6min. doba čtení

Celosvětová expanze bez starostí: Prodávejte přes Amazon

Chcete prodávat po celém světě a bez starostí? I když to zní nereálně, Amazon vám tuto možnost nabízí. Prodej na Amazonu učaruje hlavně podnikatelům, jejichž zájmem je expandovat do různých koutů světa, ale s minimálními náklady. Navrhněte si svoji prodejní strategii a expandujte s Amazonem bez problémů.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Celosvětová expanze bez starostí: Prodávejte přes Amazon

Na Amazon se vstoupit rozhodně vyplatí. Nepodceňte však důkladnou přípravu. Víte, které produkty jsou na Amazonu nejprodávanější? Co je to FBA nebo Private Label Product? Myslíte na provize? Povíme vám, proč byste na ně neměli zapomínat.

200 milionů návštěv za jeden měsíc

O tom, že Amazon stále roste, není pochyb. Důkazem je i jeho nedávny vstup na polský trh.

V roce 2020 dosáhl dokonce svoji nejvyšší měsíční návštěvnost – 200 milionů uživatelů. A protože obrat, který vytvářejí prodejci, překonal 300 miliard dolarů, šance i vašeho úspěchu roste.

Proč podnikat na Amazonu?

  1. Amazon dělá těžkou práci za vás.
  2. Prodává a procesuje platbu.
  3. Když bude mít vaše zboží ve svých skladech, sám zboží zabalí a pošle zákazníkům.
  4. Vyřeší reklamace a v případě potřeby také vrátí peníze.
  5. V případě expanze do některých zemí je navíc prodej na Amazonu nezbytností.

Amazon nabízí dokonale propracovaný ekosystém a lákavé podmínky. Vaší úlohou je přijít s produktem, který si zákazníci hned oblíbí.

Rizika, kterým se nevyhnete

I když je Amazon velkorysý a nabízí prodejcům množství výhod, při porušení jeho podmínek se se svými partnery dlouho nebaví.

Blaho a spokojenost zákazníků je pro Amazon na prvním místě. Pokud to, jako prodejce, nerespektujete, nemá problém zavřít váš účet a s prodejem jste skončili.

Doporučujeme vám, abyste se nevázali jen na prodej na Amazonu. Ujistěte se, že máte v záloze i jiné prodejní kanály.

Počítejte s vysokou provizí

Na Amazonu platíte za vedení účtu a musíte se přelouskat komplikovanějšími administrativními požadavky.

Provizi platíte za každý prodaný produkt. A přestože není konstantní, v závislosti na produktu a segmentu se pohybuje kolem 15 % z ceny objednávky.

Formy prodeje na Amazonu

Na Amazonu prodáváte dvěma způsoby:

  • nabízíte vlastní produkty,
  • fungujete jako reseller

Vlastní produkty

Definice Amazonu pro vlastní produkt je velmi specifická. Když na Amazonu nabízíte vlastní produkty, jde o Private Label Products, které mají originální EAN kód. Zalistujete je pod svoji značku a prodáváte.

Pod vlastní produkty spadají:

  • vaše jedinečné produkty,
  • existující produkty, které jste vylepšili,
  • produkty, na které jste jen přidali svoji značku.

Nezapomeňte na kvalitní fotografie. Pokud je potenciální zákazníci neuvidí, nezískáte si jejich důvěru.

Produkty od dodavatelů

O něco odlišnějším způsobem je prodej produktů, které získáváte od jiných výrobců nebo dodavatelů. Pokud se tyto produkty už na Amazonu nacházejí, řadíte se mezi prodejce s tím samým produktem.

Abyste u zákazníků zabodovali, potřebujete je zaujmout výhodnějšími cenami, dostupností, rychlostí dopravy a hodnocením prodejce.

S cenou zacházejte opatrně. Udělejte si rychlou rešerši a ujistěte se, že i když budete prodávat produkt levněji než konkurenti, ještě stále se vám to vyplatí.

Zajištění logistických procesů

Pro skladování a dodávání zboží máte dvě možnosti:

  • FBM (Fulfillment by Merchant), kde zboží vyskladňujete nezávisle na Amazonu,
  • FBA (Fulfillment by Amazon), kde Amazon vyřídí všechno za vás.

FBM

Pokud řešíte skladování produktů i dopravu ve vlastní režii, po zaplacení objednávky je posíláte přímo zákazníkům. Nesete odpovědnost za balení i přepravu, ale zůstává vám kontakt na zákazníka pro pozdější marketingové aktivity.

FBA

Častějším řešením, které využívá více prodejců, je naskladnění produktů do skladů Amazonu. Následnou odpovědnost dále přebírá Amazon.

Doručení je rychlé – trvá obvykle do dvou dnů – a náklady na dopravu jsou nižší.

Prodej na Amazonu ve zkratce

  1. Prozkoumejte trh, prodejce, trendy, marketingové náklady a produkty, které chcete na Amazonu prodávat.
  2. Najděte svoje Niche – produkty, které budou v souladu s vašimi zájmy a zájmy zákazníků.
  3. Po definování produktů, které chcete na Amazonu prodávat, se zaměřte na konkurenty a zákazníky. Poznejte jejich chování.
  4. Registrujte se na Amazonu a vyberte si preferovaný způsob skladování a dodávání objednávek.
  5. Vytvořte seznam nabízených produktů. Doplňte je obrázky a poskytněte o nich co nejvíc detailů.
  6. Pokud jste si vybrali způsob FBA, pravidelně kontrolujte úrovně zásob a doplňujte je.
  7. Poslouchejte svoje zákazníky a upravujte svoji nabídku podle jejich požadavků. Zákaznickou podporu máte na starost vy.
  8. Přizpůsobte se algoritmu na Amazonu, svoje produkty neustále optimalizujte, přidávejte CTA, klíčová slova, spravujte reklamy a zvyšujte svoje konverze.

Spolehněte se na specialisty Amazonu

Pokud vás prodej na Amazonu zaujal, ale nevíte, jak začít, obraťte se na specialisty, který pracujou jako jediný certifikovaný Google partner na Slovensku, s nástrojem Google Market Explorer.

S jeho pomocí a na základě reálných dat pro vás vyberou vhodný trh pro expanzi a pomůžou vám s procesem prodeje na Amazonu. Když svým produktům důvěřujete, posuňte se s nimi za hranice.

Sdílet článek
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity jako Content Specialist. Zaměřuje se na psaní blogových článků, SEO a PR aktivity. Kupředu ji žene chuť neustále se zlepšovat, díky čemuž rychle zapadla do Dexfinity týmu.

Dexfinity
Tento článek ti přináší

Dexfinity

Jsme mezinárodní tým 63+ online marketérů a e-commerce specialistů. Naším primárním zaměřením je optimalizace a škálování online podnikání partnerských firem na domácím trhu a jejich následný export za hranice. V marketingu si věříme už od roku 2009. Proto si necháme zaplatit, jen když přineseme výsledky.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek