
Atraktivní destinace pro přeshraniční prodej
Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi se španělský online trh rozvíjí relativně pomalu. Protože ji zatím nelze označit za vyspělou, je atraktivní destinací pro mezinárodní online prodejce.
Španělsko procházelo obtížným obdobím, kdy se zotavovalo z recese a bylo také postiženo pandemií koronaviru. Tento trh je však jedním z předních trhů elektronického obchodu v jižní Evropě. Je také považována za čtvrtý největší trh elektronického obchodování B2C v Evropě po Německu, Spojeném království a Francii.
Nejméně 60 % obratu ve čtvrtém čtvrtletí pocházelo z přeshraničního prodeje.
V posledním čtvrtletí roku 2021 dosáhl elektronický obchod ve Španělsku celkové hodnoty 16,9 miliardy eur, což představuje nárůst o 15,8 % oproti předchozímu roku. Vyplývá to z nejnovějších údajů španělské Národní komise pro trh a kompetence (CNMC).
V roce 2021 vzrostl objem transakcí o 8,6 % na 334 milionů. Naprostá většina těchto transakcí (66,5 %) byla registrována v zahraničí. To znamená, že velkou část online transakcí ve Španělsku tvořily přeshraniční prodeje, které dosáhly hodnoty 10,156 miliardy eur, což je o 14 % více než v předchozím roce. Většina přeshraničních prodejů byla určena spotřebitelům žijícím v Evropské unii (90 %).
Na druhé straně transakce ze zahraničních měst do Španělska dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí obratu 1,56 miliardy eur. To představuje nárůst o 27,7 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Nejméně 59,6 % těchto nákupů pocházelo z Evropské unie.
Pokud se rozhodnete přidat Španělsko na wishlist v rámci přeshraniční strategie, je možná na čase přemýšlet o tom, jak vybrat vhodné tržiště. Přečtěte si článek “Celosvětová expanze bez starostí: Prodávejte přes Amazon“