska dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí obratu 1,56 miliardy eur. To představuje nárůst o 27,7 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Nejméně 59,6 % těchto nákupů pocházelo z Evropské unie.

Pokud se rozhodnete přidat Španělsko na wishlist v rámci přeshraniční strategie, je možná na čase přemýšlet o tom, jak vybrat vhodné tržiště. Přečtěte si článek „Celosvětová expanze bez starostí: Prodávejte přes Amazon

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Digitalizace v e-commerce: Smlouvy s influencery, kurýry i dodavateli
4 min. doba čtení

Digitalizace v e-commerce: Smlouvy s influencery, kurýry i dodavateli

Čas je v e-commerce klíčový. Počítáte s každou minutou. Každý den musíte odeslat zboží, dohodnout se s influencerem, podepsat smlouvu s obchodním partnerem. Pak rychle připravit interní dokumenty, vyřešit reklamaci, odeslat objednávku, nalodit nové brigádníky. Vše vyžaduje čas. Jak si urychlit práci?

Heslo versus passkey: Které přihlašování je bezpečnější a pohodlnější?
3 min. doba čtení

Heslo versus passkey: Které přihlašování je bezpečnější a pohodlnější?

Každý e-shopař to zná: zákazník se při pokusu o přihlášení zasekne, zapomene heslo, po několika neúspěšných pokusech to vzdá – a košík zůstane prázdný. Frustrace, kterou hesla způsobují, nefrustruje jen zákazníky, ale i samotné obchodníky. Naštěstí existuje řešení, které může tuto bariéru odstranit – a zároveň zvýšit bezpečnost i konverze. Jmenuje se passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+