3 min. doba čtení

Dominance specializovaných elektronických trhů: 70% růst za tři roky

Celosvětové elektronické obchodování zažívá významný růst a klíčovou roli v něm hrají specializované trhy. Podle nedávné zprávy společnosti OC&C Strategy Consultants se trhy staly dominantními v online výdajích – tvoří až 60 % celkových výdajů.

Dominance specializovaných elektronických trhů: 70% růst za tři roky
Zdroj: Depositphotos

V loňském roce utratili spotřebitelé na internetových tržištích celosvětově 4,1 bilionu dolarů, což představuje impozantní nárůst o více než 70 % za poslední tři roky. Tento trend je hnací silou přeshraničního obchodu a otevírá nové příležitosti pro platformy elektronického obchodování.

Analýza společnosti OC&C zdůrazňuje význam specializovaných modelů, včetně vertikálních, secondhandových a hyperlokálních trhů, které se stávají motorem tohoto růstu. Tyto modely získávají obchody tím, že účinně řeší specifické potřeby zákazníků, které obecné trhy nemohou uspokojit.

Specializované modely dosahují lepších výsledků než univerzální trhy

Ve srovnání s obecnými trhy rostou specializované modely až 1,6-krát rychleji. Zatímco obecné trhy zaznamenaly průměrné roční tempo růstu 23 %, specializované modely dosáhly složeného ročního tempa růstu 36 %. Tímto způsobem překonávají historicky dominantní obecná tržiště, jako jsou Amazon a eBay.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Evropský fenomén: specializované trhy na vzestupu

V Evropě je tento trend obzvláště výrazný. Specializované trhy jsou dobře zavedené a získávají až 15 % výdajů na trhu. Tento trend odráží preference evropských spotřebitelů, kteří více inklinují k vertikálním a kurátorským nákupům. Ve srovnání s Čínou, kde podíl specializovaných trhů činí pouze 5 %, to ukazuje, že evropští spotřebitelé jsou otevřenější novým a specifickým nákupním zážitkům.

Nárůst počtu středně velkých specialistů

V posledních letech se v Evropě objevily středně velké mezery na trhu, které dodaly prostoru elektronického obchodování nový rozměr. Příklady, jako je turecký Trendyol, německé Zalando, francouzské Backmarket a Rue du Commerce a španělská Privalia, ukazují, že tyto platformy mohou zákazníkům nabídnout personalizovanou zkušenost a vybudovat tak větší důvěru.

“To představuje výzvu pro značky a prodejce, kteří budou muset pečlivě promyslet svou distribuční strategii na rostoucím počtu trhů, ale také příležitosti, protože se jim otevírají nové cesty k novým zákazníkům,”vysvětluje Ankul Wangoo, Associate Partner ve společnosti OC&C Strategy Consultants.

Tento vývoj zároveň otevírá nové možnosti, jak oslovit nové zákazníky a poskytnout jim jedinečné nákupní zážitky.

Budoucnost e-commerce: lepší nabídka a konkurenceschopnost

Ankul Wangoo uzavírá: “To představuje výzvu i pro obecná tržiště, která budou muset zlepšit svou nabídku, aby si zajistila konkurenceschopnost v klíčových vertikálních oblastech.”

S rostoucí konkurencí a měnícími se preferencemi zákazníků je jasné, že budoucnost elektronického obchodování bude záviset na schopnosti přizpůsobit se a nabízet kvalitní a specifické nákupní zážitky.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce
12 min. doba čtení

Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce

Čínské e-shopy jako Temu, Shein a AliExpress si získávají stále větší popularitu po celém světě, včetně Evropy a USA. Nabízejí extrémně nízké ceny, široký sortiment produktů a často i bezplatné doručení. Nicméně za touto lákavou fasádou se může skrývat strategie, která má zásadní negativní dopady na spotřebitele i lokální ekonomiky.

Jakub Matoušek Jakub Matoušek
Founder & CEO, Pathfinder
Přečíst článek
Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…
5 min. doba čtení

Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…

Celá kauza ohledně domény a „chudáka“ studenta je ukázkový příklad, jak se podle mě nedělají doménové spekulace. S doménami dělám jako hobby už možná 15 let. Je to pro mě zábava a někdy příjemný finanční bonus. Každopádně, text je čistě můj názor. Nejsem právník. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+